Перегляд за Автор "Несторенко, Тетяна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументСтратегія розвитку переміщеного університету як суб'єкту економіки(ЛНТУ, 2023-12-15) Поросюк, Світлана; Несторенко, ТетянаОстаннім часом в Україні відбулися значущі зміни в усіх сферах, включаючи сферу вищої освіти. З лютого 2022 року ця сфера переживає вплив нового виклику –повномасштабного військоого вторгнення росії на територію України. Масштабний вплив військових дій на заклади вищої освіти вимагає оцінки наслідків конфлікту, аналізу стану вишів, зокрема, тих, що були переміщені в більш безпечні регіони країни, визначення напрямків та перспектив їх розвитку як суб’єкту економіки. Лише на основі такого аналізу можливий пошук шляхів адаптації освіти до нових викликів і розробка перспективних управлінських рішень для подолання негативного впливу та подальшого розвитку освітньої системи в умовах війни та повоєнного періоду. Це дослідження набуває особливої актуальності також через визначальну роль вищої освіти у післявоєнному відновленні країни. В умовах воєнного стану в Україні, особливе значення набуває розробка та реалізація стратегії розвитку переміщеного університету, який виступає не лише освітньою установою, але й суб'єктом економіки, що впливає на соціально-економічний розвиток країни. Особливої актуальності набуває дослідження ключових аспектів стратегії розвитку переміщеного університету та його роль у економічному вимірі в умовах воєнного конфлікту.
- ДокументУправління релокованими університетами в умовах підвищеної невизначеності(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Ажажа, Марина; Несторенко, Тетяна; Пеліова, ЯнаУ статті аналізується складна ситуація, з якою стикаються університети, релоковані внаслідок окупації росією частини території Україні. Переміщення деяких університетів до філій у межах одного регіону спростив процес переїзду та адаптації. Однак університети, що переїхали на віддалені території, зіткнулися зі складною ситуацією інтеграції в новий контекст та соціокультурне середовище. Управління університетами, які перемістилися через конфлікти, політичний тиск, війни або інші кризові обставини, відоме як управління переміщеними університетами, релокованими університетами, університетами в еміграції або екзильними університетами. У статті обґрунтовується, що головною метою цих університетів, зазвичай, є збереження академічної та інтелектуальної діяльності в складних умовах та створення можливостей для навчання й досліджень для студентів та вчених, які були вимушені переселитися разом з унівверситетом. Управління релокованими університетами є складним завданням, яке вимагає великої гнучкості, творчості та співпраці. Ключове завдання – забезпечення доступності освітніх можливостей для тих, хто опинився в складній ситуації, збереження та розвиток освітнього та наукового потенціалу релокованого університету до, під час та після повернення в рідні стіни після деокупації території. У статті розглядається зарубіжний досвід управління релокованими університетами як цінне джерело для покращення управління університетами в умовах військових дій, окупації територій, конфліктів та інших негативних впливів. Стаття висвітлює інноваційні підходи до управління релокованими університетами в різних країнах. Висувається теза, що успіх релокованих університетів залежить від їхньої здатності адаптуватися, виконувати інноваційну місію та реалізовувати роль культурних і громадських центрів. Автори висувають ідею подальшого дослідження напрямків розвитку релокованих університетів з метою забезпечення стабільності їх діяльності та збереження контингенту студентів, викладачів та працівників.