Перегляд за Автор "Шерстньова, Ірина Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПедагогічна складова професійної компетентності майбутнього вчителя математики в контексті компетентнісного підходу(Бердянський державний педагогічний університет, 2019) Шерстньова, Ірина ВолодимирівнаУ статті здійснено аналіз суті компетентнісного підходу. Схарактеризовано специфіку компетентнісного підходу в професійній підготовці майбутнього вчителя математики. Наголошено на важливості реалізації компетентнісного підходу в межах життєвої компетентності особистості, що проєктується на розвиток світогляду, здатності до прийняття індивідуальних креативних рішень, самоосвіти, формування гуманістичних цінностей. Зазначено, що “компетенція” і “компетентність” широко використовуються для опису життєдіяльності людини й означають високу якість її професійної діяльності та здатність до неї. Представлено педагогічний аналіз змісту і складових поняття “професійна компетентність майбутнього вчителя математики”, що ґрунтується на власному досвіді викладацької діяльності у вищому педагогічному закладі освіти. З’ясовано суттєві ознаки понять “компетенція” і “компетентність” на основі логіко-аналітичного та контент-аналізу. Компетентність визначає й характеризує рівень професіоналізму особистості, у нашому дослідженні це рівень професіоналізму майбутнього вчителя математики. Досягнення компетентності відбуваються через здобуття майбутнім учителем професійної компетенції, що становить мету його педагогічної підготовки. Педагогічна складова професійної компетентності майбутніх учителів математики узагальнює ціннісні орієнтири студентів на формування в собі морально-етичних якостей особистості вчителя, усвідомлення значущості авторитету та репутації вчителя, педагогічної майстерності і такту, гуманізації процесів навчання і виховання, розуміння мотивів поведінки, критичного мислення, здатності до педагогічного спілкування, вибір самостійних шляхів самовдосконалення, самовиховання, уміння управляти своїм емоційним станом, узгодженість методів і прийомів математичної компетентності, форм її формування, новизну методів формування професійної компетентності та їх оптимізацію, методи і прийоми активізації пізнавальної діяльності в навчально-виховному процесі.