Перегляд за Автор "Нагорна, Наталія"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументЗмістова характеристика поняття фахова компетентність(Бердянський державний педагогічний університет, 2019) Нагорна, НаталіяУ статті проаналізовано наукові джерела щодо трактування термінів "компетенція" та "компетентність" у теорії освіти. Обґрунтовано результати аналізу різних підходів зарубіжних і вітчизняних дослідників до тлумачення понять "компетенція", "компетентність" та "фахова компетентність". Відповідно до нормативних документів на сьогодні існує потреба запровадження компетентнісного підходу в сферу освіти, новітніх методів і технологій навчання, інноваційних підходів до підготовки майбутніх фахівців не просто як набору знань, вмінь і навичок, а й сукупності компетентностей та здібностей випускника реалізовувати новітні робочі завдання. Ураховуючи зростання попиту на молодих компетентних фахівців на сучасному ринку праці, більшість науковців наголошує на необхідності їх підготовки на основі компетентнісного підходу. Проєктно-технологічна компетентність розвивається в об'єктно-трансформаційному проєктуванні та технологічній діяльності. Власне тому основним стрижнем сучасного трудового навчання в основній школі є конструкторсько-технологічна діяльність як універсальний метод пізнання та перетворення дійсності: від думки до її реалізації. У процесі цієї роботи формується творче мислення учнів, їх вміння вирішувати задачі в різних сферах діяльності. Ключовим навчальним продуктом будь-якого учня в процесі трудового навчання є розвинена конструкторська та технологічна компетентність – свідоме володіння методами і технологіями проєктно-технологічної діяльності для ефективного вирішення завдання (створення та виготовлення об'єкту праці).
- ДокументМетодичні аспекти організації проєктування і моделювання в процесі формування проєктно-технологічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання та технологій(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Нагорна, НаталіяУ статті з метою мотивації активності здобувачів вищої освіти до проєктно-технологічної діяльності обґрунтовані три групи способів мотивації такого виду. До першої групи віднесені методи проєктування, які впливають на активну пізнавальну діяльність, сприяють вияву самореалізації здобувачів вищої освіти. Сюди віднесені творчі методи проєктування (теорія рішення винахідницьких задач, клаузура творчого змісту). З метою мотивації майбутніх вчителів трудового навчання та технологій до формування проєктно-технологічної компетентності визначені ефективні евристичні методи проєктування, що базуються на методах аналогії, асоціації, фокальних об’єктів, біонічний метод, метод інверсії, «мозкової атаки», морфологічно-комбінаторних матрицях, інверсії та методі проєктування інсталяцій. До другої групи способів мотивації активності здобувачів вищої освіти в процесі проєктно-технологічної діяльності віднесено три методи моделювання: метод геометричного моделювання, спрямований на створення уявлення про зовнішність прототипу; фізично-подібне моделювання, за яким відтворюється динаміка процесів, їхні величини та параметри, різновиди залежностей і закономірні зв’язки, які відбуваються в модельованих прототипах; функціонально-подібне моделювання, яке використовується під час розробки роботизованих пристроїв, які, не маючи однакової з прототипом фізичної природи, імітують поведінку живих істот та «здатні» реагувати на зовнішні подразнення. До третьої групи способів мотивації проєктно-технологічної активності здобувачів вищої освіти віднесені засоби проєктно-технологічної діяльності для вивчення професійно-орієнтованих дисциплін: застосунки для операційної системи Android; системи автоматизованого проєктування (САПР); застосування засобів 3D-технологій. Визначено, що для кращого засвоєння навчального матеріалу з проєктування і моделювання, зокрема мотивації здобувачів вищої освіти, можна зробити груповий проєкт, у результаті чого вони навчаться не тільки моделюванню, а й створенню конструкцій і підготовці макета до друку.
- ДокументРозвиток творчих здібностей майбутніх вчителів трудового навчання та технологій через використання нетрадиційних методів візуалізації у технологічній освіті(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Нагорна, НаталіяЦя стаття присвячена вивченню впливу нетрадиційних методів візуалізації на розвиток творчих здібностей майбутніх учителів трудового навчання та технологій у контексті технологічної освіти. Дослідження розглядає актуальні тенденції у сфері технологічної освіти та наголошує на значущості розвитку творчого потенціалу студентів для ефективності їх майбутньої педагогічної діяльності. У статті проаналізовано теоретичні аспекти творчого мислення та візуалізації, виявлено їх взаємозв'язок та роль у педагогічному процесі. Виокремлено ключові психологічні механізми, що підтримують розвиток творчих здібностей та креативного мислення у студентів. Стаття представляє широкий спектр нетрадиційних методів візуалізації, які можуть бути успішно впроваджені в технологічній освіті. Зокрема, вона детально розглядає використання графічних організаторів та ментальних карт, інтерактивних мультимедійних засобів та новітніх технологій, таких як віртуальна та розширена реальність. Окремо вивчаються нетрадиційні техніки малювання та паперопластика як креативні засоби для стимулювання творчості та фантазії в студентів. На основі реальних прикладів успішного впровадження нетрадиційних методів візуалізації викладено кейс-стаді, що демонструють позитивний вплив такого підходу на розвиток творчих здібностей у майбутніх учителів трудового навчання та технологій. Стаття також звертає увагу на виклики та перешкоди, з якими стикаються педагоги під час упровадження нетрадиційних методів. Вона надає рекомендації для успішної реалізації та ефективного подолання цих перешкод, зокрема, зосереджуючись на необхідності співпраці між педагогами та технічними спеціалістами, адаптації навчальних програм та підтримці творчих ініціатив студентів. Визначено, що застосування таких методів, як віртуальна реальність, доповнена реальність, мультимедійні презентації, графічні ілюстрації, творчі проекти та експериментальні техніки малювання, дозволяє зробити освітній процес цікавим, захоплюючим та стимулює здобувачів освіти до активного самовираження.