Перегляд за Автор "Пилипко, Ольга"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВплив показників техніко-тактичної майстерності висококваліфікованих спортсменів на результат подолання дистанцій 50, 100 і 200 метрів способом плавання батерфляй(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Пилипко, Ольга; Пилипко, АлінаАктуальність роботи. Виключно високий рівень розвитку спортивної галузі зумовлює необхідність пошуку нових рушійних важелів впливу на результат сучасних атлетів. Одним із перспективних напрямків наукових досліджень у спортивному плаванні є поглиблене вивчення показників техніко-тактичної майстерності, які є індикатором вміння спортсмена максимально реалізувати всі сторони підготовленості в умовах змагальної боротьби. Мета дослідження – визначення ступеню впливу показників техніко-тактичної майстерності висококваліфікованих спортсменів на результат подолання дистанцій 50, 100 і 200 метрів способом плавання батерфляй. Матеріал і методи: аналіз та узагальнення літературних джерел, відеозйомка, хронометрування, методи математичної статистики. В дослідженні приймали участь спортсмени високого класу, які були фіналістами Чемпіонатів та Кубків України на дистанціях різної довжини в способі плавання батерфляй. Результати. Визначено, що найбільш значущими техніко-тактичними показниками на дистанції 50 метрів способом батерфляй є швидкість на від¬різку «25 м – 35 м» та темп гребкових рухів на ділянці «45 м – 50 м». На дистанції 100 метрів тісно пов’язані з результатом параметри швидкості та «кроку» циклу гребкових рухів на відрізку «85 м – 95 м», темпу на ділянках «35 м – 45 м» і «45 м – 50 м». Результат на дистанції 200 метрів знаходиться під впливом показників швидкості на відрізках «45 м – 50 м», «50 м – винирювання», «150 м – винирювання» та «185 м – 195 м», довжини гребка на ділянках «145 м – 150 м» і «165 м – 175 м», темпу на відрізках «45 м – 50 м» та «185 м – 195 м». Висновки. Ступінь впливу параметрів техніко-тактичної майстерності висококваліфікованих спортсменів, які спеціалізуються в плаванні способом батерфляй, відрізняється в залежності від довжини змагальної дистанції. Цілеспрямований вплив на найбільш значущі техніко-тактичні показники дозволить вдосконалити змагальну діяльність спортсменів різних дистанційних спеціалізацій в означеному способі плавання.
- ДокументСучасні тенденції щодо організації і проведення занять з плавання з дітьми від 2-х місяців до 3-х років у басейнах в груповому та індивідуальному форматі(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Азаренко, Тетяна; Пилипко, ОльгаАктуальність роботи. Раннє плавання – всесвітньо визнана сфера ефективного оздоровлення та розвитку дітей. Найважливішим чинником, що впливає на ефективність занять із дітьми є свідоме ставлення до цього процесу батьків. Враховуючи це, одним із шляхів удосконалення програм навчання дітей плаванню має стати отримання та аналіз інформації, яка надходить від батьків з урахуванням особливостей нового покоління дітей. Мета дослідження - визначення сучасних тенденцій щодо організації і проведення занять раннім плаванням з точки зору батьківської аудиторії, створення методичного підґрунтя для формування програми занять раннім плаванням для фахівців, які працюють з дітьми від 2-х місяців до 3-х років у басейнах в груповому та індивідуальному форматі. Матеріал і методи: аналіз та узагальнення літературних джерел, анкетування, опитування, педагогічне спостереження, методи математичної статистики. Дослідження проводилось протягом 2021 року у басейнах десяти регіонів України, об'єднаних спільним досвідом організації занять плаванням за програмою «Як рибка у воді». В анкетуванні прийняли участь 278 респондентів. Результати. Вивчена низка питань, пов'язаних з думкою батьків дітей віком від 2-х місяців до 3-х років, що займаються плаванням у басейнах в груповому та індивідуальному форматі, визначена необхідність та окреслені шляхи розробки і деталізації програм навчання плаванню, пов'язаних із специфікою проведення групових занять. Висновки. Серед існуючих форм організації і проведення занять з плавання з дітьми до 3-х років сучасні батьки віддають перевагу груповій формі навчання (96,2% респондентів). Важливим аспектом у досягненні результатів у ранньому плаванні є розуміння батьками значущості самої системи занять, прагнення до регулярного відвідування басейну, готовність до освоєння самостійного досвіду занять із дитиною. Виявленні тенденції дають можливість вдосконалити існуючі програми занять для дітей, що займаються плаванням у груповому і індивідуальному форматі.