Перегляд за Автор "Смаглій, Ілона"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАксіологічна ієрархія земного і космічного у творах Олеся Бердника(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Смаглій, ІлонаУ статті досліджена аксіологічна ієрархія у творах О. Бердника, оприявлена в образах земної і космічної площин, на прикладі малої і великої прози. Простежується образ онтологічного шляху людства, переосмислений у філософському, антропологічному, естетичному ключах, пошук письменником нових шляхів формуванні гармонійної, високодуховної особистості в межах художньої дійсності. З’ясовано, що у творах О. Бердника несприйняття індивідуальних цінностей іншими часто ставить носія в позицію божевільного. Думки і світогляд героїв випереджають свій час, а їхні оригінальні точки зору не знаходять підтримки в інших. Висвітлено, що їжа і напої постають кодами матерії, земного обмеженого існування, з якого хоче вирватися герой. У проаналізованих творах зафіксовано їжу і напій як складові ланки “земного” в опозиції до духовних звершень. Інтерпретована традиція спокуси духу через матерію ламається оновленою свідомістю героя. Для підкреслення винятковості героя письменник часто вдається до гіпербол, використовуючи втаємничення коду краси. Концентруючи увагу на нерухомості, застиглості краси антагоніста, письменник протиставляє його протагоністам, які постійно змінюються, прагнуть вийти за межі. Визначено, що домінантною із земних цінностей після людини є природа, втілена у творах на рівні дихотомії людина – природа. Письменник протиставляє деструктивні механізми, міста гармонійному середовищу лісу, парку, де герой-мислитель може осягнути себе. Природа в його творах існує як живий простір, що вміщує естетику на рівні гармонії ліній і образів, а також духовно-містичне наповнення. У художніх координатах виокреслюється концепція цілісного світу-кристалу, кожна із граней якого є окремим виміром. Зауважено, що у творах О. Бердника наявні рушійні трансцендентні сили світопорядку. Захоплення письменника східними і західними філософськими вченнями, у тому числі буддизмом і зороастризмом, викристалізувалося в олюднених постатях, що втілили собою боротьбу двох початків. Боротьба темних і світлих сил у творах письменника завершується перемогою світлих сил у циклічному колообігу.
- ДокументМотив любовних пошуків героя як шляху до катарсису в інтерпретації творів В. Шевчука (“Срібне молоко”) і Дж. Фаулза (“Волхв”)(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Смаглій, ІлонаУ статті простежується мотив любовних пошуків героя, які призводять до катарсису, на прикладі романів "Срібне молоко” В. Шевчука і "Волхв” Дж. Фаулза. Унаочнюється рефлективний тип героя, у свідомості якого співіснують реальне й ірреальне, на прикладі Григорія Комарницького у першому романі і Ніколаса Ерфе у другому. їх пошуки окреслюються як фізична і духовна втеча з бажанням заповнити внутрішню порожнечу, самоідентифікуватися. До цього їх підштовхує досвід стосунків із жінками. Акцентується на різних типах героїв: Дон Жуан в українському і Орфей в англійському творах, кожен із яких шляхом страждань трансформується для нового, чистого сприйняття світу.
- ДокументПарадокси художньої інтерпретації часу в поезіях Світлани Йовенко(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Смаглій, ІлонаУ статті розглядається темпоральний дискурс у поезії С. Йовенко, виявлено антитезу концептів мить – вічність у його межах. Виділено мотив протиставлення короткої миті щастя і тривалого страждання як ключового в осмисленні художнього світу поетеси; домінантні образи в розкритті змісту концепту часу (мить, вічність, пам’ять). Відзначено, що вагомим у сприйнятті часу героїнею є фактор суб’єктивності, який варіюється як прояв її внутрішнього годинника, що відрізняється від об’єктивного, реального часу.