Перегляд за Автор "Кочерга, Євгенія Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАрт-терапія : силабус навчальної дисципліни 2024–2025 навчальний рік для ОПП Психологія(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаМета та предмет курсу: знайомлення студентів з підходами в області терапії мистецтва, прийнятих у вітчизняній і зарубіжній психології, з основними формами та методами роботи; з технологією психотерапевтичних та психокорекційних процесів, пов'язаних з творчим самовираженням клієнта. Предмет вивчення арттерапії: методи, засоби, техніки арттерапії.
- ДокументВизначення педагогічних умов використання елементів арт-терапії при роботі з дітьми з особливими освітніми потребами(Дніпровська академія неперервної освіти, 2022-09-14) Кочерга, Євгенія Володимирівна; Несуща, ІннаУ статті розглядається проблема визначення педагогічних умов використання елементів арт-терапії у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП) в контексті Концепції Нової української школи. Наголошено на важливості пошуку ефективних методів підтримки дітей з ООП в умовах інклюзивного освітнього середовища. Обґрунтовується значний педагогічний потенціал арт-терапії як засобу розвитку творчих здібностей, самовираження та соціалізації дітей. Представлено аналіз підходів до визначення поняття «педагогічні умови» у вітчизняній педагогіці, а також методику експертного оцінювання для об'єктивного встановлення значущості педагогічних умов із використанням коефіцієнта конкордації Кендала. Визначені умови пропонується запроваджувати у практику закладів загальної середньої освіти. Перспективи подальших досліджень пов’язані з розробкою методичних рекомендацій для вчителів і асистентів вчителів щодо використання елементів арт-терапії у роботі з дітьми з ООП.
- ДокументВизначення структури здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вчителів хімії(НАПН України, Ун-т менедж. освіти, 2016-02-01) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаУ статті окреслено основні підходи до визначення структури здоров’язбережувальної компетентності майбутніх педагогів, запропоновані вітчизняними науковцями. Обґрунтовано необхідність визначення структури здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вчителів хімії. Встановлено, що структурними компонентами здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вчителів хімії є ціннісно-мотиваційний, інформаційно-змістовий, конативний, організаційно-діяльнісний та результативно-рефлексивний компоненти. Зміст структурних компонентів цієї компетентності є основою для визначення педагогічних умов, необхідних для її формування у студентів в процесі фахової підготовки.
- ДокументВикористання ігрової діяльність для розвитку дітей з інтелектуальним порушенням помірного ступеню(Дніпровська академія неперервної освіти, 2022-09) Кочерга, Євгенія Володимирівна; Кисєльова, КаринаУ статті розглядається значення ігрової діяльності для розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня. Гра виступає важливим засобом розвитку пам’яті, уваги, мислення та соціалізації, а також корекції психічних функцій таких дітей. Акцент зроблено на особливостях сенсорного розвитку, дрібної моторики, мовлення й опанування навичок самообслуговування через спеціально організовані ігрові заняття. Описано етапи індивідуальної роботи з дітьми та визначено методичні прийоми, спрямовані на формування перцептивних дій, розвиток сенсорної сфери та розширення активного словника. Підкреслено необхідність педагогічної майстерності та знань для успішної організації ігрової діяльності, що сприяє кращій соціалізації та залученню дітей до продуктивної праці.
