Інституційний репозитарій
Бердянський державний педагогічний університет
Приєднуйтесь до команди Бердянського державного педагогічного університету.
Наші ресурси:

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Документ
Педагогічні умови ефективного впровадження STEM-технологій в освітній процес початкової школи
(Запоріжжя : БДПУ, 2025-11) Сапранкова, Катерина Володимирівна; Максютенко, Діана
У роботі проаналізовано актуальні підходи до впровадження STEM-освіти в початковій школі та висвітлено роль учителя як наставника, організатора та наукового координатора навчальних проєктів. Розглянуто педагогічні умови формування дослідницьких умінь, критичного мислення та творчого потенціалу учнів, включно з інтегрованістю навчального змісту, застосуванням інноваційних методик і проєктно-орієнтованого навчання. На основі аналізу наукових джерел визначено, що ефективне впровадження STEM-технологій потребує цілісної системи педагогічного супроводу, що сприяє розвитку STEM-компетентностей, мотивації до навчання та підвищенню якості освітнього процесу.
Документ
Стратегії психологічного відновлення здобувачів освіти в умовах хронічного стресу
(Запоріжжя : БДПУ, 2025-11) Сапранкова, Катерина Володимирівна
У дослідженні проаналізовано стратегії психологічного відновлення здобувачів освіти в умовах хронічного стресу та висвітлено ключові механізми його прояву: когнітивне перевантаження, емоційне вигорання, порушення сну та зниження навчальної мотивації. Розглянуто роль освітнього середовища як стабілізуючого чинника та фактору психоемоційної підтримки, а також ефективність методів майндфулнес, когнітивно-поведінкової терапії та форм peer-to-peer взаємодії. На основі аналізу наукових досліджень показано, що комплексний підхід, що поєднує індивідуальні, групові та інституційні втручання, забезпечує підвищення психологічної стійкості здобувачів та сприяє стабільності їхньої навчальної діяльності.
Документ
Формування самостійності здобувачів початкової освіти як елементу культури навчальної діяльності
(Запоріжжя : БДПУ, 2025-11) Сапранкова, Катерина Володимирівна; Ткачук, Інна
У дослідженні розглянуто проблему формування самостійності здобувачів початкової освіти як ключового елементу культури навчальної діяльності. Проаналізовано педагогічні умови розвитку автономної пізнавальної активності учнів, зокрема поступове залучення до самостійного виконання завдань, використання пошукового методу, ігрової та творчої діяльності. Визначено, що створення освітнього середовища, яке підтримує автономність, право вибору та педагогічну стимуляцію ініціативи, забезпечує розвиток самостійності, критичного мислення та готовності до автономних вчинків, що є основою успішної соціалізації та подальшого навчання.
Документ
Партисипативний підхід в ефективному управлінні закладом освіти
(Харків : ХНПУ, 2025-11) Сапранкова, Катерина Володимирівна; Крижко, Василь Васильович
У дослідженні проаналізовано концепцію партисипативного управління закладом освіти та висвітлено його значення для покращення освітнього середовища й результатів навчання. Розглянуто роль інтеграції різних суб’єктів освітнього процесу – педагогів, учнів, батьків та адміністрації – у процес ухвалення рішень, а також вплив партисипативного підходу на розвиток лідерського потенціалу, командної взаємодії та мотивації учасників. На основі аналізу наукових праць і практичних кейсів представлені сучасні інструменти впровадження партисипативного управління, зокрема фасилітація, дизайн-мислення, освітні хакатони та цифрові платформи. Висвітлено ефективність партисипативної моделі у формуванні демократичного освітнього середовища, підвищенні якості освітніх результатів і професійного розвитку педагогів.
Документ
Виховання морально-вольових якостей здобувачів початкової освіти на заняттях з фізичної культури
(Запоріжжя : БДПУ, 2022) Сапранкова, Катерина Володимирівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна
У роботі розкрито проблему виховання морально-вольових якостей здобувачів початкової освіти у процесі занять з фізичної культури як важливої складової всебічного та гармонійного розвитку особистості. Обґрунтовано роль фізкультурно-спортивної діяльності у формуванні загальнолюдських цінностей, волі, наполегливості, дисциплінованості, відповідальності, чесності та культури здорового способу життя в умовах сучасних соціальних і освітніх змін. Проаналізовано наукові підходи вітчизняних дослідників щодо сутності та шляхів формування морально-вольових якостей молодших школярів, акцентовано увагу на значенні фізичних вправ як засобу подолання об’єктивних і суб’єктивних труднощів, що сприяють розвитку волі та характеру дитини. Визначено ефективні педагогічні умови виховання морально-вольових якостей на уроках фізичної культури, зокрема систематичне ускладнення завдань, урахування індивідуальних можливостей учнів, використання новітніх оздоровчих технологій, позакласної та позашкільної спортивної діяльності. Зроблено висновок, що цілеспрямована організація фізичного виховання забезпечує не лише фізичний розвиток, а й становлення морально зрілої, соціально активної та мотивованої особистості здобувача початкової освіти.