Перегляд за Автор "Кузнєцова, Олена Яківна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 41
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАтомна і ядерна фізика : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р для спеціальності 014 Середня освіта (фізика)(БДПУ, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом формування найповніших і цілісних уявлень про сучасну фізичну картину світу на основі цілеспрямованого і послідовного засвоєння змісту фундаментальних фізичних теорій, що включає в себе систему емпіричних фактів, фізичних понять, моделей, принципів, законів про сутність атомних і ядерних систем у природі; формування наукового світогляду здобувачів, умінь практичного застосовування набутих знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення. Предмет курсу: система наукових, методологічних і світоглядних знань, що складає основу квантової теорії як фундаментальної фізичної теорії, яка досліджує природу і закономірності атомних і ядерних явищ (емпіричні факти, фізичні поняття, моделі, принципи, розподіли, закони) та їх практичне застосування.
- ДокументВибрані питання квантової фізики : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. освітнього рівня "Магістр"(БДПУ, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом формування найповніших і цілісних уявлень про сучасну фізичну картину світу на основі цілеспрямованого і послідовного засвоєння змісту фундаментальних фізичних теорій, що включає в себе систему емпіричних фактів, фізичних понять, моделей, принципів, законів про сутність квантових систем у природі; формування наукового світогляду здобувачів, умінь практичного застосовування набутих знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення. Предмет курсу: система наукових, методологічних і світоглядних знань, що складає основу квантової теорії як фундаментальної фізичної теорії, яка досліджує природу і закономірності атомних і ядерних явищ (емпіричні факти, фізичні поняття, моделі, принципи, розподіли, закони) та їх практичне застосування.
- ДокументВибрані питання квантової фізики : силабус навчальної дисципліни на 2025-2026 н. р для студентів спеціальностей А4.08 Середня освіта (Фізика та астрономія)(Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом формування найповніших і цілісних уявлень про сучасну фізичну картину світу на основі цілеспрямованого і послідовного засвоєння змісту фундаментальних фізичних теорій, що включає в себе систему емпіричних фактів, фізичних понять, моделей, принципів, законів про сутність квантових систем у природі; формування наукового світогляду здобувачів, умінь практичного застосовування набутих знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення.
- ДокументВибрані питання і технології навчання астрономії : силабус навчальної дисципліни на 2025-2026 н. р для студентів спеціальностей А4.08 Середня освіта (Фізика та астрономія)(Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Кузнєцова, Олена Яківна; Шубіна, Ольга ВолодимирівнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності з питань методики викладання астрономії у закладах освіти шляхом формування у здобувачів найповніших і цілісних уявлень про походження та еволюцію небесних тіл і Всесвіту в цілому на основі цілеспрямованого і послідовного засвоєння змісту основних астрономічних понять і законів; формування наукового світогляду здобувачів, умінь практичного застосовування набутих знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення.
- ДокументДослідження деструкції антипінної присадки(Технологічний аудит та резерви виробництва, 2015) Кузнєцова, Олена ЯківнаДосліджено структурні перетворення в молекулах антипінної присадки, які відбуваються при тривалому використанні гідравлічної оливи «Гідронікойл FH-51». Знайдено, що молекули присадки зазнають деструкції з розривом зв’язків Si–O, в наслідок чого утворюються низькомолекулярні структури, здатні до ущільнення та термодеструктивних перетворень. Встановлено, що утворюються кисневмісні сполуки в результаті окиснення вуглеводнів всіх типів та деструкції
- ДокументДослідження окиснювальної стабільності авіаційних мінеральних гідравлічних олив(Вісник НТУ "ХПІ", 2015) Кузнєцова, Олена ЯківнаУ статті подано результати дослідження структурно-групового складу високомолекулярних продуктів окиснення вуглеводнів та елементного складу золи зразків мінеральної оливи «Гідронікойл FH-51». Встановлено, що при тривалому використанні оливи перебігають процеси термоокиснювального ущільнення олефінів, деструкція антиокиснювальної присадки феніл-α-нафтіламін, утворення асоціатів та високомолекулярних моноолефінових вуглеводнів. Встановлено високий вміст алюмінію, магнію, кальцію, заліза, титану, барію у складі золи, що свідчить про інтенсивне зношування агрегатів гідравлічної системи повітряного судна при тривалому використанні оливи, внаслідок окиснення вуглеводнів оливи.
