Перегляд за Автор "Федоренко, Світлана Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументНевербальні засоби спілкування в спеціальній та інклюзивній освіті : силабус навчальної дисципліни 2023-2024 навчальний рік для ОП "Логопедія. Спеціальна психологія"(БДПУ, Запоріжжя, 2023) Федоренко, Світлана ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Невербальні засоби спілкування в спеціальній та інклюзивній освіті» є засвоєння здобувачами вищої освіти певного обсягу теоретичних та практичних відомостей про невербальні засоби спілкування, що використовуються в спеціальній освіті та інклюзивному навчанні; розширення уявлень майбутніх учителів-дефектологів та учителів-логопедів про введення та використання альтернативних і додаткових засобів спілкування в житті осіб з особливими освітніми потребами. Предметом даної дисципліни є психолого-педагогічна допомога особам із тяжкими порушеннями мовлення невербальними засобами спілкування.
 - ДокументПитання соціально-психологічної адаптації підлітків з дитячим церебральним паралічем в інклюзивних закладах освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Федоренко, Світлана Володимирівна; Корепін, ДмитроУ статті розглядається проблема соціально-психологічної адаптації підлітків із ДЦП у контексті реформування української освітньої системи, що спрямоване на інтеграцію осіб із особливими освітніми потребами. Аналізуються основні аспекти соціально-психологічної адаптації, включаючи формування соціальних навичок, розвиток емоційної стійкості та здатність до соціальної взаємодії. Належним чином організована підтримка допомагає не тільки адаптуватися до соціального середовища, але й сприяє особистісному розвитку, професійному самовизначенню та підвищенню рівня комунікативної компетентності. Водночас відсутність або недостатність підтримки може призводити до серйозних негативних наслідків: соціальної ізоляції, замкненості, надмірної уваги до власного діагнозу та зниження самооцінки. Це, у свою чергу, погіршує психоемоційний стан підлітків і ускладнює їх інтеграцію в суспільство. У статті відзначено, що інклюзивне навчання підлітків із ДЦП у закладах загальної середньої освіти створює можливості для покращення їхнього соціально-психологічного стану, розвитку комунікативних і соціальних навичок. Проте цей процес часто ускладнюється через обмеженість ресурсів, недостатню підготовленість педагогів до роботи з особливими дітьми та можливу невідповідність освітніх методів. Автори підкреслюють необхідність комплексного підходу до адаптації, який включає не лише педагогічну, але й психологічну підтримку, що сприятиме кращій соціальній інтеграції підлітків із ДЦП. Зазначається, що соціально-психологічна адаптація підлітків із ДЦП пов'язана з необхідністю пристосування до змін у соціальному середовищі або нових умов, коли звичні моделі поведінки та особистісні настанови втрачають ефективність. Важливим фактором у цей період є належно організована психолого-педагогічна підтримка, яка суттєво впливає на подальше життя підлітка: правильна допомога сприяє успішній соціальній інтеграції, тоді як недостатня або неправильно спрямована робота може призвести до таких негативних наслідків, як соціальна ізоляція, замкненість і підвищена увага до власного захворювання, що погіршує психоемоційний стан підлітка.
 - ДокументІнноваційні технології в логопедії : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП «Спеціальна освіта»(БДПУ, Запоріжжя, 2023) Федоренко, Світлана Володимирівна; Пархоменко, Марина ВікторівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Інноваційні технології в логопедії» є формування у магістрів здібності до інноваційної діяльності в галузі спеціальної освіти; інтеграція та удосконалення знань магістрів щодо здійснення корекційної функції професійної діяльності вчителя-дефектолога; формування вмінь впровадження традиційних та інноваційних форм корекційної роботи з дітьми, що мають порушення психофізичного розвитку. Предметом вивчення навчальної дисципліни є корекційні можливості інноваційних технологій.