Логотип репозиторію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
Логотип репозиторію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Грона, Наталія"

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Гнучкі уміння (Soft skills) у курсі вивчення методики навчання української мови: зміст, формування, детермінація
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2021) Грона, Наталія
    У статті обґрунтовано значущість soft skills. Шляхом аналізу і синтезу науково-методичних джерел з’ясовано, що soft skills – це гнучкі, інколи поза фахові, акмекомпетентності (акме – вершина, пік, вищий ступінь чого-небудь, розквіт) для успішного виконання професійних обов’язків. Доведено, що нове комунікативне середовище уможливлює продуктивну організацію учасників освітнього процесу, спонукає до творчості за допомогою розвивального потенціалу методичних і технічних прийомів, операцій у формі різноманітних документів (робочих матеріалів), спрямованих на отримання інформації, з потужним дидактичним ресурсом для вивчення фахових дисциплін. Аналіз професійного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», який розроблений на основі трудових функцій педагога і передбачає перегляд ставлення до фахових якостей та зміни стереотипів розвитку, дав можливість виявити низку гнучких навичок, які мають бути сформовані відповідно до трудових функцій педагога. З’ясовано, що до них відносять лідерські якості та вміння працювати в команді, уміння навчати та проводити переговори, ставити та виконувати поставлені завдання, управління часом, цілеспрямованість, навички ефективної комунікації, презентаційність, стресостійкість, креативність, творчий підхід до роботи та аналітичні здібності. Акцентовано увагу на комунікативному аспекті гнучких навичок. Співробітник з потужними навичками міжособистісного спілкування вміє чітко сформулювати свої потреби, очікування до команди й оточення, уважно вислухати, як їх формулюють інші. Він має так комунікувати з учасниками освітнього процесу, щоб у кожного залишилося відчуття, що він був почутий та зрозумілий, і навіть відмова була зроблена професійно, не залишаючи осаду байдужості й неприязні. Запропоновано вправи і завдання для формування soft skills під час вивчення методики навчання української мови. Висвітлено змістове наповнення тематичного портфоліо як засобу для представлення рівня володіння такими навичками.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Есе в початковій школі: композиційні особливості, методика написання
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2019) Греб, Марія Михайлівна; Грона, Наталія
    Статтю присвячено формуванню текстотворчих умінь учнів молодшого шкільного віку. Автори доводять, що серед ключових компетентностей, які мають набути школярі під час вивчення різних предметів на всіх етапах освіти, провідною є компетентність спілкування, яку ефективно формуємо в ході текстотворчої діяльності, зокрема, створення есе. Текстотворчі вміння є найважливішими за своєю значущістю в системі загальнонавчальних умінь, оскільки є базовими для багатьох із них. У статті наведено зразки есе, створені учнями 4 класу. Це дає можливість переконатися, що залучаючи школярів до написання есе, учитель розвиває їхнє самостійне мислення, навчає чітко й грамотно формулювати власні думки, структурувати інформацію, установлювати причиново-наслідкові зв’язки, ілюструвати поняття відповідними прикладами, удосконалювати стиль письма. Доведено роль вчителя початкових класів, який організовує процес навчання так, щоб на кожному уроці української мови викликати, підтримати й розвинути в учнів природну потребу в текстотворчій діяльності під час спілкування. Автори переконують, що есе вчить учнів правильно і яскраво висловлювати свою думку, легко й цікаво говорити як про речі наукові, так і про життєві проблеми. Учні мають можливість просто, доступно й упевнено розкривати іншим свою позицію, розповідати про те, що їх вразило. Інтеграція мови та мовлення в навчанні дає можливість учням початкових класів поступово, від класу до класу, накопичувати необхідні уявлення про мову як засіб спілкування, допомагає орієнтуватися в ситуації спілкування, обдумувати свою відповідь, коригувати її залежно від комунікативної мети, відкриває можливості для школярів спілкуватися в писемній формі, стимулює розвиток творчих здібностей, бажання створювати власні тексти, які практично є своєрідною інтеграцією всіх мовленнєвих умінь і навичок (уміння писати, читати, говорити і слухати). На матеріалі есе спостерігаємо організацію комунікативної текстової форми, яка сприяє формування вмінь чітко структурувати думку і виражати її лаконічно й чітко.

DSpace software and Berdyansk State Pedagogical University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • footer.link.feedback