Інституційний репозитарій

Бердянський державний педагогічний університет

Приєднуйтесь до команди Бердянського державного педагогічного університету.

Наші ресурси:

Головний корпус БДПУ http://bdpu.org.ua
 

Нові надходження

Документ
Методичні рекомендації до підготовки та захисту курсових і магістерських робіт для здобувачів вищої освіти спеціальності «А4.08 Середня освіта (Фізика та астрономія)
(Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Коломоєць, Ганна Геннадіївна; Кузнєцова, Олена Яківна; Школа, Олександр Васильович
Навчальне видання містить загальні вимоги до підготовки, оформлення, подання і захисту курсових та магістерських робіт здобувачами першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності «А4.08 Середня освіта (Фізика та астрономія)» факультету фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти Бердянського державного педагогічного університету. Наведено методичні рекомендації про організацію виконання, структуру і зміст, порядок оформлення основних елементів тексту, процедуру захисту та критерії оцінювання курсових і магістерських робіт відповідно до чинних нормативних освітніх документів. Для здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю «А4.08 Середня освіта (Фізика та астрономія)» та викладачів закладів вищої освіти.
Документ
Use of mobile applications for formation professional competence during the study of energy cycle disciplines
(DEL c.z., 2025-11) Onyshchenko, Serhii
The purpose of this work is to consider the possibilities of using mobile applications in the process of studying energy cycle disciplines and determining their impact on the formation of professional competence of future energy professionals.
Документ
Психоедукація як метод профілактики синдрому відкладеного життя у демобілізованих військових
(БДПУ, 2025-10) Петровська, Катерина Володимирівна; Коваленко, Оксана
У статті проаналізовано синдром відкладеного життя як деструктивний психоемоційний стан, що виникає в демобілізованих військових унаслідок поєднання травматичного досвіду, втрати життєвих орієнтирів і соціальної дезадаптації. Обґрунтовано доцільність використання психоедукації як методу профілактики цього синдрому та засобу зміцнення психосоціального функціонування ветеранів. На основі емпіричного дослідження проаналізовано запити демобілізованих військових щодо тем і форм психоедукаційної допомоги. Представлено програму «Жити тут і зараз», яка включає чотири модулі: усвідомлення стану, відновлення контролю, емоційну саморегуляцію та інтеграцію досвіду. Визначено очікувані результати реалізації програми, зокрема зменшення тривожності, підвищення мотивації та здатності до планування майбутнього.
Документ
Психосоціальні наслідки війни: виклики для ветеранів
(БДПУ, 2025-10) Петровська, Катерина Володимирівна; Донченко, Ольга
У статті висвітлено психосоціальні наслідки війни для українських ветеранів, зумовлені травматичним бойовим досвідом, ПТСР, депресією, тривожними розладами та соціальною ізоляцією. Проаналізовано ключові проблеми адаптації до мирного життя: порушення родинних стосунків, труднощі з працевлаштуванням, зловживання психоактивними речовинами, економічна нестабільність. Представлено статистичні дані, аналітичні таблиці та міждисциплінарний підхід до реабілітації ветеранів. Наголошено на необхідності комплексної підтримки, що включає психотерапію, соціальну інтеграцію, освітні та працевлаштувальні програми. Зроблено акцент на ролі суспільства у зниженні стигми та підвищенні ефективності допомоги.
Документ
Резилієнтність як соціальний ресурс: історичні етапи становлення та роль у зміцненні суспільства
(БДПУ, 2025-10) Захарова, Наталія Миколаївна; Мацейко, Наталія Володимирівна
У статті проаналізовано еволюцію поняття резилієнтності як багатовимірного соціального ресурсу, що відіграє ключову роль у зміцненні психосоціального здоров’я індивідів і стійкості суспільства. Простежено історичні етапи розвитку концепції — від релігійно-філософських витоків до міждисциплінарного наукового підходу сучасності. Розглянуто внесок провідних вітчизняних і зарубіжних дослідників, охарактеризовано поняття індивідуальної, групової та національної життєстійкості. У центрі уваги — актуальність формування резилієнтності в умовах війни, кризи та трансформацій, її інтеграція в політики держав, освіту, охорону здоров’я та безпеку.