- ДокументДослідження старіння мінеральних гідравлічних олив. І. Фракційний склад(Технологічний аудит та резерви виробництва, 2015) Кузнєцова, Олена Яківна; Нетреба, Жанна МиколаївнаДосліджено особливості перебігу реакцій деструкції в молекулах бі- та трициклічних нафтенових вуглеводнів, які містяться в перших фракціях модельних зразків гідравлічної оливи «Гідронікойл FH-51», з метою встановлення механізму старіння оливи. Знайдено, що внаслідок перебігу процесів деструкції молекул вуглеводнів, дегідрування та ущільнення продуктів цих перетворень відбувається зменшення кількості низкокиплячих вуглеводнів та збільшення відповідно висококиплячих у фракційному складі гідравлічної оливи з часом роботи в гідравлічній системі повітряного судна.
- ДокументДослідження старіння мінеральних гідравлічних олив. ІІ. Гомологічно-груповий склад фракцій(Технологічний аудит та резерви виробництва, 2015) Кузнєцова, Олена ЯківнаЗ метою встановлення механізму старіння оливи, досліджено особливості перебігу реакцій деструкції з розкриттям нафтенових циклів в молекулах поліциклічних нафтенових вуглеводнів, що спричинили утворення вторинних нафтенів у других фракціях модельних зразків гідравлічної оливи «Гідронікойл FH-51». Знайдено, що молекули присадки феніл-α-нафтіламіну в процесі експлуатації оливи утворюють асоціати з молекулами ароматичних, ненасичених і кисневмісних, ароматичних і нафтено-ароматичних сполук.
- ДокументЕкспериментальні методи дослідження фізики : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. для спеціальності 014 Середня освіта (фізика) освітнього рівня "Магістр"(БДПУ, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом формування найповніших і цілісних уявлень про практичні методи аналізу структури твердих тіл, умінь практичного застосовування набутих теоретичних знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення. Предмет курсу: система наукових, методологічних і світоглядних знань, що складає основу практичного застосування набутих теоретичних знань (емпіричних фактів, фізичних законів) до аналізу структури матеріалів.
- ДокументЕлектродинаміка : силабус навчальної дисципліни для здобувачів 014.08 Середня освіта (Фізика) 2022-2023 навчальний рік(БДПУ, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом формування найповніших і цілісних уявлень про сучасну фізичну картину світу на основі цілеспрямованого і послідовного засвоєння змісту фундаментальних фізичних теорій, що включає в себе систему емпіричних фактів, фізичних понять, моделей, принципів, законів електродинаміки; формування наукового світогляду здобувачів, умінь практичного застосовування набутих знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення.