- ДокументКризові періоди життєдіяльності студентів: особливості психологічного консультування(Перспективи та інновації науки, 2025-04-25) Кочерга, Євгенія Володимирівна; Кривоніс, Тамара Григорівна; Кулаковський, Тарас Юрійович; Гузій, Наталія Василівна; Шавровська, Наталія ВолодимирівнаСтаття присвячена глибокому аналізу кризових періодів у життєдіяльності студентів, а також розгляду особливостей психологічного консультування в умовах цих криз. Період студентського життя характеризується низкою стресових ситуацій і змін, які можуть значно впливати на психоемоційне благополуччя студентів. У статті детально розглянуті ключові чинники, що спричиняють кризові стани серед молоді, зокрема вікові, соціальні та психоемоційні особливості цього етапу життя. Визначено, як адаптація до навчального процесу, вимоги до академічної успішності, а також соціальна ізоляція чи проблеми в особистому житті можуть бути факторами, що сприяють виникненню криз. Особливу увагу приділено типових психоемоційних і поведінкових проявів, з якими студенти можуть зіткнутися в період криз, таких як тривога, депресія, почуття невпевненості, порушення в навчальному процесі, проблеми з міжособистісними стосунками. Визначено, які саме аспекти психоемоційного стану студентів найчастіше піддаються впливу у періоди змін і стресів, і як це може відображатися на їхній здатності адаптуватися до нових умов. Важливим аспектом статті є розгляд підходів та методів психологічного консультування, які є найбільш ефективними для підтримки студентів у кризових ситуаціях. Окремо висвітлено важливість формування довірчих відносин між консультантом і студентом, що є основою для надання психологічної допомоги. Вивчені методи, такі як когнітивно-поведінкова терапія, арт-терапія, а також наративний підхід, демонструють свою ефективність у роботі з кризовими станами, сприяючи розвитку самосвідомості студентів та покращенню їхнього психоемоційного стану. Крім того, стаття містить рекомендації щодо впровадження ефективних методів консультування та роботи з кризовими станами у закладах вищої освіти. Зокрема, акцентується увага на важливості підвищення доступності психологічної допомоги, формуванні культури звернення до фахівців з ментального здоров’я серед студентів, а також на впровадженні превентивних заходів, таких як тренінги з розвитку стресостійкості, програми по підвищенню емоційної грамотності і підтримка студентів на всіх етапах їх навчання.
- ДокументМоделювання розвитку здоров’язбережувальної та емоційно-етичної компетентностей вчителів у післядипломній освіти(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2021) Кочерга, Євгенія Володимирівна; Скиба, Юрій АндрійовичУ статті розкрито актуальність розвитку здоров’язбережувальної та емоційно-етичної компетентностей учителів, які є складовими їхньої професійної компетентності. Обґрунтовано теоретичну модель розвитку здоров’язбережувальної та емоційно-етичної компетентностей учителів у післядипломній освіті. Розкрито змістове наповнення мотиваційно-ціннісного, організаційно-змістового, діяльнісно-операційного та аналітико-результативного блоків розробленої моделі. Запропоновано впровадження у практику артвправ «Прорости зернятко», «Каракулі», «Люблю і роблю», «Моя тканина», «Чарівна паличка», які сприяють розвитку у вчителів навичок знаходження власних ресурсів для професійного вдосконалення та активної життєдіяльності.
- Документ«Мозковий штурм» як ефективний метод навчання(Вісник Науково-методичного центру навчальних закладів сфери цивільного захисту, 2017-01-01) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаСистема навчання обов’язково повинна бути гнучкою та відповідати запитам сьогодення. ХХІ століття характеризується процесами глобалізації та інформатизації усіх сфер життєдіяльності. Кількість інформації, яку необхідно обробити та засвоїти, стрімко зростає. Отже, система освіти повинна використовувати відповідні методи навчання, які б сприяли ефективному засвоєнню необхідної інформації. Одним із таких методів, на нашу думку, є метод «мозкового штурму».
