Перегляд за Автор "Кісь, Алла"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДекоративно-прикладна творчість як засіб формування творчих здібностей старшокласників(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Кісь, АллаУ статті розглянуто важливість використання декоративно-прикладної творчості для формування творчих здібностей учнів старших класів. Згадано різні форми декоративно-прикладної творчості, зокрема вишивка та килимарство. Виявлено, які педагогічні методи доцільно застосовувати для залучення старшокласників до цих видів творчості. Серед цих методів – створення творчих лабораторій, проведення майстер-класів та використання інтерактивних методів навчання. Наголошено на важливості науково обґрунтованого підходу до використання декоративно-прикладної творчості як інструменту для формування творчих здібностей учнів. Підкреслено, що цей підхід може мати позитивний вплив на різні аспекти особистості: креативність, самовираження, самодисципліна та розвиток критичного мислення. Відповідно, використання декоративно-прикладної творчості може мати важливе значення для підготовки старшокласників до майбутньої професійної діяльності та розвитку їхніх творчих здібностей. Окрім цього, виявлено важливість упровадження в освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій, оскільки вони дозволяють створювати нові можливості для творчості та інновацій, а також забезпечують можливість використання сучасних інструментів та технологій для досягнення мети. Використання онлайн-курсів та веб-семінарів може бути великим допоміжним інструментом для учнів, які бажають розвивати свої творчі здібності та знайти нові ідеї для своїх проєктів. Таким чином, стаття підкреслює важливість розвитку творчих здібностей старшокласників і надає конкретні поради та методи для їхнього стимулювання. Використання декоративно-прикладної творчості та ІКТ може бути важливим кроком у формуванні творчих здібностей учнів та допомогти їм у виборі майбутньої професії.
- ДокументНавчання старшокласників створенню виробів за власним проєктом(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Кудря, Оксана; Кісь, АллаУ статті доводиться актуальність проблеми навчання молоді різним традиційним видам українського декоративно-прикладного мистецтва та народним промислам України. Зауважується, що саме збереження надбань української культури є запорукою відродження нації, формування в молоді національної самосвідомості. Акцентовано увагу на тому, що українське килимарство – один із важливих видів декоративно-прикладного мистецтва, яке вимагає збереження кращих традицій в умовах сьогодення, воно має давню історію, відзначається регіональними особливостями, традиціями та надбаннями. Зауважується, що Решетилівщина багата автентичними традиціями килимарства, техніками ручного ткання, орнаментами та візерунками, композиційними рішеннями та кольорами. Килимарству навчають у Решетилівському художньому професійному ліцеї, де молодь здобуває професію «живописець, килимар». Вивчено науково-педагогічну літературу з питань проєктно-технологічної діяльності та узагальнено власний багаторічний досвід роботи, що дозволило підсумувати напрацювання та розробити методику навчання старшокласників створенню килимів за власним проєктом. Представлена методика передбачає їх ознайомлення з історією розвитку килимарства на Україні, вивчення асортименту використовуваних матеріалів, обладнання та пристосувань, формування таких умінь і навичок: створення технічного малюнку (шаблону), виконання підготовчих робіт у килимарстві, ткання килимового полотна з використанням різних ткацьких технік з метою втілення задуму з технічного малюнку, виконання завершальних та оздоблювальних робіт у килимарстві. Зроблено висновок стосовно того, що розроблена методика навчання старшокласників створенню килимів за власним проєктом є результативною, оскільки дозволяє усебічно вивчити килимарство як вид декоративно-прикладного мистецтва та досконало опанувати давні традиції решетилівського килимарства, проявити творчу активність, розвинути естетичні смаки на кращих виробах визнаних світом решетилівських майстрів. Подальших наукових розвідок потребує питання ефективної професійної підготовки старшокласників у сфері килимарства, формування в них відповідних професійних навичок. Передбачається розробка методичних рекомендацій до самостійної роботи учнів в умах змішаної форми навчання.