Перегляд за Автор "Срібна, Юлія"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументЕфективність інтегративного підходу до навчання вишивки та килимарства у процесі розвитку творчих здібностей старшокласників(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Срібна, ЮліяУ статті досліджується ефективність інтегративного підходу до навчання вишивки та килимарства для розвитку творчих здібностей старшокласників. Увагу зосереджено на визначенні сутності інтегративного підходу, перевагах використання його в навчанні та безпосередньому застосуванні й розвитку творчих здібностей старшокласників засобами вишивки та килимарства. Надано аналіз ролі вчителя в реалізації інтегративного підходу та його впливу на розвиток творчих здібностей учнів. Визначено, що інтегративний підхід є перспективним напрямом для стимулювання творчості, самостійності та розвитку творчих здібностей старшокласників на уроках технологій при навчанні вишивки та килимарства. Результати статті надають перспективи подальшого дослідження та впровадження інтегративного підходу в освітній процес з метою формування творчої особистості старшокласників у галузі декоративно-прикладної творчості, зокрема, вишивки та килимарства. Було виявлено, що інтегративний підхід у навчанні вишивки та килимарства є ключовим чинником для розвитку творчих здібностей старшокласників. Під час уроків, де було застосовано цей підхід, було зазначено, що учні мають можливість не лише набути практичних навичок у вишивці та килимарстві, а й розвивати свою творчість та самовираження. Комбінування різних мистецьких технік та дисциплін охарактеризовано як сприяюче учням бачити зв’язок між різними аспектами декоративно-прикладного мистецтва, що має позитивний вплив на їхнє глибоке розуміння та творче мислення. Використання інтегративного підходу у навчанні вишивки та килимарства виявлено як ключовий чинник для розвитку творчих здібностей старшокласників. Зазначено, що поєднання різних мистецьких технік та дисциплін створює неповторні уроки, охарактеризовано які сприяють розвитку креативного мислення, творчих здібностей та самовираження учнів. Зокрема, акцентовано на важливості залучення різних мистецьких елементів та завдань, що стимулюють творчість старшокласників. Виявлено, що такі творчі проекти та завдання сприяють розвитку їх художніх здібностей та самостійності, що має позитивний вплив на загальний творчий потенціал. Результати статті надають перспективи подальшого дослідження та впровадження інтегративного підходу в освітній процес з метою формування творчої особистості старшокласників у галузі декоративно-прикладної творчості, зокрема, вишивки та килимарства.
- ДокументМетодичні аспекти формування графічної компетентності майбутнього вчителя трудового навчання та технологій при вивченні предметів професійної підготовки(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Гриценко, Лариса; Срібна, ЮліяУ статті зроблена спроба дослідити структуру та змістове обґрунтування графічної компетентності вчителя трудового навчання та технологій як важливого складника професійної підготовки. Графічна компетентність учителя трудового навчання та технологій характеризується усвідомленою потребою та вміннями фахівця використовувати графічні засоби для вирішення професійно орієнтованих завдань на основі системи графічних знань, умінь і навичок, а також досвіду графічної діяльності та індивідуально-особистісних якостей викладачів, сукупності зовнішніх та внутрішніх стимулів. Нині при підготовці бакалаврів зі спеціальності 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології) велике значення приділяється вивченню професійно-практичних дисциплін, що належать до професійної та практичної підготовки і зумовлюють формування графічної компетентності, таких, як «Основи проєктування та моделювання», «Малюнок і основи композиції», «Малюнок та живопис». Графіка як самостійний вид дизайну має значний педагогічний вплив на культурно-професійний розвиток особистості майбутнього вчителя трудового навчання та технологій, зокрема, розвиток його творчих здібностей. Графічна діяльність здобувачів вищої освіти зумовлюється особливостями трьох рівнів знань. Перший – сприйняття, другий – уява як ознака психологічних дій, третій – як практичний спосіб техніко-технологічного відображення картини на умовному рівні у вигляді графічної композиції. Графічна підготовка бакалаврів за кваліфікацією «Вчитель трудового навчання та технологій» здійснюється в рамках поглибленого вивчення дисциплін дизайну, креслення та живопису, предметом яких є засвоєння теоретичних основ мистецької освіти. Для ефективного формування графічної компетентності майбутніх вчителів трудового навчання та технологій за спеціальністю 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології) в наповненні предметів професійної підготовки Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка враховані методичні аспекти.