- ДокументМісце здоров’язбережувальної компетентності у структурі професійної компетентності вчителя(ΛΌГOΣ, 2020-05-15) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаЗдоров’язбережувальна компетентність є обов’язковим елементом професійної компетентності вчителя та визначає його здатність піклуватися про фізичне та психічне здоров’я учасників освітнього процесу та про своє власне здоров’я, створювати сприятливу психологічну атмосферу в освітньому процесі, організовувати комунікацію та партнерську взаємодію, організовувати безпечне, розвивальне, інклюзивне освітнє середовище з врахуванням індивідуального та особистісно орієнтованого підходів
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2024-11) Чемоніна, Лада В'ячеславівна; Бородін, Олексій; Верьовка, Наталя; Войтко, Єва; Сергієнко, Наталія; Яковенко, Георгій; Коробов, Михайло; Коробова, Ольга; Мачинська, Наталія; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Попова, Ольга Іванівна; Рудчик, Ольга; Гогоц, Дарина; Горбань, Катерина; Грунтківський, Анатолій; Завгородня, Наталя; Кочерга, Євгенія Володимирівна; Мельник, Ольга; Некіга, Лариса; Сапранкова, Катерина; Співак, Любов Миколаївна; Стрільчук, Оксана Володимирівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Боршош, Євгенія; Бублікова, Софія; Головата, Ксенія; Голубовська, Ірина; Горяніна, Вероніка; Демещик, Олена; Дорошенко, Данііл; Дьоріна, Ангеліна; Жижема, Анастасія; Захарчук, Аліна; Захарчук, Марина; Кандибка, Анжеліка; Нестеренко, Марина Миколаївна; Кобець, Аліна; Козлова, Катерина; Коваль, Карина Валентинівна; Кириленко, Олександра; Коркошко, Вадим; Красовська, Валентина; Куза, Андріан; Куза, Андріан; Кульбач, Лариса; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Лопан, Сергій; Лупир, Діана; Максютенко, Діана; Малиш, Яна; Пальчикова, Олександра; Мосюк, Дарія; Павленко, Олена; Петрик, Крістіна Юріївна; Поліщук, Катерина; Поліщук, Катерина; Пушкар, Надія; Рубцова, Ангеліна; Сапранкова, Катерина; Скорих, Ксенія; Соколенко, Анастасія; Стефанишин, Тетяна; Ткаченко, Марина; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федорченко, Анастасія; Чернецова, Валерія; Чмельова, Наталія; Швед, Ольга; Швидка, Людмила; Шило, Анжела; Ярема, Олена; Алієва, Емілія; Барболін, Микола; Бузова, Олена Дмитрівна; Григорович, Ольга; Грищенко, Любов; Землякова, Настасія; Ісланкіна, Євгенія; Ковалевська, Світлана; Костєвіч, Сергій; Михайлишин, Оксана; Некіга, Лариса; Очеретенко, Поліна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Панченко, Дар’я; Пивоваров, Сергій, Григор'єва Вікторія; Проценко, Дарина; Сидорук, Антон; Фімушкін, Владислав; Хомишак, Юлія; Шпирко, Сніжана; Крижко, Василь Васильович; Федорик, Вікторія Володимирівна; Буткова, Ольга; Недзведовська, Ольга; Крючкова, Юлія Вячеславівна; Романова, Оксана; Васьків, Сільвія; Підгурська, Валентина; Качерова, Ольга Георгіївна; Омельченко, Анетта Іванівна; Перетяга, Людмила; Кіт, Галина; Малінка, ОленаУ збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено актуальним питанням здійснення освітнього процесу в умовах зміненої реальності. Матеріали конференції стануть у нагоді майбутнім педагогам та вчителям початкової школи.
