Перегляд за Автор "Рула, Наталія Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДистанційне навчання здобувачів вищої освіти спеціальності 061 Журналістика: бар’єри та стратегії адаптації у період війни(Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2024) Мельнікова, Юлія Олександрівна; Рула, Наталія Володимирівна; Шульженко, Анжеліка СергіївнаУ сучасних реаліях, коли в Україні щодня від російської агресії гинуть люди, зокрема й діти, дистанційна освіта – це можливість безпечно для життя опановувати знання й навички в будь-якому закладі на всіх рівнях; це шанс тимчасово переміщених університетів напровадження своєї діяльності зі збереженням кадрового потенціалу та здобувачів, які зробили свого часу вибір на користь рідного закладу та країни.У дослідженні розглянуто роль, сутність та значення дистанційної освіти, зокрема в період після повномасштабного вторгнення РФ на територію України. Виявлено її переваги та недоліки. З метою виявлення ефективності дистанційного навчання, бар’єрів, які з цим пов’язані, шляхів подолання труднощів під час здобуття вищої освіти було проведено анонімне опитування «Дистанційне навчання під час війни» серед здобувачів, які навчаються за спеціальністю 061 Журналістика в БДПУ. У результаті його аналізу з’ясовано, як оцінюють студенти-журналісти дистанційний формат та свою результативність, які проблеми виділяють та як бачать їх розв’язання, а також що очікують від навчання надалі.У дослідженні наголошено на необхідності медіаосвіти як невід’ємного компонента освітнього процесу, розширення її теоретичного та практичного потенціалу, затребуваності в сучасному суспільстві, зважаючи на специфіку інформаційного простору, у якому перебуває Україна. Визначено місце медіаосвітнього компоненту в процесі здобуття фахової вищої освіти в Бердянському державному педагогічному університеті. Його можна інтегрувати з традиційними дисциплінами освітньо-професійної програми чи вводити автономно (дисципліни за вибором здобувачів, факультативи тощо). Закцентовано на поглядах здобувачів освіти щодо важливості розвитку медіаграмотності як для професійного становлення в галузі журналістики, так і для уникнення різного роду інформаційних бар’єрів.
- ДокументЖанрове різноманіття на сторінках вітчизняних інформаційних агентств у період повномасштабної російсько-української війни(Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика, 2022) Шульженко, Анжеліка Сергіївна; Рула, Наталія ВолодимирівнаУ статті проаналізовано жанрове різноманіття інформаційних продуктів сучасних інформаційних агентств (далі – ІА) України (Укрінформ, Уніан та АрміяInform), які висвітлюють події повномасштабної російсько-української війни. Актуальність дослідження зумовлена подіями російської агресії проти України, інформація про які не сходить зі шпальт світових та вітчизняних медіа. Не є винятком і інформаційні агентства, які одними з перших почали висвітлювати наслідки злочинних дій російської федерації проти українців та їхніх дітей, проти цивільної та воєнної інфраструктури України, проти пам’яток культури національного та світового значення тощо. Авторами висвітлено теоретичні основи дослідження жанрового різноманіття повідом лень інформаційних агентств, встановлено, які з них домінують. Зіставний метод є одним з ключових у роботі, адже дає можливість виявити спільні й відмінні риси у жанровому напо ненні аналізованих ІА. У результаті аналізу контенту інформагентств з’ясовано, що вони спеціалізуються на інформаційних жанрах подачі інформації, таких як замітка, інтерв’ю, зрідка – репортаж та звіт. Замітка є найпопулярнішим універсальним жанровим різновидом, оскільки чітко, коротко й лаконічно описує все те, що відбувається в Україні і дає змогу оперативно висвіт лювати події. Інтерв’ю, як інформаційний жанр, є поширеним на сторінках Укрінформу, що не є характерним для інших аналізованих інформагентств. Репортаж та звіт, ураховуючи тематику новин, практично не використовуються журналістами досліджуваних ІА. Отже, аналіз жанрового різноманіття новин інформаційних агентств періоду повномасштабної російсько-української війни дає змогу констатувати, що замітки є а й поширенішим жанром, за допомогою якого журналісти оперативно висвітлюють інформацію і доставляють її аудиторії.