- ДокументМетодика корекції знань з фізики студентів в умовах освітніх втрат(SWorld & D.A. Tsenov Academy of Economics, Svishtov,Bulgaria, 2025) Кузнєцова, Олена Яківна; Коломоєць, Ганна ГенадіївнаВ умовах війни наша країна зазнала значних освітніх втрат, які мають довгострокові наслідки. Аналіз результатів складання НМТ з фізики 2023-2024 років показав суттєве зменшення якісного рівня знань та мотивації випускників шкіл до вивчення фізики. Не заперечний факт, що наразі до вищих технічні закладів освіти, де фізика виступає фундаментом всіх фахових дисциплін, вступають абітурієнти, які мають низький рівень знань з фізики, що загрожує зниженню інтелектуального рівня суспільства та призупиненню розвитку багатьох перспективних галузей науково-технічної сфери. Студенти, які навчаються у вищих навчальних закладах під час війни, стикаються з багатьма проблемами, а саме, труднощами з адаптацією після переїзду в безпечніші регіони нашої країни або закордон; відсутністю стабільного інтернету та необхідних умов для дистанційного навчання через перебої з електропостачанням та ракетні обстріли; втратою мотивації до навчання та емоційне вигорання через надмірне навантаження і невизначене майбутнє. Збереження молоді та юнацтва під час війни є важливої задачею, бо саме молоде покоління визначає майбутній потенціал України, відбудовуватиме та розвиватиме економіку нашої держави, вітчизняну науку, культуру та політику. У зв’язку з цим, розроблена методика корекції знань, яка грунтується на зміні змісту та способів навчальної діяльності студентів через створення базису знань з фізики, необхідного для подолання академічної та психологічної не впевненості задля розвитку навичок самостійної аудиторної та поза аудиторної роботи з метою опанування університетським курсом фізики. Як показують представлені у статті результати, презентована методика корекції знань досить ефективна, і, що дуже важливо, студенти склали свою першу сесію на позитивні оцінки без перескладання іспиту з фізики та заборгованості, що надає їм впевненості у своїх академічних можливостях, сприяє психологічному комфорту, підвищує вмотивованість до навчання, віру у свої сили та майбутнє.
- ДокументМетодика навчання фізики на адаптаційних курсах(Slovak international scientific journal, 2024) Кузнєцова, Олена ЯківнаЗ огляду на європейські програми розвитку, зростання та модернізації промисловості, які ґрунтуються на ідеї перетворення інноваційних розробок та технологій з академічних наукових досліджень на комерційні проекти, затребуваним на сучасному ринку праці є фахівець, який володіє вміннями добувати та аналізувати новітню фахову інформацію, генерувати нові ідеї та впроваджувати інноваційні підходи у комерційні проекти, готовий до постійного навчання, професійного розвитку та адаптації. Саме поглиблена підготовка фахівців з фізики у вищому навчальному технічному закладі освіти здатна забезпечити високий рівень новітніх професійних компетенцій сучасного фахівця. Представлена у статті методика навчання на адаптаційних курсах з фізики виступає інструментом, який допомагає студентам першого курсу зменшити вплив навчального та психологічного стресу на опанування ними університетським курсом фізики та розвитку навичок самонавчання, що сприяє їхньому успішному професійному становленню та майбутньому фаховому зростанню.
- ДокументМетодика навчання фізики на курсах доуніверситетської підготовки(ScientificWorldJournal, 2024) Кузнєцова, Олена ЯківнаПисьмові іспити з фізики у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), як стандартизованої системи оцінювання для вступу до технічних вищих навчальних закладів освіти, були офіційно введені в Україні у 2008 році. До цього часу вступні іспити з фізики проводилися у формі усного екзамену, який організовували самі університети. Слід зазначити, що письмовий іспит з фізики у формі ЗНО має свої унікальні особливості як у частині підготовки абітурієнтів до них, так і в самому процесі проведення іспиту та оцінюванні його результатів. У зв’язку з цим, у статті описана розроблена методика навчання на курсах доуніверситетської підготовки вступників як у частині теоретичних знань, навичок та вмінь їх практичного застосування, так і розуміння формату формулювання тестових питань, точного, вичерпаного та швидкого надання на них відповіді, що сприяє успішному складанню письмового іспиту ЗНО.