- ДокументПсихолого-педагогічний супровід фахового зростання особистості в системі неперервної професійної освіти(Бердянськ : БДПУ, 2021) Коваль, Людмила Вікторівна; Безкоровайна, Лариса; Васильєва, Марина; Ільченко, Олена; Лебедик, Леся; Лупаренко, Світлана; Пріма, Раїса; Голік, Олександр Борисович; Голованова, Тетяна; Кінах, Неля; Козич, Ірина; Коробчук, Людмила; Коробчук, Тетяна; Афанасьєва, Наталя; Іотова, Юлія; Полякова, Анастасія; Попова, Ольга Іванівна; Рудчик, Ольга; Щербакова, Надія Миколаївна; Ярощук, Лілія Григорівна; Кондратенко, Юлія Ігорівна; Костенко, Ганна Петрівна; Голуб, Олена Вікторівна; Дімітрова, Олена; Панова. Тетяна; Вовченко, Ілона; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Дерев'янко, Ольга; Фатьянова, Тетяна; Гоменюк, Дар’я; Малиш, Яна; Чечета, Альбіна; Лісіна, Лариса Олександрівна; Іваницька, Світлана; Голубєва, Ірина; Бородін, Олексій; Комкова, Олена; Куленко, Анастасія; Сальнікова, Марія; Долгіх, Ірина; Соловйова, Ольга; Маєвська, Світлана; Василюк, Алла; Іваницький, Олександр; Андрєєв, Андрій; Білоус, Поліна; Тихонська, Наталія; Ачкан, Віталій Валентинович; Лебідь, Ольга; Поздєєва, Тетяна; Хатунцева, Світлана Миколаївна; Бузова, Олена Дмитрівна; Вагіна, Наталя Степанівна; Коваленко, Валерій Миколайович; Акєнтьєва, Наталія; Григор’єва, Вікторія Вікторівна; Григор’єв, Юрій; Маленко, Світлана; Качерова, Ольга Георгіївна; Кондратець, Інна; Григор’єва, Анна; Нестеренко, Марина Миколаївна; Скробака, Юлія; Турбар, Тетяна; Романюк, Оксана; Василюк, Валерія; Корнєєв, Дмитро; Кривенко, Юлія; Лавніков, Олег; Руденко, Анастасія; Віштак, Світлана; Дугельна, Альона; Замятіна, Вікторія; Чорна, Наталія; Лупир, Діана; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Рубцова, Ангеліна; Ткаченко, Мілена; Собко, Наталія; Чорна, Єлизавета; Безумова, Ольга; Бондаренко, Вікторія; Жижева, Анастасія; Ісланкіна, Євгенія; Жученко, Дар’я; Маджарова, Софія; Гречановська, Олена; Ліщун, Олена; Глазкова, Ірина Яківна; Пріма, Дмитро; Степанюк, Алла; Калаур Світлана; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Кравченко, Наталя Володимирівна; Горбанюк, Лариса Василівна; Овсянніков, Олександр Сергійович; Антоненко, Олександр Володимирович; Десятник Катерина; Коваль Марта; Кондратець Інна; Янко Ангеліна; Попова, Анастасія Сергіївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Філь Олена; Чемоніна, Лада Вячеславівна; Щербакова, Катерина; Макаренко Лілія; Кушнір, Юлія Вікторівна; Дернова, Анна; Голендяєв, Гeoргiй; Беженарь, Лілія; Патика, Вікторія; Чорна, Вікторія; Коваль, Карина Валентинів; Решетова, Яна; Ніколайчук, Катерина; Сяська, Інна; Ковергіна, Олександра; Руденко, Кароліна; Турченко, Наталя; Бондарева, Катерина; Алексінцева, Тетяна; Овсяннікова, Вікторія; Горецька, Олена Віталіївна; Кочкурова, Ольга; Свідерська, Галина; Вей, Марія-Андріана; Черезова, Ірина Олександрівна; Джеджера, Ольга; Дячкова, Валерія; Сипленко, Ірина; Гаркуша, Марія; Довгань, Антон; Дудка, Артем; Лавренюк, Ольга; Кізіль, Наталя; Петренко, Сергій; Рубльова, Наталія; Чорна, Віра; Юріна, Анастасія; Федорик, Вікторія Володимирівна; Самофалова, Яна; Владімірова, Ольга; Дмухайло, Інна; Сапожников, Станіслав; Курись, Софія; Манько, Карина; Борисова, Олена; Сапранкова, Катерина; Стрельніков, Віктор; Бурназова, Віра Володимирівна; Кочерга, Євгенія Володимирівна; Тернавська, Лілія; Келембет, Раїса; Сироватко, Олена; Веренікіна, Ольга; Арсенюк, Діана; Клішко, Юлія; Самойлова, СофіяУ збірнику вміщено доповіді учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Психолого-педагогічний супровід фахового зростання особистості в системі неперервної професійної освіти» (25–26 листопада 2021 року).
