Перегляд за Автор "Пархоменко, Марина Вікторівна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументНапрями оптимізації корекційно-розвиткового процесу в логопедичних групах(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Пархоменко, Марина Вікторівна; Ревуцька, Олена Володимирівна; Самаріна, ОльгаСтаття присвячена проблемі організації корекційно-розвиткового процесу в логопедичних групах для дітей дошкільного віку із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення та обґрунтуванню можливих шляхів її оптимізації. Подано аналіз проведеного дослідження з вивчення контингенту дітей із цим порушенням та особливостей корекційно-розвиткової роботи з ними. Встановлено, що група дітей із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення є різнорідною за своїм складом. У дітей спостерігається великий діапазон індивідуальних відмінностей, що характеризують рівень мовленнєвого і психофізичного розвитку. Описані відмінні особливості розвитку мовлення та інших психофізичних процесів у дітей із мінімальними дизартричними порушеннями, ринолалією, складною дислалією, дизартрією. Виявлені труднощі реалізації корекційного процесу у групах для дітей із фонетико-фонематичними порушеннями мовлення. Встановлено, що сучасний підхід до фронтального навчання дітей дошкільного віку не повною мірою враховує специфічну неоднорідність індивідуальних відмінностей контингенту дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком. Проаналізовані причин та характер труднощів, які виникають у вчителів-логопедів у реалізації корекційно-розвивального процесу. Запропоновані напрями оптимізації корекційного впливу. Корекційно-розвитковий вплив може бути ефективним за умови детального поглибленого вивчення контингенту дітей для виявлення не окремих симптомів порушеного розвитку, а зв’язків з-поміж них, встановлення ієрархії виявлених відхилень (визначення провідного порушення, співвідношення первинних і вторинних симптомів), і наявність збережених ланок, що дозволить обґрунтувати та розробити індивідуальний корекційний маршрут для дитини з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення та є необхідним для проведення диференційованої роботи під час фронтального корекційно-розвиткового навчання. Обґрунтована внутрішньо-групова диференціація дітей, заснована на врахуванні специфічної неоднорідності структурно-динамічних характеристик мовленнєвої та психофізичної діяльності таких дітей та прояву мовленнєвого порушення під час корекційно-розвиткового навчання.
- ДокументІнноваційні технології в логопедії : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП «Спеціальна освіта»(БДПУ, Запоріжжя, 2023) Федоренко, Світлана Володимирівна; Пархоменко, Марина ВікторівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Інноваційні технології в логопедії» є формування у магістрів здібності до інноваційної діяльності в галузі спеціальної освіти; інтеграція та удосконалення знань магістрів щодо здійснення корекційної функції професійної діяльності вчителя-дефектолога; формування вмінь впровадження традиційних та інноваційних форм корекційної роботи з дітьми, що мають порушення психофізичного розвитку. Предметом вивчення навчальної дисципліни є корекційні можливості інноваційних технологій.