Інституційний репозитарій
Бердянський державний педагогічний університет
Приєднуйтесь до команди Бердянського державного педагогічного університету.
Наші ресурси:

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Документ
Modern scientific potential – 2025
(DEL c.z., 2025-05) Шеховцева, Ольга Геннадіївна; Онищенко, Сергій Вікторович; Вовнянко, Вадим Олександрович; Градусов, Микола Ігорович; Олексенко, Олександр Олександрович; Тищенко, Микола Андрійович; Зав’ялов, Володимир Леонідович; Мисюра, Тарас Григорович; Запорожець, Юлія Владиславівна; Попова, Наталія Вікторівна
The collection includes materials of the VI International research and practical internet conference "Modern scientific potential". The materials of the collection will be useful for researchers, scientists, graduate students, researchers, teachers, students.
Документ
Гейміфіковані освітні платформи Kahoot і Quizizz у професійній підготовці фахівців фізичної культури і спорту
(Львів–Торунь : Liha-Pres, 2025) Самсутіна, Наталя Михайлівна
У статті розглянуто актуальність використання гейміфікованих освітніх платформ Kahoot і Quizizz у професійній підготовці фахівців фізичної культури і спорту. Проаналізовано переваги цих цифрових інструментів, зокрема інтерактивність, змагальність, миттєвий зворотний зв’язок та гнучкість у застосуванні. Представлено результати опитувань викладачів і студентів факультету фізичної культури, спорту та здоров’я людини Бердянського державного педагогічного університету, які засвідчують низький рівень впровадження гейміфікації в освітній процес, але водночас – позитивне ставлення до її використання. Отримані дані підтверджують доцільність активнішого впровадження гейміфікованих платформ для підвищення ефективності та мотивації навчання.
Документ
Досвід впровадження STEM-освіти у США та Канаді
(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Валько, Наталія
З розвитком цифрових технологій швидкими темпами почала відбуватися глобалізація суспільства і кардинальні зміни в усіх галузях економіки. Для підтримки економічного розвитку країни потрібні фахівці, озброєні сучасними знаннями та вмінням орієнтуватися і розвиватися в мінливому світі технологій. Забезпечення ринку праці висококваліфікованими фахівцями цілком залежить від освітньої політики, але зниження інтересу молоді до наукової та інженерної діяльності є суттєвою перешкодою цього процесу. Тому існує проблема популяризації та впровадження інноваційної діяльності в освітній процес. Перехід до нових технологій повинен стати його невід’ємною частиною для підготовки фахівців, конкурентоспроможних на ринку праці. Україна зараз знаходиться на шляху реформування освітньої галузі, успіх якого цілком залежить від підтримки її в суспільстві і зокрема вчителями. Тому є необхідність вивчення досвіду навчання і підтримки вчителів, пошуку шляхів системного та успішного здійснення реформ і необхідність вивчення досвіду країн, які вже пройшли цей шлях, які мають передові технології й утримують лідерство серед інших країн. Вивчення досвіду змін в освіті і формуванні професійної спільноти вчителів у США та Канаді, допоможе виявити найбільш прогресивні та ефективні системи, засоби та методи підготовки майбутніх вчителів до професійної діяльності. На прикладі США та Канади аналізуються сучасні підходи до стандартизації процесів поширення STEM в освітніх практиках, розглянуто документи, які визначають вимоги до впровадження STEM у програми педагогічної освіти, їх місце, тощо.
Документ
Поняття “система” як педагогічна категорія
(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Вєнцева, Надія Олександрівна
Автор дослідження, ґрунтуючись на аналізі широкого кола джерел, визначає основні компоненти педагогічної системи як освітньої категорії.
Українські вчені досліджували різні аспекти поняття педагогічна система. Загальні питання розвитку педагогічної системи вивчали М. Скаткин та Д. Чернілевський. Інноваційні аспекти педагогічних систем досліджували К. Баханов та Б. Герщунський. Проблеми професійної освіти з точки зору системного підходу вивчали Я. Болюбаш, І. Зязюн, В. Ортинський.
Автор статті доводить, що складовими педагогічної системи є: мета, суб’єкт-суб’єкні відносини, зміст освіти, організація освітнього процесу, результат.
Мета навчання – відбиває ідеальне уявлення про бажані результати підготовки учнів. Мета відображає завдання суспільства, зумовлені особливостями його розвитку та потребами в галузі освіти.
Зміст освіти – це система наукових знань та компетентностей, оволодіння якими забезпечує всебічний розвиток розумових і фізичних здібностей учнів, формування їх світогляду, моралі та поведінки, підготовку до професійної діяльності та суспільного життя.
Організаційно-технологічний компонент складається з: форм, методів, прийомів та технологій навчання.
Останнім компонентом системи є результат навчання – комплексна характеристика знань та компетентностей. Результат визначається нормативно-правовими актами і досягається через взаємодію вчителя та учня в освітньому процесі під час оволодіння змістом навчання.
Документ
Наукові засади підготовки фахівців інженерно-педагогічного та технологічного напрямків – 2025
(Бердянський державний педагогічний університет, 2025-05-15) Винославська, Олена Василівна; Жигірь, Вікторія Іванівна; Перегудова, Валентина Іванівна; Забєліна, Таїсія Віталіївна; Курило, Ольга Юріївна; Коза, Катерина Сергіївна; Козиненко, Сергій Володимирович; Савченко, Наталя Панасівна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Недоступ, Григорій Григорович; Цина, Валентина Іванівна; Пелагейченко, Микола Леонідович; Петрусенко, Валентина Павлівна; Шевченко, Ірина Вікторівна; Горідько, Руслана Володимирівна; Плаксій, Марія Михайлівна; Грошовенко, Ольга Петрівна; Строкаль, Павло Сергійович; Ткач, Катерина Валеріївна; Хоменко, Віктор Віталійович; Хоменко, Світлана Валеріївна; Шепель, Юлія Олександрівна; Щьоголєв, Максим Олегович; Василинець, Крістіна Арпадівна; Зайченко, Олена Миколаївна; Бєлова-Олейник, Юлія Юріївна; Канченко, Каріна Володимирівна; Онищенко, Сергій Вікторович; Кетков, Роман Олегович; Орищина, Дар’я; Васільєв, Віктор Ігорович; Цина, Андрій Юрійович; Джураєва, Яніна Леонідівна; Курочка, Валерія Юріївна; Пакіна, Ірина Миколаївна; Титар, Олена Андріївна; Трегуб, Ганна Ігоріна; Мельнікова, Юлія Олександрівна; Тищенко, Микола Андрійович; Ходін, Володимир Володимирович; Хрисостоміді, Олексій Олексійович; Маковій, Сергій Вікторович; Хацько, Анна Михайлівна
До збірника увійшли матеріали VІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Наукові засади підготовки фахівців інженерно-педагогічного та технологічного напрямків». Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукувачів, викладачів, здобувачів.