Логотип репозиторію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
Логотип репозиторію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Малиш, Яна Вікторівна"

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні аспекти формування мовленнєвої компетентності здобувачів початкової освіти у контексті сучасних викликів
    (Перспективи та інновації науки, 2025) Петрик, Крістіна Юріївна; Малиш, Яна Вікторівна
    У статті розглянуто психолого-педагогічні аспекти формування мовленнєвої компетентності здобувачів початкової освіти у контексті сучасних викликів. Визначено, що молодший шкільний вік є сенситивним періодом для розвитку комунікативних навичок, оскільки учні активно адаптуються до нового соціального середовища, вчаться взаємодіяти з однолітками та дорослими, засвоюють нові мовленнєві конструкції. Особливу увагу приділено впливу цифровізації освіти, зростаючої багатомовності, а також необхідності розвитку емоційного інтелекту як важливого чинника успішної комунікації між здобувачами початкової освіти. У статті проаналізовано роль педагогічних стратегій у формуванні мовленнєвої культури молодших школярів, зокрема використання інтерак- тивних технологій, діалогічного підходу, арт-педагогіки та методів інклю- зивного навчання. Окремо висвітлено психологічні аспекти розвитку мовлення, такі як мотивація до комунікації, когнітивні та емоційні особливості здобувачів початкової освіти, вплив соціального середовища та рівень сформованості навичок усного та писемного мовлення. Запропоновано практичні вправи щодо ефективного формування мовленнєвої компетентності молодших школярів у сучасних умовах, з урахуванням інноваційних підходів до навчання та викликів, спричинених цифровою трансформацією, соціальними змінами та необхідністю адаптації учнів до динамічного суспільного простору. Зазначено, що розвиток мовленнєвої компетентності здобувачів початкової освіти є багатогранним процесом, що потребує комплексного підходу та взаємодії педагогів, психологів і сім’ї для забезпечення успішної соціалізації та навчальної діяльності молодших школярів.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Сучасна система оцінювання мовленнєвої компетентності здобувачів початкової освіти України та Німеччини
    (Івано-Франківськ : Гельветика, 2024) Петрик, Крістіна Юріївна; Малиш, Яна Вікторівна
    Мета статті – проаналізувати й порівняти сучасні системи оцінювання мовленнєвої компетентності здобувачів початкової освіти в Україні та Німеччині. Для досягнення поставленої мети використано такі методи дослідження: аналіз наукової літератури – для визначення теоретичних засад мовленнєвої компетентності; систематизація – з метою опису, класифікації систем оцінювання мовленнєвої компетентності здобувачів початкової освіти в Україні та Німеччині; порівняння – з метою порівняння систем оцінювання мовленнєвої компетентності здобувачів початкової освіти обох країн; узагальнення – з метою підведення підсумків і виявлення перспектив для подальшого дослідження. Результати дослідження показали різницю в підходах до оцінювання мовленнєвої компетентності в обох країнах, відзначивши схожість у використанні комунікативних методів і важливість адаптації оціночних практик до соціокультурного контексту. У статті представлено детальний порівняльний аналіз системи оцінювання мовленнєвої компетентності здобувачів початкової освіти в Україні та Німеччині. Конкретизовано зміст поняття «мовленнєва компетентність» і зазначено її види (аудіювання, говоріння, читання, письмо), уточнено мету уроків української мови та літератури в початковій школі (Україна) і уроків німецької мови в початковій школі (Німеччина); описано форми оцінювання знань здобувачів початкової освіти та наведено приклади дієвих інструментів формувального оцінювання і взаємодії вчителя й учнів, що активно використовуються на сучасних уроках в початковій школі; акцентовано увагу на важливості використання листків самооцінювання та взаємооцінювання; розглянуто вимоги до норм оцінювання грамотності молодших школярів обох країн і зазначено критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 1–4-х класів з розвитку усного та писемного мовлення. Наголошено на тому, що провідне й визначальне місце у формуванні особистості молодшого школяра має проблема об’єктивного оцінювання його знань. Висновки свідчать про необхідність подальшого дослідження окресленого питання й обміну досвідом з країнами ЄС з метою вдосконалення системи оцінювання мовленнєвої компетентності учнів початкової освіти та підвищення ефективності навчання.

DSpace software and Berdyansk State Pedagogical University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • footer.link.feedback