Перегляд за Автор "Литвинов, Андрій"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПроєктна діяльність як ефективний метод формування ключових компетентностей молодших школярів(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Литвинов, Андрій; Данилейко, ЛюбовУ статті визначено актуальність проблеми використання проєктної діяльності в змісті формування ключових компетентностей молодших школярів. Зазначається, що особливості використання проєктної діяльності у навчанні молодших школярів полягають у забезпеченні активного, практичного та творчого навчання. Така діяльність сприяє розвитку різних вмінь та навичок у дітей, зокрема критичного мислення, проблемного мислення, комунікативних навичок, співпраці та лідерства. Виконуючи проєкти, учні опановують алгоритми інноваційної творчої діяльності, вчаться шукати, аналізувати та узагальнювати інформацію, застосовувати знання, заповнювати прогалини, набуття досвіду у вирішенні творчих завдань. Важливе значення у процесі проєктної діяльності відводяться підготовці учнів до презентації результатів проєкту, тобто вміння виділяти найголовніше в роботі, відбирати найважливіші матеріали для оприлюднення, чітко та лаконічно висловлювати свої думки. Проєктна діяльність виконує розвивальну та виховну функції, має певні принципи та впливає на формування у дітей спеціальних навичок, які допомагають їм звикнути до вимог сучасного світу. Використання у педагогічній роботі методів проєктної діяльності передбачає трансформацію ролі вчителя, який тепер виступає не лише в ролі інтерпретатора науки та носія нової інформації, але і вмілим організатором систематичної самостійної пошукової діяльності школярів з отримання знань, набуття вмінь та навичок і засвоєння способів розумової діяльності. Роль вчителя під час виконання проєктів змінюється залежно від етапу роботи над проєктом. Проте на кожному з цих етапів педагог є фасилітатором, тобто помічником. Він не передає знання, а забезпечує мисленнєву, пошукову діяльність школяра. Окреслено специфіку роботи над проєктом з урахуванням вікових та психологічних особливостей розвитку молодших школярів. Подано зміст та наведено приклади проєктно-дослідницької діяльності на прикладі навчального предмету «Я досліджую світ» у різних навчально-методичних комплексах. Запропоновано низку із підготовки та проведення уроку-проєкту в початковій школі.
- ДокументФормування логічного складника предметної математичної компетентності учнів початкових класів(БДПУ, 2023) Литвинов, АндрійУ статті окреслено основні педагогічні підходи до формування логічного складника предметної математичної компетентності учнів початкових класів. Зазначається, що формування та розвиток логічного складника математичної компетентності передбачає вироблення в молодших школярів умінь аналізувати, синтезувати, порівнювати, узагальнювати. Визначено, що навчити учнів міркувати, висувати гіпотезу, доводити її, робити висновки неможливо, якщо в них не сформовані означені розумові операції, які забезпечують глибоке і якісне засвоєння наукових знань, створюють необхідні умови для переходу на більш високі рівні розвитку мислення. Охарактеризовано основні технологій формування предметної математичної компетентності молодших школярів, у тому числі й інноваційні. Для успішного розвитку логічного мислення молодших школярів учитель повинен проводити уроки математики таким чином, щоб учні навчилися самостійно міркувати, уміли сперечатися, відстоювати свою думку, ставити запитання, проявляти ініціативу до пошуку інформації з метою набуття нових знань. У зв`язку з цим запропоновано упорядкувати навчальні завдання з математики в яких використовуватимуться інноваційні технології. Результати навчальної діяльності учнів на всіх етапах математичної освіти не можуть обмежуватися знаннями, уміннями, навичками – метою вивчення математики у початкових класах повинні бути сформовані, як цілісне особистісне утворення, логічний, обчислювальний, інформаційно-графічний та геометричний складники математичної компетентності. Розвивати в особистості молодшого школяра логічне, критичне, математичне мислення, формувати її математичну компетентність, виховувати творчу особистість, здатну застосовувати отримані математичні знання у реальних життєвих ситуаціях – ось завдання сучасного вчителя початкової школи.