Перегляд за Автор "Бардус, Ірина Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАналіз професійної діяльності фахівця з розробки користувальницьких інтерфейсів(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Бардус, Ірина Олександрівна; Привезенцев, ОлександрСтаття присвячена актуальній проблемі підвищення якості професійної підготовки майбутніх бакалаврів у галузі інженерії програмного забезпечення, а саме визначення кваліфікаційних вимог, актуалізації цілей та змісту освітніх програм їхньої підготовки шляхом аналізу професійної діяльності фахівця з розробки користувальницьких інтерфейсів. Прогрес та інтегрування технологій у повсякденне життя призводить до значного зростання попиту на таких фахівців. Водночас сфера інформаційних технологій постійно розвивається, створюючи тим самим потреби у більш спеціалізованих навичках, які можна здобути лише під час професійної освіти. Аналіз професійної діяльності фахівця з розробки користувальницьких інтерфейсів дозволив визначити предмети, засоби, процес, технології, умови та продукти на кожному етапі створення користувальницьких інтерфейсів різного програмного забезпечення. Визначено користувальницький інтерфейс як те, за допомогою чого користувачі взаємодіють з цифровими пристроями або програмними засобами. Розглянуто посадові обов’язки UI-дизайнера, UX-дизайнера, фронтенд-розробника, графічного дизайнера та фахівця з дослідження користувацького досвіду – фахівців, які займаються розробкою користувальницьких інтерфейсів. Проаналізовано процес розробки користувальницьких інтерфейсів на таких етапах: вивчення потреб, бажань та моделей поведінки користувачів; визначення проблеми, яку потрібно вирішити; генерування ідей для вирішення проблеми; прототипування; тестування (відповідно до концепції «Design Thinking»); розробки програмної частини користувальницького інтерфейсу (написання програмного коду, тестування та контролю якості, крос-платформної підтримки, забезпечення доступності для людей з особливими потребами). Визначено кваліфікаційні вимоги до фахівця на кожному з етапів розробки користувальницьких інтерфейсів для підвищення якості професійної підготовки майбутніх бакалаврів у галузі інженерії програмного забезпечення, актуалізації цілей та змісту освітніх програм їхньої підготовки.
- ДокументКонцептуальні засади підготовки майбутніх фахівців у галузі наноматеріалознавства до продуктивної професійної діяльності(Бердянський державний педагогічний університет, 2021) Богданов, Ігор Тимофійович; Сичікова, Яна Олександрівна; Бардус, Ірина ОлександрівнаСтаття присвячена актуальній проблемі підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі наноматеріалознавства до продуктивної діяльності, а саме розробленню концептуальних засад побудови відповідної методичної системи. У статті запропоновано концептуальну ідею дослідження, яка передбачає, що підвищення якості підготовки майбутніх фахівців у галузі нанотехнологій підвищиться за умови системної філософського-природничо-математичної фундаменталізації змісту навчання, а також залучення до продуктивної діяльності із синтезу інноваційних зразків наноматеріалів на засадах дуальної освіти. У статті висвітлено концептуальні засади підготовки майбутніх фахівців у галузі нанотехнологій до продуктивної професійної діяльності. Зокрема наведено методологічні та теоретичні засади розроблення методичної системи фундаментальної професійної підготовки майбутніх фахівців до продуктивної професійної діяльності. Методологічними засадами визначено загальнонаукові методи пізнання, а також системний, компетентнісний, діяльнісний, інтегративний, прогностичний, синергетичний методологічні підходи. Теоретичними засадами обґрунтування й розроблення методичної системи визначено філософські положення теорії пізнання, загальнонаукові положення системного підходу, психологічні положення теорії особистості, теорії творчості, моделі репрезентації знань, педагогічні закони, закономірності та принципи навчання. На основі концептуальної ідеї та теоретико-методологічних засад визначено організаційно-педагогічні умови, дотримання яких при розробленні цілей, змісту, методів, засобів та форм навчання методичної системи фундаментальної професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі наноматеріалознавства забезпечить ефективність формування їхньої професійної компетентності виконувати продуктивну діяльність.