- ДокументМетодика індивідуалізації навчання студентів з фізики(Modern engineering and innovative technologies, 2025) Кузнєцова, Олена ЯківнаСьогодення висуває нові жорсткі вимоги до професійних компетенцій, якими повинні володіти сучасні випускники вищих навчальних закладів освіти для ефективного вирішення поставлених часом викликів, що не можливо без посиленої підготовки з фізики. Сучасні здобувачі вищої освіти потребують індивідуалізації траєкторій навчання з огляду на їхній різний рівень початкової підготовки з фізики, вмотивованість до навчання, уміння навчатися, когнітивні здібності, темп засвоєння наукових знань, навички системного самонавчання та ментальність. До того ж, в наслідок повномасштабного військового вторгнення російської федерації на територію України, сьогодні у вітчизняних закладах вищої освіти панівне місце посідає дистанційна, асинхронна та змішана форми навчання. Для практичної реалізації індивідуального підходу навчання студентів з фізики було вибрано платформу штучного інтелекту Moodle, бо, як відомо, це доступна безкоштовна, поширена в Україні та в світі, система управління навчанням. Розроблені методичні пройми, які описані у статті, дозволяють створювати динамічні, персоналізовані завдання, які студенти вивчають самостійно власним темпом, і залежно від їхніх відповідей, змінювати цей темп навчання відповідно до потреб студента. У цьому зв’язку, платформа штучного інтелекту Moodle надає ефективні можливості для вдосконалення освітнього процесу з фізики, індивідуалізації методичних прийомів для навчання студентів, що сприяє підвищенню інтересу та мотивації до вивчення фізики, робить процес навчання з фізики гнучким та динамічним, допомагає задовольнити особистісні освітні очікування та потреби здобувачів вищої освіти відповідно до обраної майбутньої спеціальності.
- ДокументМетодичні аспекти управління самостійною роботою студентів заочної форми навчання(Slovak international scientific journal, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаЗаочна форма навчання ґрунтується на самостійному опрацюванні навчального матеріалу тими, хто навчається. Бо заочно виявляють бажання навчатися особи, які працюють та вже мають певний рівень освіти. До навчання їх спонукають постійні зміни у сучасному ринку праці, потреби кар’єрного зростання, бажання підвищити свій професійний рівень, необхідність перекваліфікації, задоволення своїх психологічних та духовних потреб. Хоча студенти заочної форми навчання не мають постійного контакту з викладачем, на відміну від студентів денної форми, їхнє самостійне навчання має бути системним та керованим. У цьому зв’язку, розроблено методичну систему управління самостійною роботою студентів-заочників, що координує та стимулює їх до систематичної поза аудиторної самостійної роботи; підвищує рівень об’єктивності оцінювання знань студентів; підсилює зворотній зв’язок на визначених етапах навчання; покращує систему контролю знань і, як наслідок, можливість більш адекватного коригування навчального процесу; підвищує відповідальність студентів за результати навчальної діяльності.
- ДокументМетодичні особливості дистанційного викладання фізики(ScientificWorldJournal, 2024-01) Кузнєцова, Олена ЯківнаУ статті описані методичні особливості проведення лекційних, практичних і лабораторних занять з фізики в умовах дистанційного навчання. Показано, що суттєвою перевагою віртуальних лабораторій є те, що застосовування комп’ютерного моделювання дає можливість студентам візуалізувати фізичні явища, які в принципі не придатні для спостереження, або самим зібрати із запропонованого обладнання установку для проведення певного експерименту, або змінити параметри експерименту і на екрані побачити результати, або замінити певний елемент цієї установки і спостерігати на екрані як змінюється вимірювана величина, що розвиває їх абстрактне мислення і наукову уяву, робить процес навчання яскравішим, цікавішим та захоплюючим, вмотивовує до вивчення фізики.
- ДокументМетодичні особливості дистанційного викладання фізики(ScientificWorldJournal, 2024-01) Кузнєцова, Олена ЯківнаУ статті описані методичні особливості проведення лекційних, практичних і лабораторних занять з фізики в умовах дистанційного навчання. Показано, що суттєвою перевагою віртуальних лабораторій є те, що застосовування комп’ютерного моделювання дає можливість студентам візуалізувати фізичні явища, які в принципі не придатні для спостереження, або самим зібрати із запропонованого обладнання установку для проведення певного експерименту, або змінити параметри експерименту і на екрані побачити результати, або замінити певний елемент цієї установки і спостерігати на екрані як змінюється вимірювана величина, що розвиває їх абстрактне мислення і наукову уяву, робить процес навчання яскравішим, цікавішим та захоплюючим, вмотивовує до вивчення фізики.
