Перегляд за Автор "Бєлікова, Валентина"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументМузична мова творів Михайла Степаненка як чинник формування творчого потенціалу особистості(Бердянський державний педагогічний університет, 2019) Бєлікова, ВалентинаФортепіанні цикли, створені українськими композиторами у другій половині ХХ століття, сповнені пошуками нового музичного вислову. Йдеться про знахідки нових нетрадиційних музичних форм, акордових, звукових сполучень та ритмічних фігурацій, надзвичайної мелодичної лінії, яка б створювала загадковий музичний образ. Музичні твори для дітей найчастіше утворюються у формі музичної мініатюри. У сучасній музичній практиці жанр мініатюри характеризується лаконізмом і водночас елементами різноманітної музичної стилістики. Фортепіанна сюїта М. Степаненка (1969), має шість мініатюр, які розкривають образи улюблених тварин: бегемота, дельфіна, черепахи, білочки, лисиці, мавпочок. У пропонованій роботі автор дає інформацію про розвиток фортепіанної сюїти, її змістовне насичення, яке з роками поступово змінювалося. Сюїта “Про звірів” належить до фортепіанних циклів новітнього походження. Фортепіанний цикл М. Степаненка утворений за принципом контрасту, який проявляється як у музичній фактурі мініатюр, так і створенні композитором двох різнопланових розділів (1-3 п’єси та 4-6 п’єси). За своєю загальною характеристикою музичні образи сюїти різнопланові, не мають єдиної наскрізної лінії розвитку, що дає можливість композитору застосовувати елементи музичних стилів. Динамічна лінія тісно пов’язана із загальною логікою сюжетного розгортання циклу, зокрема п’ятої мініатюри “Лисиця”. Крізь призму нестійкого гармонійного звучання музичної мови на піано композитор утворює образ Лисиці, яка дуже старанно придивляється, прислухається й підкрадається. Завершується сюїта основним тонічним звучанням, що слугує яскравим прикладом утворення цікавого музичного дійства з різнохарактерними музичними образами.
- ДокументПрофесійна підготовка майбутнього спеціаліста ХХІ століття(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Бєлікова, ВалентинаНа межі ХХ – початку ХХІ століть у сучасному суспільстві проявились такі світоглядні погляди, які сьогодні визначають подальший розвиток політичного, економічного, соціально-культурного життя народу України та усієї прогресивної світової спільноти. Головне питання, яка стоїть перед нинішніми освітянами, – підготовка якісних майбутніх фахівців вищої освіти. Матеріали пропонованої статті дають відомості про проведення науково-практичних конференцій за період останнього навчального року. Аналізуючи останні дослідження, автор розглядає різні наукові підходи, зокрема культурологічний підхід, до викладання навчальної дисципліни “Художня культура”, яку студенти мистецьких факультетів вивчають на останніх курсах. Науковець пропонує застосовувати інтегративні процеси в освітньому просторі мистецької освіти. Автор виокремлює складові компетентності молодого фахівця: – музичну обізнаність; – методологічну складову; – виконавську діяльність спеціаліста; – музично-інформаційну можливість. У статті запропоновано починати підготовку майбутнього фахівця з першого курсу, з навчальної дисципліни “Історія української музики”, що уможливлює застосування різноманітного музичного матеріалу (музичний фольклор та сучасні музичні опуси). Усе це емоційно впливає на людину, допомагає розвивати її загальні дієздатні можливості і суто професійні творчі здібності. Автор переконує, що оновлення сучасного освітнього простору передбачає активне застосування нових музичних творів, призначених для дітей та юнацтва (як їх виконання, так і сприйняття), запропонували застосування новітніх технологій (DVD), які екранізують дитячі спектаклі лялькових театрів з цікавими казковими сюжетами. Автор пропонує фактологічний музичний матеріал, який допоможе майбутньому фахівцеві досягти високої професійної майстерності.