Інституційний репозитарій
Бердянський державний педагогічний університет
Приєднуйтесь до команди Бердянського державного педагогічного університету.
Наші ресурси:

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Документ
CLIL-технологія як ефективний засіб формування лексичної компетентності здобувачів початкової освіти
(Перспективи та інновації науки, 2025-12) Петрик, Крістіна Юріївна; Смолка, Анастасія Геннадіївна
У статті розглянуто теоретичні засади та практичні аспекти використання CLIL-технології (Content and Language Integrated Learning) як ефективного засобу формування лексичної компетентності здобувачів початкової освіти. Наголошено, що впровадження предметно-мовного інтегрованого навчання відповідає сучасним тенденціям європейського освітнього простору, орієнтованим на розвиток комунікативних, когнітивних і міжпредметних умінь молодших школярів. Зазначено, що інтеграція іноземної мови з навчальними дисциплінами природничо-математичного циклу сприяє не лише збагаченню словникового запасу, а й формуванню в учнів умінь оперувати іншомовною лексикою у змістовних, життєво наближених контекстах.
У межах дослідження проаналізовано педагогічні умови ефективного застосування CLIL-методики в початковій школі, визначено методичні принципи організації інтегрованих занять: поступове нарощування мовного матеріалу, опора на візуалізацію, змістову доступність навчального контенту, активізація пізнавальної діяльності через ігрові та проблемно-дослідницькі форми. Особливу увагу приділено поєднанню CLIL-підходу з цифровими освітніми інструментами (Kahoot!, Wordwall, LearningApps, Genially, Quizlet, Nearpod тощо), що забезпечують інтерактивність, персоналізацію навчання, підвищення мотивації та емоційної залученості учнів.
Описано практичні моделі проведення CLIL-уроків, які поєднують мовленнєву практику з розвитком предметних знань, а також запропоновано алгоритм формування лексичної компетентності у молодших школярів у контексті інтегрованого навчання. Підкреслено, що CLIL-технологія створює освітнє середовище, сприятливе для розвитку критичного мислення, креативності та міжпредметних зв’язків, сприяє формуванню позитивної мотивації до вивчення іноземних мов і підвищенню якості іншомовної підготовки у початковій школі.
Документ
Формування особистості під впливом медіа
(Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Мельнікова, Юлія Олександрівна; Костромицький, Роман Іванович; Рула, Наталія Володимирівна; Шульженко, Анжеліка Сергіївна
Колективна монографія присвячена комплексному аналізу впливу медіа на формування особистості в умовах сучасного інформаційного суспільства. У книзі висвітлюються основні теоретичні концепції та емпіричні дослідження, що стосуються взаємодії між медіасередовищем і соціокультурними, психологічними, етичними та освітніми аспектами розвитку особистості.
Особливу увагу приділено аналізу медіа як інструмента формування цінностей, норм поведінки, ідентичності та міжкультурної взаємодії.
Наукове видання є результатом роботи викладачів кафедри соціальних комунікацій Бердянського державного педагогічного університету над комплексною теми “Формування особистості під впливом медіа” (2019–2023 рр.) і може бути корисним для науковців, педагогів, психологів, медіаекспертів, а також усіх, хто цікавиться питаннями взаємодії медіа та особистості.
Документ
Виховання дітей дошкільного віку засобами педагогіки Montessori: маленькі кроки до великої самостійності
(Астрая, 2025) Григор'єва, Наталя Анатоліївна
Монографія присвячена проблемі формування самостійності у дітей середнього дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти. У роботі розкрито концептуальні засади та гуманістичні ідеї педагогіки М. Монтессорі, що слугують теоретичним підґрунтям для організації самостійної діяльності дітей. Представлено функціональну модель виховання самостійності дошкільників, результати її впровадження та ефективність.
Монографія адресована педагогам, студентам спеціальності А2 Дошкільна освіта і всім, хто цікавиться сучасними підходами до виховання дітей.
Документ
Українська мова на порубіжжі ХХ–ХХІ сторіч: мовознавчий та лінгводидактичний аспекти
(Бердянський державний педагогічний університет, 2025-11) Мельнікова, Юлія Олександрівна; Бублій, Оксана; Вакула, Марина; Відлацький, Віталій; Галів, Олег; Гвоздик, Андрій; Горбик, Валентина; Дубинець, Вікторія; Кірнос, Марина; Корольчук, Віталій; Курган, Максим; Кучинська, Аліна; Лебедєва, Ольга; Лелека, Юлія; Лупінова, Катерина; Мала, Поліна; Неїзжала, Альона; Оздемір, Дерія; Пасічнюк, Богдана; Пейчев, Данило; Пестушко, Валентина; Пугач, Єлизавета; Сідаш, Ольга; Слободянюк, Кирило; Тищук, Артем; Троян, Вікторія; Шкіль, Аліна; Шунько, Тетяна
У збірнику тез наукових доповідей здобувачів вищої освіти друкуються матеріали VII Всеукраїнської заочної науково-практичної студентської конференції, яка відбулася 7 листопада 2025 року. У публікаціях розглядаються актуальні проблеми філологічних наук, методики їх викладання, а також журналістики.
Матеріали збірника стануть у пригоді науковцям, викладачам, здобувачам вищої освіти, медіааналітикам і всім, хто досліджує взаємодію між особистістю й інформаційним простором.
Документ
Медіакартина світу: формування особистості під впливом медіа
(Бердянський державний педагогічний університет, 2025-05) Мельнікова, Юлія Олександрівна; Александрова, Ганна Олександрівна; Барутенко, А. Ю.; Гвоздик, А. О.; Греб, Володимир Ярославович; Губарєва, А. В.; Погребна, Вікторія Леонідівна; Тонкіх, Ірина Юріївна; Гузова, В. Ю.; Ігнатенко, К. В.; Кізілова, Дар'я Олександрівна; Костромицький, Роман Іванович; Легенька, В. В.; Ексер, Марія Олександрівна; Моргунова, А. І.; Носенко, В. С.; Оздемір, Д. О.; Павлик, Неля Віленівна; Панкова, А. Р.; Пейчев, Д. Д.; Перегудова, Валентина Іванівна; Пестушко, В. П.; Петровська, Катерина Володимирівна; Popowicz, A.; Приходько, А. Б.; Самаан, С. С.; Smyrskyi, K. V.; Сопіна, Ольга Анатоліївна; Тищук, Атрем Едуардович; Шершньов, В. В.; Юносова, Валентина Олександрівна; Шульженко, Анжеліка Сергіївна; Гуцалюк, А. В.
У збірнику вміщено тези доповідей VI Міжнародної наукової інтернет-конференції «Медіакартина світу: формування особистості під впливом медіа».
Видання присвячене актуальним питанням функціювання медіа у сучасному суспільстві та їхньому впливу на соціалізацію, світогляд і емоційно-психологічний стан особистості. Увагу приділено дослідженню сучасних трендів у медіасфері, зокрема новим формам візуального мистецтва, а також прикладним комунікаційним технологіям, впровадженню сервісів штучного інтелекту. Автори проаналізували роль медіа у формуванні критичного мислення через розвиток медіаграмотності, особливості мовної та літературної репрезентації контенту, а також етичні й правові аспекти функціонування медіагалузі у контексті прав людини.
Матеріали збірника стануть у пригоді науковцям, викладачам, студентам, медіааналітикам і всім, хто досліджує взаємодію між особистістю й інформаційним простором.