Перегляд за Автор "Шевченко, Лариса Петрівна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументОсобливості ідентичності в юнацькому віці: сучасний теоретичний і практичний ракурс(Проблеми сучасної психології : ЗНУ, 2020) Співак, Любов Миколаївна; Шевченко, Лариса ПетрівнаЮнацький вік є сенситивним для розвитку ідентичності, що зумовлено потребами його представників в особистісному, професійному і суспільному самовизначенні. Ідентичність визначає цілісність та усвідомлення людиною особистісного і групового аспектів цього утворення. Мета статті – розкрити сучасний ракурс теоретичного та емпіричного вивчення особливостей ідентичності в юнацькому віці. Теоретично встановлено, що в юнацькому віці ідентичність набуває більшої цілісності та усвідомленості. В цьому віці інтенсивно розвиваються особистісна, професійна і соціальна ідентичність. Учні старших класів закладів загальної середньої освіти і студенти закладів фахової передвищої й вищої освіти усвідомленіше визначають власні фізичні, моральні й розумові якості, що засвідчує розвиток їхньої особистісної ідентичності. Старшокласники здатні усвідомлено вибирати майбутню професію, студенти набувають професійні компетентності, що свідчить про розвиток їхньої професійної ідентичності. Старшокласники і студенти здатні усвідомлено визначати себе, як представника певної соціальної групи, що засвідчує їхню соціальну ідентичність. Емпірично вивчалися особливості професійної ідентичності студентів закладів вищої та фахової передвищої освіти, які здобувають спеціальність, пов’язану зі здоров’ям людини. А саме – майбутніх учителів біології та здоров’я людини і майбутніх медичних сестер. В емпіричному дослідженні, яке проводилося в 2019-2020 р.р., взяли участь студенти закладів вищої та фахової передвищої освіти міста Київ. Встановлено статистично значущі відмінності кількісних даних досліджуваних одного вікового діапазону – студентів першого і другого курсів педагогічних університетів і студентів другого і третього курсів медичних коледжів. Зокрема виявлено, що кількісні дані актуальності й значущості професійної ідентичності є суттєво вищими для студентів коледжів, порівняно зі студентами університетів. Виявлені відмінності пояснюються неоднаковою тривалістю їхнього фахового навчання, зокрема практичного, а тому й різною за силою інтенсивністю професійної ідентифікації.