- ДокументПсихологія : силабус навчальної дисципліни для ОПП "Середня освіта. Історія" на 2024–2025 н. р.(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психологія» є забезпечення загальної теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти у галузі загальної, вікової та педагогічної психології. Предметом психології є закономірності та механізми психіки, психічна діяльність, психічні процеси, стани та властивості людини; розкриття законів розвитку і перебігу психологічної діяльності; становлення психічних властивостей людини; з’ясування життєвого значення психіки.
- ДокументПсихологія : силабус навчальної дисципліни на 2024–2025 навчальний рік для ОПП «Середня освіта (українська мова і література, англійська мова)»(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психологія» є забезпечення загальної теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти у галузі загальної, вікової та педагогічної психології. Предметом психології є закономірності та механізми психіки, психічна діяльність, психічні процеси, стани та властивості людини; розкриття законів розвитку і перебігу психологічної діяльності; становлення психічних властивостей людини; з’ясування життєвого значення психіки.
- ДокументПсихологія конфлікту (Силабус навчальної дисципліни для ОПП "Середня освіта (інформатика)(БДПУ, 2024) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаСилабус навчальної дисципліни "Психологія конфлікту" для ОПП "Середня освіта (інформатика)"
- ДокументРеалізація педагогічних умов розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії в закладах післядипломної освіти(ДЗВО "Університет менеджменту освіти" Національної академії педагогічних наук України, 2020) Кочерга, Євгенія Володимирівна; Скиба, Юрій АндрійовичУ статті розглянуто поняття про здоров’язбережувальну компетентність учителя хімії, як динамічну рису його особистості, засновану на інтеграції знань, умінь, навичок, цінностей і досвіду, що проявляється у здатності здійснювати особистісну та професійну здоров’язбережувальну діяльність на уроках та в позаурочній роботі з хімії. У її структурі ми виокремлюємо ціннісно‐мотиваційний, когнітивний, діяльнісний та особистісний компоненти. Для їх розвитку визначаємо такі педагогічні умови: розвиток стійкої мотивації до здоров’язбережувальної індивідуальної та професійної діяльності, посилення здоров’язбережувальної компоненти змісту курсів підвищення кваліфікації вчителів хімії та використання інтерактивних технологій навчання на курсах підвищення кваліфікації. Реалізація зазначеного можлива за умови проведення на курсах підвищення кваліфікації занять у формі: коучингових тренінгів (спрямованих на результат, на розвиток особистих можливостей учителів, на розвиток міжособистісних навичок та здатності розуміти інших і співпереживати їм), практичних занять з використанням сучасних інформаційно‐комунікаційних технологій та вебінарів (семінарів або тренінгів, які проходять онлайн, забезпечуючи синхронний режим і надаючи інструменти для спільної дистанційної роботи учасників). Під час проведення цих видів занять на курсах підвищення кваліфікації використовуються такі технології: загальнодидактичні (інтерактивні) та специфічні (здоров’я‐збережувальні, оздоровчі, навчання здоров’я, виховання культури здоров’я, екологічні здоров’язбережувальні та забезпечення безпеки життєдіяльності). Основою для використання зазначених видів занять та технологій на курсах підвищення кваліфікації вчителів є інтегрований підхід, який полягає у вивченні питань здоров’язбереження крізь призму цілісності знань про здоров’я в межах хімії, біології, екології, арт‐педагогіки, нейропедагогіки, психології та STЕAM‐освіти.
- ДокументРитмічне коло єднання – унікальні практичні інструменти роботи по згуртуванню освітніх спільнот(Вища освіта України, 2020-01-01) Кочерга, Євгенія Володимирівна; Лук’янченко, Світлана; Шапошніков, Станіслав; Кандибур, Роман; Хлистік, АльонаУ статті наголошено на одній з головних європейських цінностей – цінності миру. Подано інформацію про освітній проєкт «Митці згоди: творчі методи трансформації конфліктів», який реалізується у Дніпропетровській області. Схарактеризовано метод барабанного кола як один із дієвих творчих методів для трансформації конфліктів та згуртування колективу.
