Перегляд за Автор "Дороз, Вікторія Федорівна"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументКрос-культурне навчання української мови учнів-білінгвів(Київ : Центр учбової літератури, 2011) Дороз, Вікторія ФедорівнаУ монографії подано методику крос-культурного навчання старшокласників української мови в загальноосвітніх закладах з поліетнічним контингентом учнів етапи її створення: визначення теоретико-методологічних засад, обґрунтування крос-культурного підходу до навчання, мети, завдання, змісту, принципів, методів, організаційних форм, засобів навчання. Автор подає концепцію формування крос-культурної комунікативної компетентності учнів-білінгвів на уроках української мови у старших класах, яка реалізує крос-культурний підхід, що базується на теорії міжкультурної комунікації і теорії формування вторинної мовленнєвої особистості. Запропоновано авторську модель крос-культурного навчання учнів-білінгвів української мови як мови міжетнічного спілкування в Україні. Для студентів вищих навчальних педагогічних закладів, магістрантів, аспірантів, учителів, викладачів і всіх, хто цікавиться проблемами полікультурної освіти.
- ДокументЛінгвокультурологічний підхід до вивчення української лексики у школах з російською мовою навчання(Київ ; Ніжин : Видавництво «Аспект-Поліграф», 2006) Дороз, Вікторія ФедорівнаУ монографії виокремлено і розкрито теоретичні засади методики збагачення учнівського мовлення українознавчою лексикою. З урахуванням цього в основу дослідження покладено комплексний підхід до формування українського мовлення російськомовних і болгарськомовних учнів, передбачено ознайомлення їх не лише з основним лексичним, а й з фоновим, символічним значеннями слова; застосовано лінгвокультурологічні зіставлення рідної та української мов; акцентовано увагу на стимулюванні мовленнєвих умінь на репродуктивному та продуктивному рівнях у процесі комунікації; передбачено розширення та активізацію словникового запасу учнів в полімовному суспільстві. Для викладачів, аспірантів, учителів, фахівців у галузі мовної освіти.
- ДокументМетодика викладання української мови у вищій школі(Київ : Центр учбової літератури, 2008) Дороз, Вікторія ФедорівнаНавчальний посібник спрямований на допомогу викладачам методики та магістрантам вищих навчальних закладів в організації вивчення навчального курсу «Методика викладання української мови у вищій школі». У посібнику подано навчальну програму з методики викладання української мови у вищій школі (загальні положення; розподіл навчального часу за модулями; зміст лекційного курсу, практичних і лабораторних занять; теми, винесені на самостійне опрацювання; систему семестрового контролю й оцінювання теоретичної та практичної підготовки магістрантів), програму та методичні рекомендації щодо організації педагогічної практики та методичні рекомендації щодо написання магістерської роботи. Для викладачів, керівників педагогічної практики, магістрантів філологічних факультетів.
- ДокументУкраїнська мова в діалозі культур(Київ : Ленвіт, 2010) Дороз, Вікторія ФедорівнаПосібник укладено за авторською програмою факультативного курсу «Українська мова в діалозі культур». У ньому реалізовано крос-культурний підхід до навчання державної мови, тобто навчання української мови та культури у взаємодії і взаємовпливі з іншими мовами та культурами, вироблення не тільки мовної, але й крос-культурної комунікативної компетентності білінгвальної особистості. Навчальний посібник призначено для проведення факультативних занять з учнями, які завершують вивчення систематичного курсу української мови в основній школі, а також для старшокласників, які узагальнюють і поглиблюють свої знання з мови у профільних філологічних і гуманітарних класах. Для вчителів-словесників, старшокласників, студентів педагогічних навчальних закладів.
- ДокументФормування критичного мислення учнів на уроках мови(Освіта України, 2008) Дороз, Вікторія Федорівна; Романова, Л. Я.; Ярова, Олена Борисівна; Нищета, Володимир Анатолійович; Удовиченко, Г. А.У монографії висвітлюються актуальні проблеми формування у школярів критичного мислення за умов: крос-культурного навчання української мови учнів-представників національних спільнот (В. Дороз); застосування педагогічної технології життєтворчих проєктів на уроках української мови (В. Нищета); формування функціонального мовлення учнів профільних класів (Л. Романова); формування мовленнєвої компетенції учнів на уроках англійської мови (О. Ярова, Г. Удовиченко). Кожен з розділів містить теоретичне обґрунтування проблеми, опис практичного застосування технології критичного мислення на уроках української, російської, англійської мов, літератури, історії. Поруч з теоретичним матеріалом широко представлено методичні розробки, що стосуються формування критичного мислення школярів, подається інформація щодо подальшого поглибленого самостійного вивчення окремих питань з певної проблематики. Монографію адресовано студентам-філологам, викладачам вищих навчальних закладів, учителям.