Логотип репозиторію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
Логотип репозиторію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Куявець, Дмитро"

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Цифрові технології як інструмент підвищення якості вищої освіти
    (Суспільство та національні інтереси, 2025) Пшенична, Наталя Сергіївна; Куявець, Дмитро; Карлінська, Яніна; Литвиненко, Сергій; Чернякова, Жанна
    У статті було здійснено аналіз процесу цифрової трансформації вищої освіти як багатовимірного явища, що супроводжувалося як численними перевагами, так і низкою системних викликів. Було окреслено, що цифровізація відкрила нові можливості для модернізації освітнього середовища, сприяла впровадженню інноваційних форм навчання, підвищенню індивідуалізації освітніх траєкторій, а також дала змогу розширити доступ до якісної освіти для широких верств населення, зокрема осіб, які проживають у віддалених регіонах. Таким чином, цифрові технології створили потенціал для підвищення якості вищої освіти шляхом оновлення методик викладання, посилення практичної спрямованості освітнього процесу, забезпечення оперативного зворотного зв’язку та впровадження більш гнучких моделей управління освітнім середовищем. Також виявлено низку обмежень і загроз, що ускладнили повноцінне використання потенціалу цифрових інструментів. Зокрема, було проаналізовано такі ключові проблеми, як технічна нерівність між освітніми закладами, нерівний доступ до цифрової інфраструктури, недостатній рівень цифрової грамотності викладачів і студентів, опір інституційним змінам із боку традиційних структур, етичні та правові ризики у сфері захисту персональних даних, а також труднощі у забезпеченні академічної доброчесності в онлайн-форматах. Висвітлено проблему поверхневої інтеграції цифрових рішень у педагогічні практики, що унеможливило досягнення очікуваного якісного зрушення в змісті та методах навчання. Констатовано, що для досягнення сталого підвищення якості вищої освіти за умов цифрової трансформації необхідно поєднати технологічні інновації з педагогічною доцільністю, розвинути цифрову компетентність усіх учасників освітнього процесу, забезпечити рівний доступ до ресурсів і створити інституційні механізми підтримки змін. Запропоновано трактувати цифровізацію не лише як технічну модернізацію, а як комплексну стратегію розвитку вищої освіти, що має бути спрямованою на її системне вдосконалення, з урахуванням соціального, етичного та правового контекстів.

DSpace software and Berdyansk State Pedagogical University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • footer.link.feedback