Інституційний репозитарій
Бердянський державний педагогічний університет
Приєднуйтесь до команди Бердянського державного педагогічного університету.
Наші ресурси:

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Документ
Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти
(БДПУ, 2025-10) Петровська, Катерина Володимирівна; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Захарова, Наталя Миколаївна; Мацейко, Наталія Володимирівна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Черкез, Наталія Павлівна; Забава, Анна Вадимівна; Мошанець, Катерина Миколаївна; Єрмак, Наталія Іванівна; Дергачова, Тетяна Андріївна; Щербина, Олена Іванівна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Шиятюк, Тетяна Юріївна; Гутій, Ірина Володимирівна; Шевченко, Катерина Сергіївна; Шав'юк, Оксана Ярославівна; Таранченко, Оксана Володимирівна; Кучеренко, Людмила Миколаївна; Котелевська, Тетяна Вікторівна; Коваль, Наталя Геннадіївна; Капля, Валерія Сергіївна; Зайцева, Ірина Вікторівна; Журавко, Юлія Василівна; Дрок, Оксана Олександрівна; Волочаєва, Олена Миколаївна; Перегудова, Валентина Іванівна; Старинська, Олена Віталіївна; Носик, Ольга Вікторівна; Швець, Олеся Юріївна; Донченко, Ольга Олександрівна; Якушина, Юлія Юріївна
До збірника увійшли матеріали Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти», які виявляють та обґрунтовують тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукачів, викладачів, здобувачів.
Документ
Практики тайм-менеджменту у підвищенні психологічної адаптивності та запобіганні емоційному виснаженню внутрішньо переміщених осіб
(Педагогічна Академія: наукові записки, 2025) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Черезова, Ірина Олександрівна; Федорик, Вікторія Володимирівна
У статті розкрито психологічні механізми впливу базових практик тайм-менеджменту на рівень тривожності та емоційної саморегуляції внутрішньо переміщених студентів в умовах воєнної нестабільності. Обґрунтовано, що вимушене переміщення супроводжується втратою структурованості повсякдення, зниженням відчуття контролю та підвищеним психоемоційним навантаженням, що підсилює ризики виснаження й дезадаптивних реакцій. Методологічну основу становили теоретичний аналіз психологічних і педагогічних джерел, стандартизовані психодіагностичні методики (STAI, PSS-10, DERS, PCRS, ДОС, ССУ, ОСД) та коротка формувальна програма, спрямована на розвиток навичок планування, пріоритезування й саморегуляції. Навчальні активності передбачали роботу з мікроцілями, циклічне структурування завдань, фіксацію мінімальних щоденних дій і практику «малих кроків». Показано, що навіть невелике впровадження технік тайм-менеджменту сприяє зниженню інтенсивності тривожних переживань, покращенню контролю над емоційними реакціями, підвищенню відчуття впорядкованості дій та поверненню суб’єктивного відчуття керованості життям. Візуалізація динаміки демонструє узгоджений напрям змін у трьох вимірах – тривожність, емоційна регуляція, організація часу – що підтверджує ресурсний характер структурованої повсякденної активності для ВПО-студентів. Окреслено практичні рекомендації щодо впровадження мікропрактик тайм-менеджменту у психологічну та освітню підтримку молоді, яка переживає переміщення. Перспективи подальших досліджень пов’язані з розширенням вибірки, вивченням довготривалих ефектів, диференціацією підтримки за рівнем тривожності та інтеграцією цифрових інструментів саморегуляції.
Документ
Innovation processes in science and education – 2025
(DEL c.z., 2025-11) Орачевський, Данило Андрійович; Коробчук, Людмила Іванівна; Нуманова, Карина Алішерівна; Бикова, Адель Леонідівна; Гайда, Ігор Богданович; Філяк, Роман Васильович; Школяр, Софія Романівна; Онищенко, Сергій Вікторович; Дмитрієва, Світлана Михайлівна; Ящук, Марія Володимирівна; Котлова, Людмила Олександрівна; Захарчук, Катерина Сергіївна; Кучер, Ірина Олександрівна; Гладуш, Віктор Антонович; Міненко, Ольга Олександрівна; Гріщенко, Катерина Володимирівна; Неводнича, Ірина Олексіївна; Кузьмінська, Дарина Ярославівна; Сєдова, Наталія Анатоліївна; Поляченко, Катерина Сергіївна; Чекмарьова, Наталя Григорівна; Хаджинов, Валерій Анастасійович; Шевчук, Олександр Миколайович; Yolchiyeva, Fidan
The collection includes materials of the VII International research and practical internet conference "Innovation processes in science and education". The materials of the collection will be useful for researchers, scientists, graduate students, researchers, teachers, students.
Документ
Психологічні особливості командної роботи аналітиків зрілого віку в умовах віддаленої роботи
(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Шаповал, Ганна
У кваліфікаційній роботі було теоретично вивчено поняття командної роботи в сучасній психології; розглянуто вікові особливості аналітиків зрілого віку та їх вплив на командну взаємодію; здійснено психологічний аналіз вивчення проблеми командної роботи аналітиків в умовах віддаленої роботи. Проведено емпіричне дослідження проблеми психологічних особливостей командної роботи аналітиків зрілого віку в умовах віддаленої роботи. Розроблено та апробовано тренінгову програму для підвищення ефективності командної роботи аналітиків зрілого віку в умовах віддаленої роботи.
Документ
Формування лідерської ідентичності вимушеними переселенками зрілого віку в умовах невизначеності
(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Верьовка, Наталя
У кваліфікаційній роботі було теоретично вивчено поняття лідерської ідентичності; розглянуто психологічні особливості жінок зрілого віку; здійснено психологічний аналіз вивчення проблеми формування лідерської ідентичності вимушеними переселенками зрілого віку в умовах невизначеності. Проведено емпіричне дослідження з формування лідерської ідентичності вимушеними переселенками зрілого віку в умовах невизначеності. Розроблено та апробовано тренінг на тему «Розвиваємо лідерські якості в умовах невизначеності» та визначено його ефективність.