Перегляд за Автор "Сердюк, Наталія Іванівна "
Зараз показуємо 1 - 20 з 43
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументBecoming phenomenon attractions from antiquity to the present(L&L Publishing, 2012) Сердюк, Наталія ІванівнаУ тексті роаналізовано еволюцію феномена аттракції від античності до сучасності, висвітлено його ключові аспекти та вплив на взаємовідносини. Зазначено, що соціальні групи і особистості взаємодіють у всеосяжних відносинах та взаємозумовлені загальним розвитком суспільства. Зазначено, що феномен аттракції ґрунтується на позитивних почуттях, які одна особа відчуває до інших, і важливий для встановлення позитивних відносин. Розглянуто динаміку становлення аттракції від античності до сучасності з акцентом на ключових філософів і трактатів. Проаналізовано концепції дружби від античних мислителів до гуманістів Возродження, висвітлено їхні ідеї та погляди на цей феномен. Зроблено висновок, що дружба і аттракція відіграють ключову роль у взаємодії особистостей і соціальних груп, створюючи підґрунтя для позитивних взаємин. Акцентовано увагу на еволюції уявлень про дружбу від античності до Просвітництва та їх вплив на сучасне розуміння цього явища. Проаналізовано різноманітні аспекти феномена дружби та аттракції відповідно до вказівок високих індивідуалізованих взаємин, висвітлено погляди різних філософів і психологів на це явище. Зазначено, що дружба – це спокійна і тиха благосклонність, керована розумом і закріплена звичкою, що виникає внаслідок тривалого знайомства та взаємних зобов'язань. Розглянуто погляди філософів, таких як П. Гассенді та Ф. Тенбрук, на те, як дружба пов'язана із практичною метою або вигодою. Вказано на період між 1750 і 1850 рр., коли, за висновками Тенбрука, високоіндивідуалізована дружба переживала свій розквіт. Акцентовано увагу на впливі позитивних почуттів, таких як симпатія, благосклонність та дружба, які, за словами А. Маслоу, сприяють глибшому розумінню одне одного та дозволяють бачити людину "під знаком вечності". Зазначено, що в отечественній психології вивчення аттракції ще не досягло значних результатів, але багато психологів, мислителів і філософів мали своє бачення різних рівнів аттракції, таких як дружба і любов. Зроблено висновок, що дружба визначається багатьма чинниками, включаючи потреби особистості, властивості особистості та об'єктивні умови взаємодії. Аттракція розглядається як специфічна взаємодія між "миром реальності" і "миром удовлетворення", що існує на межі цих двох світів. Зроблено висновок, що аттракція є невід'ємною частиною розвитку суспільства, впливаючи на виникнення та розвиток позитивних аспектів взаємин у суспільстві. Аналіз матеріалу підкреслює важливість аттракції на різних етапах розвитку суспільства.
- ДокументАтракційність як запорука ефективної консультаційної діяльності психолога(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Сердюк, Наталія ІванівнаУ статті розглядається вагомість атрактивності психолога при впровадженні ефективного консультативної взаємодії з клієнтами. Подано значення поняття «атракційність», під яким розуміється властивість людини викликати до себе симпатію і довіру в інших людей. Висвітлено теоретичний аналіз досліджень науковців, у яких вивчались особливості прояву атрактивності психолога, визначались фактори, що викликають прихильності до особистості психолога, встановлювались співвіднесення атрактивності з іншими професійними характеристиками психолога. Зазначено впливовість атрактивності психолога при консультативній роботі зі складними клієнтами та їх психологічними механізмами захисту. У результаті узагальнення визначено, що атрактивність психолога залежить від його особистого ставлення до консультативного процесу, уміння залучати людей до себе, відчувати себе вільно при проведенні консультації, проявляти здатність до емпатії. Виокремлено найбільш значущі вербальні форми поведінки (саморозкриття психолога, прояв схожості життєвих цінностей, звернення на ім’я до клієнта, виразність мовлення психолога тощо) та невербальні форми поведінки (позитивні кивки головою, жести рук, рукостискання, контакт очима, вираз обличчя, міміка, нахил тулубу тощо), що позитивно та дієво впливають на атрактивність психолога й психологічну консультативну діяльність. Висвітлено результати сучасного дослідження, щодо привабливості голосу віртуального консультанта (чат-бота), який виконує ролі психолога та проводить психологічне консультування з реальними людьми. Визначено завдання на перспективу, що полягає в ґрунтовному емпіричному досліджені уявлення про атракційність психолога серед клієнтів психологічного консультування, психологів-практиків та майбутніх психологів та її вплив на результативність консультування.
- ДокументВплив психологічних умов формування атракції на міжособистісні стосунки підлітків(Молодий вчений. Видавничий дім «Гельветика», 2015) Сердюк, Наталія ІванівнаУ статті здійснено теоретичний аналіз наукових досліджень міжособистісного спілкування в підлітковому віці. Визначено особливості прояву атракції серед підлітків. Виокремлено психологічні умови формування атракції між підлітками. Розкрито програму психологічної підтримки та соціально-психологічного тренінгу формування атракції до однолітків у підлітковому віці. Подано результати впровадження зазначеної роботи, що вказують на позитивний вплив психологічних умов формування атракції на міжособистісні стосунки підлітків.
- ДокументГармонійне поєднання структурних компонентів атракції як показник психологічного здоров’я особистості(Маріуполь : МДУ, 2016) Сердюк, Наталія ІванівнаУ тексті досліджено вплив різних чинників на психологічне здоров'я особистості, зосереджуючись на підлітковому віці. Проаналізовано особливості прояву рівнів атракції (симпатії, дружби, кохання) до однолітків, виділено загальні структурні компоненти, що визначають цей феномен. Зазначено, що компоненти атракції включають когнітивний (уявлення про стосунки, знання про атракцію), емоційний (образи та емоції, що виникають), та поведінковий (мотивація та реалізація поведінки). Виділено взаємодію цих компонентів та їх вплив на формування позитивних емоційних стосунків. Акцентовано увагу на важливості реалізації цих компонентів у комплексі та їхньому взаємодії для виникнення атракції. Зроблено висновок, що гармонійне поєднання когнітивного, емоційного та поведінкового компонентів грає важливу роль у формуванні атракції до однолітків, що сприяє психологічному здоров'ю підлітків.
- ДокументДезорганізатори часу як перешкода сталого розвитку особистості(Publishing House of Katowice School of Technology, 2020) Сердюк, Наталія ІванівнаВ статті розглядається специфіка прояву дезорганізаторів часу та їх вплив на сталий розвиток людини. Висвітлено результати дослідження основних дезорганізаторів часу в юнацькому віці, розкрито їх вплив на становлення особистості та запропоновано способи ефективної регуляції часу молодими особами.
- ДокументДіагностика та психотерапія ПТСР : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2024) Сердюк, Наталія ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Діагностика та психотерапія ПТСР» є формування теоретичних знань про психологічну сутність ПТСР, причини його виникнення та механізми розвитку, а також практичної підготовки для забезпечення психологічної допомоги особистості з ознаками ПСТР. Основними завданнями вивчення дисципліни «Діагностика та психотерапія ПТСР» є: 1) засвоєння студентами поняття ПСТР та причин його виникнення; 2) формування знань про основні симптоми ПСТР та динаміку їх прояву; 3) ознайомлення із методами діагностики ПТСР 4) оволодіння основами різних підходів у психотерапії ПСТР.
- ДокументКомпоненти, критерії та рівні сформованості атракції до однолітків у підлітковому віці(Молодий вчений. Видавничий дім «Гельветика», 2014) Сердюк, Наталія ІванівнаВ статті розкрито компоненти, критерії та рівні сформованості атракції до однолітків у підлітковому віці.
- ДокументКритерії позитивного мислення в юнацькому віці(Бердянськ : БДПУ, 2019) Сердюк, Наталія ІванівнаУ тексті проаналізовано сучасну молодь як креативного учасника соціальних змін, зазначено, що успіх цього процесу залежить від характеристик їхньої поведінки та використання ресурсів позитивного мислення. Висвітлено роль позитивного мислення у досягненні цілей самовдосконалення та психологічного благополуччя. Звернено увагу на необхідність формування позитивного мислення в юнацькому віці, пов'язаному із навчальною діяльністю та стресовими ситуаціями. Зазначено думки різних науковців щодо формування позитивного мислення та визначає критерії його сформованості, зокрема рефлективність, емоційне відреагування, рівень задоволеності життям, позитивна мотивація, позитивна поведінка та саморегуляційні процеси. Визначено, що рефлексивність є ключовою у формуванні позитивного мислення, оскільки вона дозволяє особистості свідомо аналізувати свої думки та емоції. Висвітлено також емоційне відреагування як важливий критерій, що враховує ментальну роботу з емоційним станом особистості. Зроблено висновок, що формування позитивного мислення є необхідним для гармонійного становлення молодої особистості, зокрема під час навчальної діяльності. Акцентовано увагу на важливості відповідності критеріїв, які наповнюють процес формування позитивного мислення та визначають його розвиток. У тексті проаналізовано великий вплив рівня задоволеності життям на процес формування позитивного мислення. Зазначено, що результати оцінки рівня задоволеності життям дозволяють зробити висновки щодо параметру позитивного мислення. Висвітлено позитивне мислення як ключовий фактор для успішного професійного становлення та задоволення від навчання. Зроблено акцент на позитивній мотивації як критерії успішного формування позитивного мислення, визначено її як прояв мотивації на досягнення успіхів та інтересу в житті. Зазначено, що мотив досягнення успіхів спрямований на позитивне мислення особистості. Виділено позитивну поведінку та саморегуляційні процеси як ключові критерії формування позитивного мислення. Підкреслено, що позитивна поведінка сприяє соціальній активності та розвитку позитивного мислення. Визначено регулятивні показники, такі як вольова саморегуляція, стресостійкість та інші, які враховуються у формуванні позитивного мислення. Підсумовано, що формування позитивного мислення в юнацькому віці сприятиме гармонійному становленню та самосприйняттю особистості. Зазначено, що подальша робота буде спрямована на розробку психокорекційної програми щодо розвитку позитивного мислення, враховуючи наведені критерії формування цього виду мислення.
- ДокументКритерії прояву феномена дружби в підлітковому віці(Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2010) Сердюк, Наталія ІванівнаУ статті розглядається підліткова дружба, як підлітки розуміють феномен дружби, а також якими критеріями вони керуються при виборі друзів.
- ДокументОснови психокорекції з практикумом : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 навчальний рік для ОПП Психологія(БДПУ, 2024) Сердюк, Наталія ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Основи психокорекції з практикумом» є: розглянути теоретичні основи психологічної корекційної роботи; розглянути державну політику щодо практичної психологічної допомоги населенню; виховувати повагу до принципів загальнолюдської моралі; розвивати у студентів здібності надання практичної психокорекційної допомоги. Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи психокорекції з практикумом» є: ознайомити студентів із загальними основами психологічної корекції, її предметом, завданнями та методами; розглянути характеристику складових частин психологічної корекції, закономірностей та принципів цього процесу; розвиток у майбутніх психологів здатності до аналітичного осмислення психологічної дійсності, навчання їх творчих підходів до визначення практичних дій у нестандартних психологічних ситуаціях, уміння приймати рішення (найбільш вдалі) у відповідності до закономірностей, принципів надання практичної психологічної допомоги.
- ДокументОснови психологічного консультування з практикумом : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2024) Сердюк, Наталія ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Основи психологічного консультування з практикумом» є: - розглянути теоретичні основи психологічного консультування; - розглянути державну політику щодо надання психологічної допомоги населенню; - виховувати повагу до принципів загальнолюдської моралі; - розвивати у студентів здібності до роботи в галузі надання психологічної допомоги, сприяти підвищенню їх загальнокультурного рівня. Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи психологічного консультування з практикумом» є: - ознайомити студентів із загальними основами психологічного консультування, предметом, завданнями та методами роботи; - розглянути характеристику складових частин процесу надання консультативної допомоги, закономірності та принципи цього процесу; - розвивати у майбутніх психологів здатність до аналітичного осмислення психологічної дійсності, навчання їх творчим підходам до визначення практичних дій у нестандартних психологічних ситуаціях, уміння приймати рішення (найбільш вдалі) у відповідності до принципів та закономірностей процесу надання практичної психологічної допомоги.
- ДокументОсобливості впровадження соціально-психологічного тренінгу «Вчимося бути привабливими»(Молодий вчений. ТОВ «Видавничий дім «Гельветика», 2016) Сердюк, Наталія ІванівнаДосліджено особливості впровадження соціально-психологічного тренінгу «Вчимося бути привабливими» у підлітковому віці. Розкрито головну суть тренінгу та три його етапи: етап саморозкриття, етап розвитку структурних компонентів атракції та етап закріплення отриманих умінь та навичок. В статті детально викладено специфіку проведення з підлітками психологічних вправ.
- ДокументОсобливості прояву синдрому емоційного вигорання у педагогів(Київ : ЦІППО, 2017) Сердюк, Наталія ІванівнаАктуальність дослідження синдрому емоційного вигорання серед педагогів висвітлена у зв'язку з прямим впливом психологічного благополуччя вчителя на ефективність його виховного впливу на учнів. Зазначено, що особистість педагога постійно відчуває вплив стресових ситуацій, що призводить до емоційного виснаження та негативно впливає на його психологічне здоров'я. Проведено аналіз літератури, де висвітлено роботи вчених, таких як Л. М. Карамушка, С. Д. Максименко, В. Є. Орел, що досліджують проблему емоційного вигорання. Визначено поняття емоційного та професійного вигорання у психологічній літературі. Підкреслено взаємозв'язок цих понять та їх поширеність серед педагогів. Уточнено, що емоційне вигорання включає втрату енергії та спричинює депресивний стан, втому та негативне ставлення до роботи. Розглянуті компоненти синдрому емоційного вигорання, такі як емоційна виснаженість, деперсоналізація та редукція професійних досягнень. На основі дослідження В.В. Бойка виділено три фази синдрому емоційного вигорання: фаза напруження, фаза «резистенції» та фаза «виснаження». Кожна фаза характеризується певними ознаками та симптомами, що свідчать про поступовий розвиток синдрому. Зроблено висновок про важливість проведення профілактичних та корекційних заходів серед педагогів для попередження синдрому емоційного вигорання. Серед ефективних методів психокорекції зазначено зображувальну терапію, музикотерапію, танцювальну терапію, психодраму та аутотренінг. Зазначено, що саморегуляція, також як і природна регуляція, є важливим інструментом для збереження психологічного здоров'я педагога, включаючи методи впливу на психоемоційний стан за допомогою слів, образів, управління м'язовою системою та диханням.
- ДокументОсобливості роботи тренера з різними віковими групами : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2024) Сердюк, Наталія ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Особливості роботи тренера з різними віковими групами» є ознайомити майбутніх тренерів з технологічними аспектами діяльності психолога при тренінговій роботі з різними віковими групами, сприяти особистісному зростанню та професійному становленню майбутніх психологів-тренерів. Основними завданнями вивчення дисципліни «Особливості роботи тренера з різними віковими групами» є: 1) сприяти набуттю майбутніми психологів-тренерів теоретичних знань з питань роботи психолога з особистостями різних вікових груп; 2) сприяти формуванню у майбутніх психологів-тренерів професійних навичок та умінь розробляти та проводити тренінгові заняття у різними віковими групами; 3) сприяти вихованню у майбутніх психологів-тренерів професійної компетентності.
- ДокументПодолання психологічного стресу у дітей та підлітків(Morrisville, Lulu Press, 2018) Сердюк, Наталія ІванівнаВ матеріалі висвітлено показники, що вказують на наявність стресу у особистості, інструменти його діагностики та етапи подолання психологічного стресу.
- ДокументПсихологічна служба : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2024) Сердюк, Наталія ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психологічна служба» є: - ознайомити здобувачів освіти з призначенням та організацією психологічної служби в освітніх, медичних, спортивних та відомчих галузях, розкрити умови психологічного забезпечення робочого процесу та здійснення психологічного супроводу розвитку та життєдіяльності особистості різного віку; - сприяти особистісному зростанню та професійному становленню майбутніх практичних психологів. Основними завданнями вивчення дисципліни «Психологічна служба» є: 1) сприяти набуттю майбутніми практичними психологами теоретичних знань з питань: призначення та основних функцій психологічної служби, а також шляхів її розбудови в сучасних умовах; особливостей організації психологічної служби в освітніх та відомчих закладах; основних принципів та видів діяльності практичних психологів; 2) сприяти формуванню у майбутніх практичних психологів: професійних навичок та умінь роботи з документально-методичними матеріалами; навичок та умінь розробки плануючої документації; навичок та умінь розробки, підготовки та проведення психологічних просвітницьких та профілактичних заходів; 3) сприяти вихованню у майбутніх практичних психологів професійної компетентності.
- ДокументПсихологічна служба в закладах освіти : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Сердюк, Наталія ІванівнаМета та предмет курсу: - ознайомити здобувачів освіти з призначенням та організацією психологічної служби в системі освіти, розкрити умови психологічного забезпечення навчально-виховного процесу та здійснення психологічного супроводу розвитку та життєдіяльності учнів протягом навчання в школі; - сприяти особистісному зростанню та професійному становленню майбутніх практичних психологів. Основними завданнями вивчення дисципліни «Психологічна служба» є: 1) сприяти набуттю майбутніми практичними психологами теоретичних знань з питань: призначення та основних функцій психологічної служби, а також шляхів її розбудови в сучасних умовах; особливостей організації психологічної служби в освітніх закладах; основних принципів та видів діяльності практичних психологів; 2) сприяти формуванню у майбутніх практичних психологів: професійних навичок та умінь роботи з документально-методичними матеріалами; навичок та умінь розробки плануючої документації; навичок та умінь розробки, підготовки та проведення психологічних просвітницьких та профілактичних заходів; 3) сприяти вихованню у майбутніх практичних психологів професійної компетентності.
- ДокументПсихологічна служба в закладах освіти : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 навчальний рік для ОПП Початкова освіта(БДПУ, 2024) Сердюк, Наталія ІванівнаМета та предмет курсу: • ознайомити здобувачів освіти з призначенням та організацією психологічної служби в системі освіти, розкрити умови психологічного забезпечення навчально-виховного процесу та здійснення психологічного супроводу розвитку та життєдіяльності учнів протягом навчання в школі; • сприяти особистісному зростанню та професійному становленню майбутніх практичних психологів. Основними завданнями вивчення дисципліни «Психологічна служба» є: 1) сприяти набуттю майбутніми практичними психологами теоретичних знань з питань: призначення та основних функцій психологічної служби, а також шляхів її розбудови в сучасних умовах; особливостей організації психологічної служби в освітніх закладах; основних принципів та видів діяльності практичних психологів; 2) сприяти формуванню у майбутніх практичних психологів: професійних навичок та умінь роботи з документально-методичними матеріалами; навичок та умінь розробки плануючої документації; навичок та умінь розробки, підготовки та проведення психологічних просвітницьких та профілактичних заходів; 3) сприяти вихованню у майбутніх практичних психологів професійної компетентності.
- ДокументПсихологічне дослідження особливостей емоційної зрілості осіб юнацького віку(Габітус, 2024) Горецька, Олена Віталіївна; Сердюк, Наталія Іванівна; Аврамчук, ВікторіяСтаттю присвячено дослідженню особливостей емоційної зрілості осіб юнацького віку. На основі узагальнення різних позицій психологів установлено, що під емоційною зрілістю розуміють певний рівень розвитку особистості, що характеризується відкритістю емоційного досвіду, розумінням власних почуттів та їх прийняттям, розвиненою емоційною саморегуляцією, здатністю адекватно до ситуації та відповідно до власних переживань виражати і проявляти почуття та емоції. Люди, що досягли емоційної зрілості, здатні розпізнавати власні емоції, виражати їх у соціально прийнятний та адекватний спосіб, ефективно розв’язувати ситуації конфлікту, а також взаємодіяти з іншими, ураховуючи їхні безпосередні емоції і почуття. Виокремлено основні структурні компоненти емоційної зрілості особистості, до яких відносять рефлексію емоцій, емоційну саморегуляцію, емпатію, прийняття власних емоцій, а також емоційну експресивність. Експериментально визначено особливості емоційної зрілості здобувачіввищої освіти 1-го і 2-го року навчання. Серед досліджуваних переважає середній рівень емоційної зрілості, однак 22,5% осіб мають низькі показники. Установлено, що у 25% студентів переважає низький рівень емоційної саморегуляції, що говорить про певні труднощі в управлінні власними емоціями, схильність швидко піддаватися дії стресових чинників. Дослідження показало, що у 22,5% опитаних переважає низький рівень емпатії, який негативно впливає на їхню спроможність до ефективної взаємодії та співпраці з іншими. Зафіксовано низький рівень 20% емоційної експресивності, що вказує на труднощі у вираженні власних емоцій, їх стримуванні або неконтрольованому прояві. Доведено необхідність розроблення корекційно-розвивальної програми з удоско налення визначених компонентів емоційної зрілості осіб юнацького віку, упровадження якої буде сприятиме розвитку саморегуляції, емпатійності, самомотивації, покра щенню емоційної та соціальної компетентності, а також стабілізації міжособистісних відносин студентів.
- ДокументПсихологічний супровід спортсменів підліткового віку(Бердянськ : ФОП Ткачук О. В., 2017) Сердюк, Наталія ІванівнаУ тексті розглянута актуальність фізичного виховання та спорту для розвитку підлітків, підкреслено їх важливість для формування фізичних та психічних якостей. Проаналізовано питання психологічного супроводу підлітків у спорті, звертаючи увагу на дослідження відомих науковців у цій галузі. Зазначено основні напрямки психологічної допомоги та визначено завдання в тренувальному процесі, змаганнях, розвитку кар'єри та вирішенні життєвих проблем. Проведено аналіз психодіагностичних досліджень та роль їх використання для психологічного супроводу. Зазначено необхідність диференційованого та індивідуального підходу при наданні психологічної допомоги. Підкреслено важливість формування вольової сфери особистості та розвиток психологічних детермінант для досягнення високих спортивних результатів. Зроблено акцент на проблемах спілкування для підлітків-спортсменів та вказує на значення психологічного супроводу у цьому контексті для успішного самоствердження та самореалізації.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »