Перегляд за Автор "Філоненко, Софія Олегівна"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- Документ100 відтінків чорного: нуар як жанр і стиль у сучасній масовій літературі(Бердянський державний педагогічний університет, 2014) Філоненко, Софія ОлегівнаСтаття присвячена феномену нуару в кінематографі й масовій літературі. Аналізуються витоки терміна, специфіка нуару як жанру і стилю, його жанрові конвенції, дебати стосовно інтерпретації нуару. Увага приділяється функціонуванню терміна нуар у сучасній українській критиці.
- ДокументRegency Love: Джейн Остін для iPhone та iPad(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Філоненко, Софія ОлегівнаКомп’ютерні ігри з літературними сюжетами є зразком взаємодії класики та масової культури. Відеогра “Regency Love” за мотивами романів Джейн Остін націлена на споживання класичного тексту і перетворення його на товар в індустрії розваг. Гра спрощує зміст творів Остін до єдиного сюжету про залицяння й одруження і синтезує жанри пригодницької рольової гри, “візуального роману” та симулятора побачень. Гру проаналізовано в контексті субкультурі фанатів періоду Регентства, романістики Джейн Остін та субжанру любовного роману “Regency romance”. Чинником привабливості гри є ресурс інтерактивності: геймерка водночас перебуває в ролі авторки і в ролі персонажа одного з романів. Гра “Regency Love” руйнує бар’єр між читачем і текстом, читачем і автором, робить читачку співтворцем уявного світу, забезпечує ефект присутності й “розчинення” в ньому.
- ДокументГеополітично-гендерний warcraft: формула “загубленого світу” в романі Владислава Івченка “Химери Дикого поля”(Бердянський державний педагогічний університет, 2015) Філоненко, Софія ОлегівнаУ статті розглядається новий роман сучасного українського письменника Владислава Івченка “Химери Дикого поля”, що є адаптацією популярної формули фентезі “загублений світ”. Твір побудовано на прийомі гендерної інверсії. Геополітичні рефлексії, пов’язані із образом таємничої зони між Україною та Росією як “альтернативної реальності” перегукуються з подіями 2014 року на Донбасі. В романі синтезовано елементи детективного, пригодницького жанрів і фантастики, зокрема формули “потраплянця”, комп’ютерних ігор.
- ДокументКривавий водевіль на палубі: формула історичного детективу в романі Ірен Роздобудько “Подвійна гра в чотири руки”(Бердянський державний педагогічний університет, 2015) Філоненко, Софія ОлегівнаУ статті розглядається новий роман сучасної української письменниці Ірен Роздобудько “Подвійна гра в чотири руки”. Проаналізовано жанровий різновид історичного детективу, елементи стилю ретро, кінематографічність та театральність твору (вплив водевілю).
- Документ“Львівський” цикл ретродетективів Андрія Кокотюхи як видавничий проект(Бердянський державний педагогічний університет, 2015) Філоненко, Софія ОлегівнаУ статті розглядається авторський літературний проект – серія ретродетективів Андрія Кокотюхи, дія яких відбувається у Львові на початку ХХ століття, в Австро-Угорській імперії. Цикл романів, поєднаних спільними героями і декораціями, сприяє популяризації львівського міфу. Висвітлюються чинники популярності стилю ретро в детективному жанрі.
- ДокументЛітература плюс кулінарія: формування нового жанру масового письменства(Бердянський державний педагогічний університет, 2014) Філоненко, Софія ОлегівнаУ статті розглядається формування специфічного жанру масового письменства – кулінарної прози – в українській літературі початку ХХІ століття. Витоки цього жанру пов’язуються із книгою Марії Матіос “Фуршет”. Аналізується книга кулінарної есеїстики “Кухня егоїста” сучасної письменниці Світлани Пиркало. Розглядається історія створення книги, гедоністична філософія, що лежить у її основі, ґендерний дискурс.
- Документ“Маріупольський процес” Галини Вдовиченко в контексті сучасної літератури про АТО(Бердянський державний педагогічний університет, 2015) Філоненко, Софія ОлегівнаУ статті розглядається новий роман сучасної української письменниці Галини Вдовиченко “Маріупольський процес”, присвячений подіям війни на Донбасі у 2014–2015 роках. Твір проаналізовано в контексті літератури про Майдан та АТО, висвітлено літературно-критичний дискурс навколо роману. Увага приділяється традиційному сюжету та формульним елементам у жанрі любовного роману (мелодрами).
- ДокументСинематограф як атракція та атракціон: кіносюжети в сучасних ретродетективах(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Філоненко, Софія ОлегівнаСучасні українські детективи у стилі ретро, які є актуальним трендом масової літератури, репрезентують ранній етап розвитку поп-культури в просторі Російської та Австро-Угорської імперій початку ХХ століття (кіно, цирк, бульварне чтиво тощо). Синематограф у своїй початковій формі стає сюжетотворчим у детективній формулі, як засіб творення ілюзій та формування масової свідомості. У ретродетективах Владислава Івченка (“Найкращий сищик імперії на службі приватного капіталу”), Ірен Роздобудько (“Подвійна гра в чотири руки”), Андрія Кокотюхи (“Привид із Валової”) показ розслідування включає прийоми кінопоетики та проблематизує синематограф як ранню форму індустрії розваг.
- ДокументІсторія, аналітика, пророцтво: ренесанс шпигунського роману в сучасній українській масовій літературі(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Філоненко, Софія ОлегівнаУ статті йдеться про відродження жанру шпигунського роману в українській літературі 2010-х років. Розглядаються впливи літературної традиції, перекладів зарубіжної класики і сучасних жанрових зразків, чинник геополітичної ситуації. У шпигунських романах Сергія Постоловського та Станіслава Стеценка окреслено візії українського минулого, теперішнього і майбутнього у взаємозв’язку. Формується новий тип героя-суперагента, “українського Джеймса Бонда”. Політична аналітика сполучається із авантюрними сюжетами.