- ДокументЖурналістський фах (газетно-журнальне виробництво), (4 семестр) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Рула, Наталія ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Журналістський фах: газетно-журнальне виробництво» є детальний розгляд організаційного, творчого, оформлювального та виробничого етапів творення періодичного видання, вироблення умінь і навичок ефективного застосовування правил творчості на практиці, ознайомлення з найважливішими вимогами до свого фаху відповідно до такого різновиду ЗМК, як друковані періодичні видання.
- ДокументЗасоби вираження патогенного медіаконтенту(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Рула, Наталія ВолодимирівнаМасштаб застосування маніпулятивних технологій на телебаченні як одному з найвпливовіших ЗМІ спонукає серйозно замислитися над забезпеченням не тільки демократичних засад реформування українського суспільства, а й інформаційно-психологічного захисту українських громадян. Особливо це стосується великої кількості патогенної інформації в новинному українському дискурсі.
- ДокументЗіставні речення як окремий різновид складносурядних конструкцій в сучасній українській мові(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Рула, Наталія ВолодимирівнаУ статті систематизовано вчення про зіставлення як мовну категорію, удокладнено відомості щодо формально-граматичної та семантико-синтаксичної організації зіставних складносурядних речень. Акцентовано на функціях сполучника а як основного репрезентанта зіставних семантико-синтаксичних відношень. Обґрунтовано поділ складносурядних конструкцій на дві групи: речення із власне-зіставною семантикою та речення з домінуванням зіставлення, яке своєю чергою ускладнене додатковими семантичними відтінками.
- ДокументКваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю 061 Журналістика : методичні рекомендації(2023) Мельнікова, Юлія Олександрівна; Костромицький, Роман Іванович; Рула, Наталія Володимирівна; Шульженко, Анжеліка СергіївнаУ виданні вміщено методичні рекомендації щодо підготовки випускної кваліфікаційної роботи ОКР «бакалавр» спеціальності 061 журналістика. Методичні рекомендації покликані допомогти студентам правильно підготувати й оформити бакалаврські проєкти: обрати тему, обґрунтувати актуальність, сформулювати мету і завдання, структурувати наукове дослідження, опрацювати наукову літературу, оформити бібліографічний опис друкованих видань, підготувати до оприлюднення власні творчі проєкти.
- ДокументМовні одиниці в українському науково-педагогічному дискурсі(Мелітополь, 2022) Загороднова, Вікторія Федорівна; Алєксєєва, Лариса Олександрівна; Вусик, Ганна Леонідівна; Глазова, Світлана Миколаївна; Крижко, Олена Анатоліївна; Ліпич, Вікторія Миколаївна; Олійник, Еліна Вікторівна; Павлик, Неля Віленівна; Рула, Наталія Володимирівна; Юносова, Валентина ОлександрівнаКолективну монографію присвячено дискурсології як окремому мовознавчому напряму. У ній комплексно досліджено основні риси сучасного наукового дискурсу, проаналізовано функціювання мовних одиниць та схарактеризовано науково педагогічний дискурс як об’єкт сучасної лінгводидактики. Для науковців, викладачів, аспірантів, студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів.
- ДокументОснови журналістики : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Рула, Наталія ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Основи журналістики» є сформувати сучасне уявлення про журналістику, її професійні засади, майстерність журналіста, зв’язок журналістики з іншими гуманітарними дисциплінами, а також допомогти усвідомити специфіку професії журналіста серед інших інформаційно-творчих, соціально орієнтуючих професій з опертям на професійні стандарти та принципи.
- ДокументРедагування для журналістів (комп’ютерне), (2 семестр) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Рула, Наталія ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Редагування для журналістів» є ознайомлення студентів із основами механізмами та прийомами обробки та підготовки тексту до публікації. Основними завданнями вивчення дисципліни «Редагування для журналістів (комп’ютерне)» є розкриття сутності понять «редагування», «комп’ютерне редагування», «текстовий процесор», «текстовий редактор»; ознайомлення з основними функції та можливості текстових редакторів; редагування текстів відповідно до змісту; макетування документів за допомогою комп’ютерних програм; розкриття особливостей роботи редактора, способів і засобів організації творчого процесу праці, а також труднощів та переваг професії.