- ДокументПрофесійна діяльність фахівця в галузі наноматеріалознавства зі створення наноструктур на поверхні напівпровідників(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Бардус, Ірина Олександрівна; Ковачов, Сергій Сергійович; Богданов, Ігор Тимофійович; Сичікова, Яна ОлександрівнаСтаття присвячена актуальній проблемі підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі наноматеріалознавства до продуктивної діяльності, а саме аналізу його професійної діяльності зі створення наноструктур на поверхні напівпровідників. У статті проаналізовано предмети, продукти, засоби, процеси та умови професійної діяльності фахівця з синтезу наноструктур на поверхні напівпровідників і визначено властивості вихідного та синтезованого наноматеріалу, умови, технології, засоби їх створення. Описано чинники, які пливають на характеристики наноструктур під час їх синтезу (ресурсні, технологічні), властивості вихідних та синтезованих наноматеріалів (фізичні, хімічні, біологічні, морфологічні, екологічні, механічні, технологічні, патентно-правові, економічні та функціональні). Наведено найпопулярніші методи (хімічного, електрохімічного травлення, літографії) та засоби синтезу наноструктур на поверхні напівпровідникової пластини. На основі узагальненої структури виробничого процесу визначено зміст професійної діяльності наноінженера з організації процесу виробництва наноматеріалів (виявлення кореляцій між умовами та результатом синтезу, вибір оптимальних технологічних рішень, складання методики експерименту, підготовка устаткування, зразків та засобів контролю, нагляд за плином процесів і режимів, контроль за хімічними реакціями, умовами синтезу); із реалізації технологічного процесу (проєктування майбутнього наноматеріалу, його виготовлення та вдосконалення); з управління виробничим процесом (урахування впливу чинників на характеристики, планування ресурсів, оцінка правильності вибору матеріалів, режимів, методів, а також регулювання процесу синтезу шляхом проведення аналогічних досліджень на інших зразках, аналіз впливу неврахованих раніше чинників, коректування умов синтезу, ресурсів, усунення небажаних явищ).
- ДокументПрофесійна компетентність фахівця у галузі наноматеріалознавства зі створення інноваційних наноструктур на поверхні напівпровідників(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Бардус, Ірина Олександрівна; Ковачов, Сергій Сергійович; Богданов, Ігор Тимофійович; Сичікова, Яна ОлександрівнаСтаття присвячена актуальній проблемі підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі наноматеріалознавства до продуктивної діяльності, а саме визначенню системи його професійної компетентності зі створення наноструктур на поверхні напівпровідників. У статті на основі структури виробничого процесу із синтезу інноваційних наноструктур на поверхні напівпровідника визначено кваліфікаційні вимоги до фахівця в галузі наноматеріалознавства. Встановлено, що фахівцю в галузі наноматеріалознавства необхідно володіти проєтною, технологічною, експлуатаційною, науково-дослідною, організаційно-управлінською компетентностями. Проєктна компетентність передбачає моделювання нової наноструктури на поверхні напівпровідника для набуття ним бажаних функціональних властивостей, вибір оптимальних технологічних рішень стосовно синтезу цих наноструктур та складання методики експерименту відповідно до обраної технології. Технологічна компетентність забезпечує ефективність професійної діяльності із синтезу нової наноструктури на поверхні напівпровідника на основі обраної технології. Організаційно-управлінська компетентність дозволяє фахівцю здійснювати технічну підготовку, контроль та регулювання процесу синтезу наноструктур на поверхні напівпровідника із заданою якістю. Сформована науково-дослідна компетентність дозволяє здійснювати науковий пошук морфологічних властивостей структури наноматеріалу для надання йому необхідних функціональних властивостей, розробляти нові технології та відповідне обладнання для синтезу наноструктур на поверхні напівпровідника. У статті також описано структуру та зміст проєктної, технологічної, науково-дослідної та організаційно-управлінської компетентностей фахівців у галузі наноматеріалознавства, які є основою для розроблення фундаментальної системи їх підготовки в закладах вищої освіти.