Перегляд за Автор "Малихіна, Ольга Андріївна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПсихолого-педагогічна характеристика психологічного віку студентів в контексті життєвих компетенцій особистості(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Малихіна, Тетяна Петрівна; Малихіна, Ольга АндріївнаУ статті здійснено теоретичний аналіз підходів до визначення поняття «вік» як одного з основних критеріїв психічного життя людини й особливостей її характеру та встановлено різновиди віку як психологічної категорії: хронологічний, соціальний, біологічний та психологічний. Проаналізовано основні критерії розуміння та інтерпретації психологічного віку. Зазначено, що психологічний вік є важливою часовою характеристикою життя особистості, оскільки відбиває момент сприйняття людиною системи відношень між подіями її життєвого шляху та формується на основі переживання нею реалізованості власного життя на рівні цілісного буття. Встановлено на концептуальному рівні складники психологічного віку та співвідношення його із хронологічним віком особистості. Зазначено, що психологічний вік людини залежить від наявних у неї життєвих компетентностей, які формуються протягом усього життя. Розглянуто сутність життєвої компетентності та її структура. Наголошено, що саме в студентському віці відбувається усвідомлення неповторності та незворотності часу, розуміння кінцевості свого існування, що спонукає до роздумів над сенсом життя і смерті, часовими та життєвими перспективами, постановками нових, реально досяжних цілей, формування планів на майбутнє. Головна увага в статті приділена експериментальному дослідженню, яке дозволило встановити психолого-педагогічні характеристики психологічного віку студентів-логопедів у контексті життєвих компетенцій особистості. Визначено, що загалом різниця між хронологічним та психологічним віком у майбутніх логопедів незначна і знаходиться в межах норми (студенти першого курсу мають психологічний вік менший за хронологічний, на четвертому ж курсі ці цифри майже однакові). Це обумовлено набуттям життєвих компетенцій у процесі професійної підготовки. Простежено різницю і між очікуваною тривалістю життя першого та четвертого курсів, що підтвердило оптимістичний погляд студентів на життєву перспективу.