- ДокументСтруктура повідомлень українських інформаційних агентств під час висвітлення подій повномасштабної російсько-української війни(Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського.Серія: Філологія. Журналістика, 2022) Шульженко, Анжеліка Сергіївна; Рула, Наталія ВолодимирівнаУ статті проаналізовано структуру повідомлень українських інформаційних агентств (Укрінформ, УНІАН, Інтерфакс-Україна, РБК-Україна та АрміяInform), які висвітлюють події повномасштабної російсько-української війни. Актуальність дослідження зумовлена росій ською агресією проти українців, проти цивільної та критичної інфраструктури, проти всього цивілізованого світу, що знаходить своє відображення на шпальтах вітчизняних та світових медіа, у тому числі й інформаційних агентств. Авторами висвітлено теоретичні основи дослідження архітектоніки повідомлень інформа ційних агентств; акцентовано на обов’язкових та факультативних складових інформаційного повідомлення. Шляхом порівняльного методу з’ясовано спільні й відмінні тенденції в оформленні та публікуванні матеріалів на сайтах агентств. У результаті аналізу контенту інформагентств встановлено, що міжнародних стандартів публікації новин (слаглайн, дейтлайн, хедлайн, лід, саблід, бекграунд) дотримуються журна лісти Укрінформ, УНІАН та РБК-Україна, АрміяInform та Інтерфакс-Україна, намагаючись якнайшвидше донести інформацію до аудиторії та витрачаючи для цього мінімум часу, висвіт люють події російсько-української війни переважно за допомогою заголовку, ліду та дейтлайну, де вміщують найголовніше, тобто те, що відбулося найближчим часом в Україні. Отже, аналіз архітектоніки повідомлень інформаційних агентств періоду повномасштабної російсько-української війни дає змогу стверджувати, що агенційники аналізованих ІА здебільшого дотримуються міжнародних стандартів побудови матеріалів, кожна друга новина містить головні компоненти інформаційного повідомлення, навіть якщо матеріал викладений у стиснутому форматі, проте деякі з них часто нехтують структурою, а використовують лише заголовок, лід та дейтлайн для оперативного донесення інформації до своєї аудиторії.
- ДокументТехніка мовлення на радіо та телебаченні : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Рула, Наталія ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Техніка мовлення на радіо і телебаченні» є підготовка журналістів до практичної радіо-телевізійної діяльності. Основними завданнями вивчення дисципліни «Техніка мовлення на радіо і телебаченні» є формування у студентів практичних навичок ораторського мистецтва, засвоєння теоретичних знань, необхідних для постановки голосу, оволодіння прийомами мовної техніки, розвиток і вдосконалення публічних виступів. У процесі навчання значна увага приділяється мові, органічному зв’язку слова з вербальними проявами, ритму, темпу, інтонації, художньому мисленню студента.
- ДокументЦінності ЗВО як елемент бренд-стратегії: досвід Бердянського державного педагогічного університету(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Александрова, Ганна Олександрівна; Рула, Наталія ВолодимирівнаУ сучасному освітньому середовищі позиціонування бренду закладу вищої освіти є одним із ключових аспектів стратегії його розвитку. Таке позиціонування бренду установи не лише відображає її географічне розташування, матеріально-технічну базу, академічну репутацію, а й враховує цінності, місію, традиції, історію, культуру та особливості, що робить університет привабливим для цільової аудиторії (вступників, їх батьків, здобувачів вищої освіти, викладачів та інших працівників, спонсорів, представників влади та інших зацікавлених осіб). У дослідженні розглянуто проблему плекання цінностей як важливого аспекту діяльності та бренд-стратегії закладу вищої освіти в умовах воєнного стану. Зазначено, що в період війни та боротьби країни за свою незалежність і суверенітет особливого значення набуває не лише передавання знань, освітній процес, а й формування моральних засад та плекання цінностей у всіх представників закладу. Акцентовано на переході від спонтанного до цілеспрямованого та планомірного брендингу в аспекті виховної роботи та корпоративної культури з метою посилення конкурентних позицій та підвищення привабливості університету для цільової аудиторії (зовнішньої та внутрішньої). Висвітлено різноманітні форми взаємодії університетської спільноти, яка позиціонує себе як родина, для збереження стабільності та єдності академічного середовища. Розглянуто законодавчий аспект виховної роботи в освітніх закладах України, підкреслено важливість стратегічного лідерства та методів і стратегій, спрямованих на зміцнення ціннісної бази університетської спільноти в кризовий період. Описано конкретні приклади впровадження цих підходів у Бердянському державному педагогічному університеті після вимушеного переміщення на підконтрольну Україні територію. Висновки статті можуть бути корисними для керівництва університетів та інших осіб, які цікавляться питаннями корпоративної культури та управління в умовах кризи.