Інституційний репозитарій

Бердянський державний педагогічний університет

Приєднуйтесь до команди Бердянського державного педагогічного університету.

Наші ресурси:

Головний корпус БДПУ http://bdpu.org.ua
 

Нові надходження

Документ
Архетип матері як ресурс психологічної підтримки у професійній підготовці майбутніх фахівців допоміжних професій
(International Center for Science and Social Transformation (isst.co.ua), 2025-07) Кочерга, Євгенія Володимирівна
У статті досліджено актуальність використання архетипу Матері як ресурсу психологічної підтримки для майбутніх фахівців допоміжних професій в умовах сучасних викликів. Аналізується теоретичне підґрунтя архетипу Матері в аналітичній психології К. Г. Юнга, його позитивні та тіньові аспекти. Розкрито, як ідентифікація з цим архетипом може впливати на професійну ідентичність, запобігати емоційному вигоранню та формувати ресурсну модель самопідтримки. Описано практичний досвід проведення онлайн-воркшопу «Архетип Матері в психологічній підтримці», метою якого було сприяння психічному оздоровленню студентів-психологів. Представлено структуру заходу, що включала теоретичні блоки, арттерапевтичні та рефлексивні вправи. Підкреслюється, що робота з архетипами є ефективним інструментом для розвитку емоційної самосвідомості та профілактики вигорання. Зроблено висновок про доцільність включення подібних практик у навчальні програми для підготовки фахівців, що працюють у сферах допомоги.
Документ
Розвиток креативності дітей старшого дошкільного віку засобами режисерської гри
(БДПУ, 2024) Кириченко, Ольга
Магістерська робота присвячена дослідженню розвитку креативності дітей старшого дошкільного віку засобами режисерської гри. У роботі проаналізовано теоретичні засади креативності як важливої якості особистості, визначено психолого-педагогічні умови її формування у дошкільному віці. Розкрито особливості режисерської гри як ефективного засобу розвитку творчої уяви, ініціативності та самовираження дитини. Представлено результати експериментального дослідження, які підтверджують позитивний вплив режисерської гри на розвиток креативності дошкільників. Запропоновано методичні рекомендації для педагогів щодо організації режисерських ігор у практиці закладів дошкільної освіти.
Документ
Педагогічні умови формування моральної свідомості дітей старшого дошкільного віку
(2024) Доленко, Лариса
У кваліфікаційній роботі досліджено педагогічні умови формування моральної свідомості дітей старшого дошкільного віку. Визначено психолого-педагогічні особливості розвитку дошкільників, охарактеризовано сутність понять «моральність», «моральна свідомість» та їх роль у становленні особистості. У роботі проаналізовано стан організації духовно-морального виховання у закладах дошкільної освіти, проведено діагностику рівня сформованості моральної культури у дітей старшого дошкільного віку. Запропоновано та апробовано авторську експериментальну модель формування моральної культури на основі бесід, казкотерапії та ігрової діяльності. Результати дослідження підтвердили ефективність створення відповідних педагогічних умов для розвитку моральних якостей дошкільників. Практична значущість роботи полягає у можливості використання її результатів педагогами закладів дошкільної освіти та батьками для цілеспрямованого формування моральної свідомості дітей.
Документ
Формування життєвих компетентностей дошкільників засадами морально-етичного виховання
(БДПУ, 2024) Іванова, Катерина
Магістерська робота присвячена дослідженню формування життєвих компетентностей дітей дошкільного віку на засадах морально-етичного виховання. У роботі розкрито сутність поняття життєвих компетентностей, проаналізовано теоретичні засади морально-етичного виховання та його роль у становленні особистості дошкільника. Представлено методи ознайомлення дітей з нормами моралі, розроблено та апробовано педагогічні підходи до формування моральних якостей у процесі ігор, вправ, художніх творів і спілкування з дорослими. Значна увага приділена співпраці з батьками як безпосередніми учасниками виховного процесу. Результати дослідження підтверджують, що цілеспрямоване морально-етичне виховання забезпечує розвиток емоційної зрілості, здатності до співпереживання, комунікації та соціальної адаптації дошкільників.
Документ
Формування у дітей старшого дошкільного віку соціальної готовності до навчання в школі в ігровій діяльності
(БДПУ, 2024) Пєліх, Дарія
Магістерська робота присвячена дослідженню формування соціальної готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі засобами ігрової діяльності. У роботі розкрито теоретичні засади поняття «соціальна готовність», охарактеризовано її структуру та основні компоненти. Особлива увага приділяється ролі гри як провідного виду діяльності дошкільників та ефективного засобу розвитку їхніх соціальних якостей. У межах експериментального дослідження проведено діагностику рівня соціальної готовності дітей, розроблено та апробовано авторську програму «Я у школі», спрямовану на формування комунікативних умінь, самостійності, ініціативності та відповідальності дошкільників. Результати підтвердили позитивний вплив ігрової діяльності на формування соціальної готовності дітей до шкільного навчання. Розроблено методичні рекомендації для педагогів і батьків щодо використання гри в освітньому процесі.