Перегляд за Автор "Куліш, Інна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументLEGO-педагогіка як один із засобів формування готовності майбутніх вихователів до професійної діяльності(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Куліш, Інна; Любива, ВіталінаСтаття присвячена проблемі формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до професійної діяльності. Автори статті підкреслюють актуальність проблеми, яка окреслена в таких державних документах, як Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базовий компонент дошкільної освіти тощо. Як один із засобів формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до професійної діяльності, авторами статті розглядається LEGO-педагогіка, а конкретно – спецкурс «Педагогіка гри у закладах дошкільної освіти», що вперше був імплементований в освітній процес на факультеті Дошкільної освіти в Глухівському національному педагогічному університеті імені О. Довженка. Для кращого розуміння досліджуваної проблеми у статті здійснюється дефінітивний аналіз з проблеми формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до професійної діяльності, а також уточнюється зміст таких понять як «готовність», «готовність до діяльності», «готовність до професійної діяльності», «професійна готовність студента» та «професійна готовність до педагогічної діяльності». У статті розповідається про те, як була започаткована співпраця педагогічного університету з Тhe LEGO Foundation; окреслені суперечності, що зумовили актуальність впровадження спецкурсу на факультеті; авторами наведені приклади тем зустрічей та домашніх завдань, що пропонувалися студентам. Акцентом спецкурсу, на думку авторів статті, є нова роль педагога в освітньому просторі дошкілля, а сам спецкурс «Педагогіка гри у закладах дошкільної освіти» покликаний сприяти становленню педагога, який акцентує увагу на процесі, а не на кінцевому результаті і готовий до навчання впродовж життя з метою професійного вдосконалення та творчої самореалізації. Автори статті демонструють думки студентів та студенток про сам спецкурс та їх побажання на майбутнє. Перспективи подальших розвідок передбачають подальшу співпрацю з Тhe LEGO Foundation у напрямі підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти та участь у спільному проєкті.
- ДокументФормування довіри дітей до дорослих в умовах війни(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Куліш, ІннаУ статті розглянуто проблему формування довіри дітей дошкільного віку до дорослих, обґрунтовано актуальність проблеми у зв’язку із трансформацією людських взаємин під впливом дії воєнного стану і сенситивності цього вікового періоду. Представлено аналіз теоретико-експериментальних досліджень з проблеми формування довіри. Під «довірою» розуміють феномен, який характеризує взаємини між людьми, що ґрунтуються на добровільних взаємних зобов’язаннях, як особливий стан моральної свідомості, що включає в себе моральні почуття і переконання. Серед антропологічних наук вона розглядається як категорія етики і моралі, умова розвитку особистості та умова функціонування авторитету, базове почуття, що одним з перших з’являється в особистісній структурі людини. У практиці виховання під поняттям «довіра» розуміють метод виховання, умову формування гуманних відносин, що ґрунтуються на довірливому ставленні до партнера по спілкуванню і взаємодії. У психології сформувалося уявлення про довіру як про психологічне ставлення, цілісну систему індивідуальних, вибіркових, свідомих зв’язків особистості з різними сторонами об'єктивної дійсності. Фахівці стверджують, що довіра виявляється в певному ставленні. Довірливе ставлення – особливий стиль взаємодії, обумовлений індивідуально-психологічними та особистісними особливостями взаємодії, спрямованої на спільне подолання труднощів, творче самовираження, спільний пошук сенсу, переживань, рефлексії. Підкреслено, що формування довірливого ставлення дітей до дорослих реалізується в домінуючій формі спілкування, обумовлюється змістом комунікативної потреби і залежить від особистісних якостей дорослих. Проаналізовано вплив воєнного стану, запровадженого в Україні на вміння дітей розуміти і відчувати людей, виявляти довірливе ставлення до батьків, членів сім’ї, будувати з ними довірливі взаємини, встановлювати з незнайомими дорослими безпечну дистанцію. Обґрунтовано необхідність довірливих взаємин дітей з дорослими.