- ДокументРозвиток здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії в закладах післядипломної освіти(Інститут вищої освіти НАПН України, 2021-04-05) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаДисертація є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми теорії і методики післядипломної освіти – розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії при проходженні ними курсів підвищення кваліфікації в закладах післядипломної освіти. На підставі проведеного наукового пошуку надано визначення та розкрито структуру здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено дієвість розроблених педагогічних умов розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії в закладах післядипломної освіти. Результати педагогічного експерименту довели дієвість розроблених педагогічних умов та їх загальний позитивний вплив на якість підвищення кваліфікації вчителів хімії.
- ДокументРозвиток здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії в закладах післядипломної освіти(Інститут вищої освіти НАПН України, 2021-04-05) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаДисертація є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми теорії і методики післядипломної освіти – розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії при проходженні ними курсів підвищення кваліфікації в закладах післядипломної освіти. На підставі проведеного наукового пошуку надано визначення та розкрито структуру здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено дієвість розроблених педагогічних умов розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителів хімії в закладах післядипломної освіти. Результати педагогічного експерименту довели дієвість розроблених педагогічних умов та їх загальний позитивний вплив на якість підвищення кваліфікації вчителів хімії.
- ДокументУдосконалення інформаційно-цифрової компетентності вчителів природничої освітньої галузі як основа якісного дистанційного навчання учнів(Вид-во комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради, 2022) Кочерга, Євгенія Володимирівна; Чаус, Ганна Григорівна; Романець, Олена АнатоліївнаУ науковій статті розглядається проблема готовності вчителів до роботи у цифровому освітньому середовищі. Проаналізовано рівень володіння вчителями природничої освітньої галузі Дніпропетровської області цифровими інструментами та досвід використання цифрових ресурсів під час реалізації дистанційного навчання. Наведено результати опитування вчителів природничої освітньої галузі про готовність до роботи у цифровому освітньому середовищі. Актуальність даного питання є очевидною у зв’язку з результатами проведеного дослідження, які демонструють недостатній рівень володіння вчителями інформаційно-комунікаційними технологіями. У статті обґрунтовано доцільність та зазначено методи і форми удосконалення інформаційно-цифрової компетентності вчителів у післядипломній освіті. Представлено перелік освітніх програм курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, реалізація яких сприятиме розвитку інформаційно-цифрової компетентності вчителів природничої освітньої галузі.
- ДокументЦифрофізація професійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів(Видавничий центр КНУКіМ, 2022-04-19) Кочерга, Євгенія Володимирівна; Саєнко, Олена ВолодимирівнаУ статті проаналізовано особливості цифровізації професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів в умовах сучасних викликів, зокрема пандемії COVID-19 та воєнного стану. Розкрито поняття цифровізації та її вплив на трансформацію освітнього процесу у закладах вищої освіти. Особлива увага приділяється застосуванню синхронного та асинхронного онлайн-навчання, використанню освітніх платформ Moodle і Zoom, а також додаткових сервісів для візуалізації навчального матеріалу. У дослідженні підкреслено значення цифрової компетентності для формування активної, самостійної, творчої особистості майбутнього педагога. Визначено переваги цифрового освітнього середовища у забезпеченні безперервності навчання, зростання мотивації студентів та розвитку їх професійних навичок.
- ДокументІсторія психології : силабус навчальної дисципліни на 2024–2025 н. р. для спеціальності 053 Психологія(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаМета та предмет курсу: є формування у здобувачів вищої освіти особливого історичного стилю мислення, який дозволяє бачити будь-яке явище в його реальній динаміці, в історичному контексті, у зв’язку з іншими явищами; розкривати логіко-наукові, соціокультурні й особистісні детермінанти, що лежать в основі розвитку наукового психологічного знання; здійснювати психологічний прогноз. Розкриття загальних закономірностей, етапів формування предмета психологічної науки, динаміки розвитку психологічних концепцій в історичному і культурному контекстах. Предмет вивчення історії психології: закономірності формування і розвитку поглядів на психіку на основі аналізу різних підходів до розуміння її природи, функцій і розвитку.