Інституційний репозитарій
Бердянський державний педагогічний університет
Приєднуйтесь до команди Бердянського державного педагогічного університету.
Наші ресурси:

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Документ
Звіт з наукової та науково-технічної діяльності Бердянського державного педагогічного університету за 2024 рік
(Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Сичікова, Яна Олександрівна
У звіті представлено результати наукової та науково-технічної діяльності Бердянського державного педагогічного університету за 2024 рік. Документ охоплює основні напрями досліджень, перелік наукових публікацій у базах Scopus і Web of Science, впровадження принципів відкритої науки (FAIR, CARE), участь у міжнародних та національних проєктах, активність у сфері патентування та впровадження інновацій, а також статистику академічної мобільності та співпраці. Особливу увагу приділено адаптації університету до умов воєнного стану, збереженню наукового потенціалу, інституційному розвитку, етичним практикам у дослідженнях та відкритому доступу до результатів досліджень.
Документ
Особливості підготовки майбутніх учителів фізичної культури до ефективного використання дистанційних технологій навчання
(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2025) Кушнірюк, Сергій Георгійович; Самсутіна, Наталя Михайлівна
У публікації розглядаються особливості підготовки майбутніх учителів фізичної культури до ефективного використання дистанційних технологій навчання, які включають використання ресурсів, спрямованих на оволодіння майбутніми учителями фізичної культури навичками методичного опрацювання цифрових інструментів, технічної грамотності, розвитку практичних навичок онлайн-взаємодії під час виконання фізичних вправ, психолого-педагогічної адаптації та організаційних аспектів освітнього процесу на уроках фізичної культури.
Документ
Методи впровадження фрактальної геометрії в навчальний процес і створення методичних матеріалів
(Електронний науковий журнал “Суспільство та національні інтересиˮ, 2025) Лаврик, Володимир Володимирович; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Шакірова, Лілія; Овсянніков, Олександр Сергійович
У статті висвітлено актуальність впровадження фрактальної геометрії в освітній процес як ефективного інструменту для вдосконалення навчання математики та суміжних дисциплін. Метою дослідження є аналіз існуючих програм і методичних матеріалів, а також виявлення потреби в розробці нових підходів до інтеграції фрактальної геометрії в навчальний процес. У роботі розглянуто сучасні методичні напрацювання, зокрема програми «Фрактали» для 9 класу та «Введення у фрактальний аналіз» для 11 класу, які спрямовані на ознайомлення учнів з основами фрактального аналізу та розширення їхніх математичних компетенцій.
Результати досліджень свідчать, що фрактали, завдяки своїй візуальній привабливості та доступності для вивчення, стимулюють інтерес учнів до математики, сприяють розвитку творчого мислення та інтуїтивного розуміння складних математичних понять, таких як самоподібність, границі та розмірність. Міждисциплінарний підхід до вивчення фракталів дозволяє інтегрувати знання з математики, фізики, біології та комп’ютерної графіки, що сприяє формуванню системного мислення та розуміння взаємозв’язків між різними галузями науки.
Однак виявлено низку проблем, які гальмують широке впровадження фрактальної геометрії в освіту. Серед них – недостатня кількість адаптованих навчальних матеріалів для різних рівнів освіти, відсутність уніфікованих методик викладання, а також технічні обмеження, зокрема доступ до спеціального програмного забезпечення для моделювання фракталів. Незважаючи на це, фрактальна геометрія має значний потенціал для вдосконалення освітнього процесу. Вона не лише полегшує засвоєння складних математичних концепцій, але й відкриває нові можливості для використання цифрових технологій у навчанні.
У статті підкреслено необхідність подальших досліджень у галузі фрактальної геометрії, зокрема розробки інтерактивних платформ, навчальних програм і методичних рекомендацій, які враховуватимуть вікові особливості учнів, рівень їхньої математичної підготовки та можливості використання віртуальної реальності у викладанні. Впровадження таких підходів може значно підвищити ефективність навчання, зробивши його більш інтерактивним, захопливим та доступним для широкого кола учнів.
Документ
Сюжетно-рольова гра як засіб корекції мовлення у дітей дошкільного віку
(Canada, Toronto : Perfect Publishing, 2025) Синиця, Аліна Олександрівна; Тютюнник, Анастасія
У статті здійснено аналіз літератури вітчизняних та зарубіжних науковців різних поколінь з питання організації корекційно-розвиткової роботи спрямованої на подолання заїкання у дітей дошкільного віку. Визначено специфічні особливості розвитку дітей дошкільного віку із заїкання. Окреслено переваги сюжетно-рольової гри у корекції заїкання дітей дошкільного віку. Визначено шляхи корекційно-розвиткової роботи з дітьми із заїканням використовуючи сюжетно-рольові ігри.
Документ
Adaptive capacity of preschoolers with special educational needs in inclusive resource centre
(BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 2025) Kondratyuk, Zh.; Omelchenko, I.; Konopliasta, Sv.; Matiushchenko, I.; Synytsia, A.; Mykhailenko, V.
This article addresses the important issue of evaluating the adaptive capacity of preschoolers with special educational needs, focusing on their inclusion alongside typically developing peers. It provides a theoretical analysis of the concept of "children’s adaptive capacity." Educating children with special educational needs requires a multifaceted approach, which includes creating an environment specifically designed for their correction and growth. This environment aims to provide equal opportunities and incorporates specialised educational standards tailored to each child's unique needs. It also follows therapeutic, educational, and developmental programs to promote social adaptation and address developmental challenges. Furthermore, the article explores how children with special educational needs adapt within inclusive resource centers. This includes their adaptation to the specialists conducting assessments, the physical environment, and the methods employed. It explores the challenges of implementing inclusive education and integrating children with special needs into mainstream schools. Finally, the article examines the research foundation and the profiles of respondents involved in studying children’s adaptation to specialists, environments and assessment methods.