- ДокументМетодичні особливості підготовки до НМТ з фізики(European congress of scientific discovery, 2025) Кузнєцова, Олена ЯківнаПочинаючи з 2022 року в Україні проводиться Національний мультипредметний тест (НМТ), яким замінено зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО). Впровадження НМТ зумовлено повномасштабною війною, що розпочалася в нашій державі. Традиційна процедура проведення ЗНО, коли тестування з кожного предмету проходило в окремий день з перервами в декілька днів, була змінена через небезпеку для життя учасників, на тестування в один день і тест НМТ містить завдання з декількох предметів. Так у 2024 році, тест НМТ складався з чотирьох предметів, три з яких є обов’язковими, а один предмет за вибором учасника НМТ. Тестування тривало 240 хвилин. Спочатку впродовж 120 хвилин випускники виконували завдання з української мови та математики. Після перерви у 20 хвилин знов впродовж 120 хвилин тривало тестування з історії України та предмета за вибором. Слід зазначити, що така процедура проведення НМТ виявляється доволі жорсткою для вчорашніх школярів. Бо вони живуть і навчаються, переважно дистанційно або у змішаному форматі, в умовах періодичного відключення електрики, постійних ворожих обстрілів та повітряних тривог, коли заняття перериваються та учні й вчителі прямують до укриття, що згубно відбивається на їхньому психологічному, емоційному та ментальному стані. У цьому зв’язку, вступникам через нервове напруження може бути важко сконцентруватися під час складання НМТ задля раціонального розподілу уваги між тестовими завданнями різного типу, які до того ж містять питання з різних предметів, розуміння формату формулювання умов завдань або задач, способу представлення відповіді, а також через жорстке обмеження в часі проведення самого тестування, що вимагає швидкої і точної відповіді на питання. Отже, з вищесказаного випливає, що для успішного складання НМТ, зокрема з фізики, вступників слід спеціально підготувати з теоретичних питань, навичок та вмінь їх практичного застосування, навчити концентруватися у стресовій ситуації, розуміти стиль формулювання завдань, точно, вичерпано та швидко давати на них відповіді. Ефективним інструментом підготовки до НМТ з фізики (серед інших) наразі стали підготовчі курси, які організовані у вищих закладах освіти. У статті описано розроблену методику навчання абітурієнтів з фізики на підготовчих курсах, яка сприяє успішному складанню письмового тестування з НМТ.
- ДокументМетодичні рекомендації до виконання лабораторних робіт з фізики з дисципліни «Спеціальний фізичний практикум»(Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Кузнєцова, Олена Яківна; Школа, Олександр Васильович; Коломоєць, Ганна ГеннадіївнаМетодичні рекомендації до виконання здобувачами вищої освіти лабораторних робіт з фізики з дисципліни «Спеціальний фізичний практикум» містять теоретичні відомості з певної теми курсу загальної фізики, методичні вказівки до виконання експериментів, алгоритми обробки експериментальних даних, контрольні питання для самоперевірки. Навчальне видання слугує методичним підґрунтям для самостійної аудиторної та позааудиторної підготовки студентів до лабораторних занять з фізики. Для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності «А4.08 Середня освіта (Фізика та астрономія)» та викладачів кафедри фізики, математики та методики навчання Бердянського державного педагогічного університету.
- ДокументМетодологія наукових досліджень : силабус навчальної дисципліни для спеціальності 105 Прикладна фізика і наноматеріали освітнього рівня "Магістр"(2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: ознайомлення здобувачів з теоретичними засадами і методологією організації наукових досліджень як основи ефективної підготовки і захисту магістерської дисертації, раціональної організації та проведення майбутньої науково-дослідної роботи і професійної діяльності. Предмет курсу: система знань, що висвітлює теоретичні засади і методологію організації наукових досліджень як специфічної сфери людської діяльності, організаційні основи та систему підготовки наукових кадрів в країні; методологічні основи наукового пізнання; типологію наукової інформації та основні види видань; організацію та основні етапи проведення наукового дослідження, обробку та оформлення результатів дослідження, структуру та зміст магістерської дисертації.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »