Перегляд за Автор "Сизко, Ганна Іванівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 23
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументWEB-квест технології у роботі з дітьмй із синдромом дауна(Бердянськ : БДПУ, 2020) Сизко, Ганна Іванівна; Дубовенко, АннаНами була розроблена програма корекції комунікативних здібностей дітей старшого дошкільного віку із синдромом Дауна за допомогою WEB-квесту під назвою «У чарівному лісі». Створений віртуальний інформаційний простір досить широкий, має посилання на інтернет-ресурси, де зібрано набагато більше інформації, ніж може освоїти дитина за одну Інтернет-подорож.
- ДокументАніма і Анімус в структурі психіки за Юнгом(Київ, 2019) Сизко, Ганна ІванівнаВ статті розглядається питання організації психіки людини, яку описував К. Г. Юнг, становлення в структурі психіки чоловіка фемінінних характеристик, а у жінки – маскулінних, а також вибір у відповідності з цим партнера.
- ДокументДослідження психологічної адаптації до процесу навчання дітей із ЗПР(Видавець «ПП Лисенко М.М.», 2020) Сизко, Ганна Іванівна; Жмайло, АнастасіяУ статті розглянуто поняття адаптація та визначені складові компоненти структури психологічної адаптації до процесу навчання дітей із затримкою психічного розвитку. Визначено, що психологічною адаптацією називають пристосування особи до існуючих в суспільстві вимог і критеріїв оцінок за рахунок присвоєння норм і цінностей даного суспільства. Основними показниками психологічної адаптації дитини до школи є формування адекватної поведінки, встановлення контактів з учнями та вчителем, оволодіння практичними навичками навчальної діяльності. В структурі психологічної адаптації до процесу навчання виділені такі компоненти: соматичний та фізичний стан; поведінковий компонент; когнітивний компонент; емоційно-вольовий компонент. Розкрито сутність кожного з цих компонентів. Проведено дослідження сформованості структурних компонентів механізму психологічної адаптації дітей із затримкою психічного розвитку до процесу навчання та запропонована корекційна програма. Описані стадії (етапи) роботи з подолання дезадаптації дітей із затримкою психічного розвитку як тривалого і динамічного процесу.
- ДокументДіагностична практика (виробнича) : силабус практики на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Сизко, Ганна ІванівнаЗміст діагностичної практики (виробничої) є важливою частиною процесу підготовки фахівців зі спеціальності 016 «Спеціальна освіта» освітньо-професійної програми «Логопедія. Спеціальна психологія». Вона має надати здобувачам вищої освіти необхідних знань, методів та навичок для здійснення діагностичної роботи з особами з особливими освітніми потребами, їх батьками та залученими фахівцями. Дозволяє здобути необхідний досвід та вміння працювати з різними категоріями осіб з особливими освітніми потребами, знаходити індивідуальний підхід до кожного, добирати необхідні методи діагностики. Вона також сприяє розвитку комунікативних навичок та вмінь взаємодіяти з батьками та іншими фахівцями, що покращує якість надання освітніх послуг. Під час практики здобувачі вищої освіти також отримують досвід роботи в сучасних умовах, що допомагає підготуватися до викликів сучасного освітнього середовища та впровадження інноваційних підходів у спеціальну освіту. Допомагає здобувачам вищої освіти набути впевненості та компетенцій для роботи з особами з особливими освітніми потребами, що стане основою для успішної професійної діяльності після закінчення закладу вищої освіти. Проводиться в різних закладах та умовах, що дозволяє здобувачам вищої освіти отримати різноманітний досвід та виробити адаптивні навички для роботи з різними категоріями осіб з особливими освітніми потребами для ефективної та компетентної роботи в сфері спеціальної освіти.
- ДокументКазкотерапія як засіб корекції самооцінки дітей молодшого шкільного віку з гіперактивним розладом та дефіцитом уваги(Київ–Ніжин : Видавець «ПП Лисенко М. М., 2020) Сизко, Ганна Іванівна; Бородовка, ОльгаУ статті розглянуто поняття гіперактивного розладу та дефіциту уваги та визначені основні характеристики та причини неадекватної самооцінки дітей молодшого шкільного віку із гіперактивним розладом та дефіцитом уваги. В структурі самооцінки виділені такі компоненти: когнітивний (містить знання людини про себе різного ступеня узагальненості); афективний (фіксує переживання людини з приводу того, що він дізнається про себе). Розкрито сутність кожного з цих компонентів. Проведено дослідження самооцінки дітей молодшого шкільного віку із гіперактивним розладом та дефіцитом уваги та запропонована корекційна робота за допомогою казкотерапії.
- ДокументКонфліктологія та основи медіації в інклюзивному просторі : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Сизко, Ганна ІванівнаВикладання навчальної дисципліни «Конфліктологія та основи медіації в інклюзивному просторі» є сформувати у здобувачів вищої освіти систему знань, умінь та навичок ефективного спілкування з врахуванням психологічних особливостей людини, вміти аналізувати, попереджати та розв'язувати конфлікти та конфліктні ситуації, ознайомити здобувачів вищої освіти з психологічними причинами конфліктів, механізмами їх запобігання, перебігу та розв’язання.
- ДокументКонцептуальні засади та сукупність заходів з розвитку гуманного ставлення до людей із фізичними вадами у майбутніх педагогів(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Сизко, Ганна ІванівнаСтаття присвячена проблемі розвитку гуманного ставлення майбутніх педагогів до людей із фізичними вадами. Здійснено теоретико-аналітичний огляд літератури з проблеми розвитку гуманного ставлення майбутніх педагогів, визначені особистісні риси майбутніх педагогів, які входять до структури гуманного ставлення до людей із фізичними вадами. На основі створеної моделі гуманного ставлення майбутніх педагогів до людей із фізичними вадами, теоретично обґрунтована комплексна психолого-педагогічна програма з розвитку гуманного ставлення до людей із фізичними вадами у майбутніх педагогів.
- ДокументНаука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку(БДПУ, 2018) Вакуліч, О. В.; Дзюбенко, О. В.; Карацупа, В. В.; Нехайчук, І. А.; Петрова, Т. І.; Гребельна, В. О.; Губина, Д. А.; Клеевская, В. Л.; Гуліч, Т. С.; Жукова, О. Г.; Цуркан, Г. В.; Калашнікова, В. І.; Ковтун, Д. Є.; Колотило, М. П.; Лико, С. М.; Якута, О. О.; Непша, О. В.; Іванова, В. М.; Петрусенко, В. П.; Дмитруха, Т. І.; Прохорова, Л. А.; Зав'ялова, Т. В.; Сапун, Т. О.; Кондратенко, О. І.; Скобало, О. С.; Стецишин, М. М,; Стрямець, Г. В.; Погорілко, В. В.; Трикур, В. В.; Уткіна, К. Б.; Кулик, М. І.; Хомин, І. Г.; Шеховцева, О. Г.; Яремчук, В. М.; Остенда, О.; Архипова, Л. М.; Смик, І.; Гулєвич, О. С.; Давидова, О. Ю.; Данілов, В. В.; Романенко, О. В.; Кобзєва, І. М.; Безверха, І. В.; Коваленко, О. В.; Коробейникова, Я. С.; Кушнерик, А. А.; Яцечко-Блаженко,Т. В.; Максимчук, К. Ю.; Марченко, О. А.; Стребкова, К. М.; Мелушова, І. Ю.; Степанюк, Н. А.; Сторожук, Т. М.; Чернявський, Б. О.; Шпак, І. В.; Ковтун, Ю. В.; Лобур, О. Г.; Гайдук, Л. О.; Радченко, Н. М,; Южека, Р. С.; Магаліса, О. В.; Ярошенко, Ю. В.; Белова, М. А.; Белоусова, С. В.; Ковальчук, Т. В,; Артюх, Є.; Богдан, М. С.; Богомаз, К. С.; Боровець, О. В.; Буракова, О. О.; Крамаренко, А. М.; Бучакчійська, В. В.; Буянов, П. Г.; Вертиполох, Д. Я.; Висовень, А.; Дубровська, Л.; Гвоздецька, Ю. В.; Голік, О. Б.; Горбатюк, Л. В.; Гордієнко, Т. В.; Іщенко, Н. В.; Горецька, О. В.; Даннік, Л. Д.; Духно, Д.; Дмитрієва, Ю. О.; Коваленко, Є. І.; Добрянська, О. М.; Долгорук, О. П.; Дорошенко, М. І.; Дубровська, Л. О.; Карпусь, І. М.; Ременюк, А. В.; Єрмак, К. В.; Єрмак, Н. В.; Ілліна, О. В.; Турчин, Т. М,; Ілляшенко, Н. М.; Карапетрова, О. В.; Кізь, В. О.; Кізь, Л. В.; Ковтонюк, Ю. П.; Колпакчи, О. С.; Колупаєва, Т. Є.; Котлова, Л. О.; Кочерга, Є. В.; Крамаренко, А. М.; Крамаренко, Д. М.; Крамаренко, Л. Г.; Криворотько, А. О.; Крижавновська, Т. В.; Куб'як, Н. І.; Курило, О. Ю.; Лисак, Л. Д.; Литвиненко, О.; Бєлова, Ю. Ю.; Літяга, І. В.; Люльченко, В. Г.; Махилін, А. О.; Малихіна, Т. П.; Малицька, О. В.; Мартиненко, О. В.; Терехова, М. Г.; Матвієнко, С. І.; Мешкова, А. В.; Гордієнко, Т. В.; Мохій, Ю. В.; Нагайчук, О. В.; Насилівська, І. В.; Білоусова, Н. В.; Ніконенко, Т. В.; Нінова, Т. С,; Новик, О. Г.; Новікова, Я. В.; Павлова, А. М.; Переворська, О. І.; Циганкова, А. О.; Перегудова, В. І.; Петрушоваuk Н. В.; Люлька, В. М.; Платаш, Л. Б.; Кошурба, О. Є.; Матвійчук, А. С.; Проданчук, Т.; Плужник, О. В.; Подворна, Л. А.; Попова, Л. П.; Прищева, Т. В.; Плоха Т. А,; Равлюк, Т. А.; Мороз, Л. В.; Савченко, Л. Л.; Март'янова, Т. О.; Немченко, Я. С.; Савченко, Л. Л.; Хряпін, Е. О.; Сахарова, О. М,; Бобришева, Т.; Бородовко, О. М.; Сиплива, К. С.; Ситняківська, С. М.; Слісаренко, М.; Киричок, І.; Слятіна, І. О.; Мунтян, А. К.; Шевченко, М. Ю.; Солошенко, О.; Бєлова, Ю. Ю.; Стахова, О. О.; Кошелик, Т. В.; Гетьман, О. А.; Золотопуп, Т. О.; Столяр, О. А.; Чебан, Л. М.; Сердюченко, А. О.; Шалупня, Є. О.; Турчин, Т. М.; Григорян, К. В.; Удовиченко, Г. А.; Улюкаєв, С. Г.; Федишин, О. О.; Ходосенко, І. В.; Чемоніна, Л. В.; Андріяшина, В. С.; Геманова, М. О.; Шамардіна, Г. М.; Шестакова, Н. В.; Ландирєва, В. О.; Яковлена, К. І.; Гриник, Г. С.; Бовбас, О.; Венцель, Н. В.; Ковальова, К. О.; Красовська, І. Г.; Ковтун, Н. М.; Малихін, В. А.; Никифоров, А. В.; Кортез, Х. І.; Мурзіна, О. А.; Разнатовська, О. М.; Бабич, С. Ю.; Глухов, Ю. П.; Дегтяр, С. В.; Корниенко, В. Ф.; Бєлова, М. О.; Гладка, Ю. А.; Мащенко, Л. З.; Білошапка, В. Я.; Піменов, Д. О.; Глухов, А. Ю.; Зикова, К. М.; Онуфрієнко, О. Г.; Ромашко, О. О.; Панова, С. О.; Циона, А. А.; Сторожук, Є. А.; Яцура, А. В.; Баришок, Т. В.; Волкова, С. С.; Гапонова, Л. Ю.; Павленко, Ю. О.; Голуб, Д. О.; Гончарук, В. В.; Демидова, О. М.; Єлісєєва, Д. С.; Бурлака, Л. О.; Еременко, Н. П.; Єфімова, А. І.; Іваненко, В. В,; Ковальчук, О. В.; Блощаневич, Р. О.; Кобзєва, Д. О.; Купрєєнко, М. В.; Курилюк, Ю. І.; Літус, І. Р.; Літус, Р. І.; Маєвський, М. І.; Бурдій, К. М.; Каганюк, А. С.; Савранчук, Т. В.; Шевела, А. С.; Мандюк, А. Б.; Мироненко, В. Л.; Горянов, С. В.; Матлахов, М. В.; Осадченко, Т. М.; Богуш, К. І.; Петренко, Ю. М.; Самойленко, І. О.; Щербатенко, К. А.; Остополець, І. Ю.; Тадеуш, П.; Ратайчак, Я.; Захлевська, Т. В.; Павлюк, О. В.; Писаренко, С. М.; Сергєєва, Т. П.; Волкова, Т. П.; Стельмашук, Ж. Г.; Лютовський, В. О.; Суханова, Г. П.; Ушаков, В. С.; Халайджі, С. В.; Христова, Т. Є.; Лахно, О. О.; Скільський, І. М.; Цапенко, Л. М,; Болтоматіс, Д. В.; Цибульська, В. В.; Бєлоконь, В. С,; Колеснік, С. О.; Кулібаба, О. С.; Плахтиняк, І. О.; Чорна, Н. О.; Чекмарьова, Н. Г.; Максимов, А. В.; Гутнікова, А. В.; Абдєллаєва, Є. І.; Сеник, Г. І.; Ванкевич, О. В.; Василенко, М. К.; Бакаржиєва, Д. С.; Вусик, Г. Л.; Савчук, О. Ю.; Девдюк, І. В.; Сав'юк, А. М.; Декастро, В. С.; Денисова, А. С.; Кобилко, Н. А.; Костромицький, Р. І.; Крижко, О. А.; Бруннер, К.; Литвинюк, М. О.; Михайлюта, В. П.; Ліпич, О. І.; Мітракова, О. О.; Міщенко, Т. М.; Назімова, К. А.; Нікішина, Т. І.; Обухович, А. О.; Ципоренко, Л. Д.; Олійник, Е. В.; Павлик, Н. В.; Гречко, Н. М.; Топалова, Т. В.; Ципоренко, Л. Д.; Філіппова, А. С.; Чеверда, Н. А.; Юносова, В. О.; Якобчук-Чирва, Ю. О.; Мовчанюк, О. М.; Березанський, Д. В.; Бондар, О. І.; Машков, О. А.; Пашков, Д. П.; Шевченко, Р. Ю.; Горбунович, І. В.; Кондрук, Н. Е.; Кузьміна, В. П.; Левківська, Л. В.; Левківський, С. А.; Мамчур, Ю. В.; Мейш, В. Ф.; Мейш, Ю. А.; Мельник, В. М.; Радовенчик, В. М.; Нещерет, Т. С.; Триснюк, В. М.; Сметанін, К. В.; Хливнюк, М. Г.; Ясінська, Л. Р.; Косинська, І. Е.; Гнатюк, Віталій Васильович; Онищенко, Сергій Вікторович; Буянов, Пало Георгійович; Горбатюк, Лариса Василівна; Горецька, Олена Віталіївна; Колпакчи, Олена Сергіївна; Несторенко, Тетяна Петрівна; Сичікова, Яна Олександрівна; Тараненко, Юлія Петрівна; Крамаренко, Алла Миколаївна; Лисак, Людмила Дмитрівна; Малицька, Олена Володимирівна; Мартиненко, Олена Володимирівна; Перегудова, Валентина Іванівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Попова, Ольга Іванівна; Попова, Лариса Петрівна; Сєчина, Інна Олександрівна; Сизко, Ганна Іванівна; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Удовиченко, Ганна Андріївна; Улюкаєв, Сергій Герійович; Чемоніна, Лада В'ячеславівна; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Онуфрієнко, Ольга Григорівна; Панова, Світлана Олегівна; Єфімова, Анастасія Ігорівна; Некрасов, Григорій Григогович; Писаренко, Світлана Миколаївна; Самойленко, Вадим Леонідович; Вусик, Ганна Леонідівна; Костромицький, Роман Іванович; Крижко, Олена Анаталіївна; Ліпич, Вікторія Миколаївна; Нікішина, Тетяна Ігорівна; Олійник, Еліна Вікторівна; Павлик, Неля Віленівна; Рула, Наталія Володимирівна; Юносова, Валентина ОлександрівнаДо збірника увійшли матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної інтернетконференції ― Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукувачів, викладачів, студентів.
- ДокументНаука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку(БДПУ, 2019) Крижко, Василь Васильович; Петягіна, Ірина Борисівна; Авдєєва, Олена Сергіївна; Дубінець, Ірина Володимирівна; Мартиненко, Олена Володимирівна; Давиденко, Іван Олександрович; Сизко, Ганна Іванівна; Ілішова, Ольга Миколаївна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Тараненко, Юлія Петрівна; Михайленко, Наталія Володимирівна; Мицик, Ганна Михайлівна; Онищенко, Сергій Вікторович; Попова, Анастасія Сергіївна; Самойленко, Інна Олександрівна; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Кравченко, Наталія Володимирівна; Литвиченко, Дарина Сергіївна; Старинська, Олена Віталіївна; Писаренко, Світлана Миколаївна; Самойленко, Вадим Леонідович; Боговін, Ольга Володимирівна; Рула, Наталія Володимирівна; Дяденчук, Альона ФедорівнаДо збірника увійшли матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції “Наука ІІІ тисячоліття: пошуки, проблеми, перспективи розвитку”. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукувачів, викладачів, студентів.
- ДокументНауково-теоретичне дослідження проблеми психологічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання(Видавництво «ПП Лисенко М.М.», 2019) Сизко, Ганна ІванівнаУ статті розглянуто поняття спрямованості як найважливішого компоненту внутрішньої психологічної структури особистості, який обумовлює усі дії і вчинки людини, способи прояву усіх інших її психічних властивостей та якостей. Визначено, що професійна спрямованість особистості виявляється в її ставленні до професійної діяльності та передбачає розуміння й внутрішнє прийняття цілей і завдань цієї діяльності, виражає інтереси, ідеали, установки, переконання, погляди, які її характеризують. При цьому саме студентський вік виступає як найбільш значущий для професійного становлення особистості. В цей період потреби, інтереси, ціннісні орієнтації набувають якісно нового змісту в особистісному зростанні майбутнього фахівця.
- ДокументНейро- та патопсихологія в спеціальній освіті : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, Запоріжжя, 2023) Сизко, Ганна ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Нейро- та патопсихологія в спеціальній освіті» є формування знань про поняття, закономірності тамеханізми порушення вищих психічних функцій людини. Основними завданнями вивчення дисципліни «Нейро- та патопсихологія в спеціальній освіті» є сформувати у здобувачів вищої освіти адекватні сучасному рівню психологічних знань уявлення про: - закономірності вищої психічної діяльності та якості особистості, із психічними розладами; - становлення, динамічну організацію та вікові особливості сприйняття, пам’яті, мислення, розумової здатності тощо при різних психічнихпорушеннях; - особливості ВПФ, їх взаємовплив у забезпеченні інтегративної психічної діяльності; - психологічні методи та технології дослідження порушень пізнавальних процесів, якостей та станів при різних локальних ураженнях мозку.
- ДокументОснови патопсихології і психотерапії : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Сизко, Ганна ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Основи патопсихології та психотерапії» є розкриття понять патопсихології, закономірності психічної діяльності людини в нормі та патології. Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи патопсихології та психотерапії» є: • вивчення закономірностей психічної діяльності та якостей особистості, із психічними розладами; • вивчення порушень особистості індивіда, сприйняття, пам’яті, мислення, розумової здатності тощо; • оволодіння методами та технологіями патопсихологічного дослідження порушень пізнавальних процесів, якостей та станів; • проведення та аналіз патопсихологічних та нейропсихологічних досліджень; • вивчення психологічних основ психотерапії.
- ДокументПсихолого-педагогічна діагностика в спеціальній освіті : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Сизко, Ганна ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психолого-педагогічна діагностика в спеціальній освіті» є розкриття механізмів психолого-педагогічної діагностики осіб з особливими потребами; оволодіння системою знань про методи і методики психолого-педагогічної діагностики; успішне застосування отриманих знань на практиці; озброєння здобувачів І (бакалаврського) рівня вищої освіти знаннями про нормативно-правові, етичні та організаційнометодичні аспекти діагностичної діяльності фахівців закладів спеціальної, інклюзивної освіти та ІРЦ; формування мотиваційної готовності до майбутньої діяльності корекційного педагога та спеціального психолога. Основними завданнями вивчення дисципліни «Психолого-педагогічна діагностика в спеціальній освіті» є: - вивчення науково-методичних основ психолого-педагогічної діагностики осіб з особливими потребами; - актуалізація теоретичних і практичних знань здобувачів І (бакалаврського) рівня вищої освіти з області загальної, спеціальної психології, невропатології та патопсихології для оцінки структури порушень розвитку дитини; - опанування процедурою застосування діагностичного інструментарію в практичній діяльності; - активізація особистісного та творчого потенціалу майбутнього корекційного педагога та спеціального психолога.
- ДокументПсихолого-педагогічні аспекти формування професійної компетентності спеціального педагога(Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019) Сизко, Ганна Іванівна; Анастасова, Наталя МиколаївнаУ статті теоретично проаналізовані та зазначені дефініції, такі як: «професійне становлення особистості, компетентність, професійна компетентність вчителя». Визначені структурні компоненти професійної компетентності, а саме: теоретичний передбачає глибокі знання у галузі спеціальної педагогіки, спеціальної психології, логопедії; технологічний передбачає використання набутих знань у практичній діяльності та особистісний в якому зазначаються важливі особистісні характеристики спеціального педагога-логопеда. Визначені критерії та рівні розвитку професійної компетентності майбутніх спеціальних педагогів-логопедів. На основі запропонованої структури професійної компетентності, розроблена та впроваджена методика дослідження професійної компетентності серед здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта.
- ДокументПсихологічні аспекти готовності майбутніх педагогів до взаємодії з дітьми із особливими освітніми потребами(Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки, 2016) Сизко, Ганна ІванівнаУ роботі розглядається проблема психологічної готовності майбутніх педагогів до взаємодії із дітьми, що мають психофізичні порушення. Визначено структуру психологічної готовності майбутніх педагогів до взаємодії із дітьми, що мають психофізичні вади.
- ДокументПсихологічні бар'єри при вхамодії з людьми з особливими потребами: причини, шляхи подолання(Видавництво «ПП Лисенко М.М.», 2018) Сизко, Ганна ІванівнаУ статті розглянуто різні спектри негативного ставлення до людей із обмеженими можливостями здоров’я, зокрема, бар’єри: бар’єри відображення, бар’єри ставлення та психологічні бар’єри , що виникають при взаємодії із такими людьми. Проаналізовано чинники, що провокують їх появу та розвиток, такі як генетичні детермінанти (інстинктивність, збереження індентичності та прагнення до самоідентифікації) та, власне, психологічні детермінанти (відраза, страх, безпорадність, занепокоєння, тривога, ненависть, ворожість, антипатія, напруга, неприязнь, прагнення до домінування та диференціації). Запропоновано шляхи подолання психологічних бар’єрів при взаємодії з людьми з особливими потребами. А саме, визнання того, що кожна людина, будь то доросла або дитина, унікальна і, в силу своєї унікальності, займає індивідуальне і неповторне місце в житті суспільства. У зв'язку з цим слід іменувати тих, хто має статус інваліда, людьми з обмеженими можливостями здоров'я, визнаючи тим самим їх рівність і право на свободу вибору.
- ДокументПсихологічні основи організації ефективної взаємодії учасників освітнього процесу в умовах інклюзії(Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2020) Сизко, Ганна ІванівнаВ умовах інклюзивного навчання необхідно формувати у вчителів, учителів-дефектологів, батьків, однолітків адекватні установки щодо дитини з особливими потребами: дивитися на неї як на людину з певним потенціалом, приймати її такою, яка вона є, з усіма її особливостями. У класі для такої дитини варто забезпечити позитивне емоційне самопочуття, різноманітні контакти з іншими дітьми. З метою забезпечення виникнення взаємних симпатій і стійких контактів між дітьми необхідно включати учнів із особливими освітніми потребами в колективну діяльність
- ДокументПсихологія девіантної поведінки : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Сизко, Ганна ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психологія девіантної поведінки» є формування знань щодо змісту, видів, психологічних чинників та особливостей діагностування, корекції та профілактики девіантної поведінки особистості, розвиток відповідних умінь та навичок. Основними завданнями вивчення дисципліни «Психологія девіантної поведінки» є: • розширити та поглибити професійні знання студентів-психологів; • сформувати навички самостійної роботи з науковою літературою; • розкрити психологічний зміст девіацій поведінки особистості; • визначити психологічні чинники їх виникнення; • ознайомити з основними психодіагностичними методами та методиками на виявлення девіацій поведінки особистості; • висвітлити особливості діяльності психолога з профілактики та корекції девіантної поведінки.
- ДокументПсихологія надзвичайних ситуацій : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ : Запоріжжя, 2023) Сизко, Ганна ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психологія надзвичайних ситуацій» є навчити студентів застосовувати набуті теоретичні знання з психології надзвичайних ситуацій, консультувати і надавати психологічну допомогу потерпілим в надзвичайних ситуаціях. Основними завданнями вивчення дисципліни «Психологія надзвичайних ситуацій» є: - поглиблення знань, умінь і навичок студентів у сфері психологічних аспектів надзвичайних ситуацій відповідно до сучасних наукових уявлень; - формування в студентів уявлень про основні психічні реакції людини на травматичні події; - вироблення базових практичних умінь і навичок екстреної психологічної допомоги в надзвичайних ситуаціях; - ознайомлення студентів із сучасними підходами до практики психологічної діагностики, корекції гострих та посттравматичних стресових розладів.
- ДокументПсихологія педагогічна : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, Запоріжжя, 2023) Сизко, Ганна ІванівнаМета: надати здобувачам теоретичні знання з психології педагогічної, сформувати практичні навички та уміння розв’язання психолого-педагогічних ситуацій, психологічного аналізу занять та уроків, розвивати професійне мислення, надавати практичну допомогу в здійсненні професійного самовизначення. Завдання: ознайомити здобувачів з основними поняттями, принципами, концепціями психології педагогічної; проаналізувати особливості педагогічної діяльності і особистості вчителя, як організатора навчально-виховного процесу; розкрити психологічні закономірності процесу виховання і самовиховання; охарактеризувати психологічні основи навчання; виробити у здобувачів ряд умінь та навичок застосування набутих знань у практичних сферах своєї діяльності, активізувати особистісний та творчий потенціал майбутнього фахівця.