Перегляд за Автор "Алєксєєва, Лариса Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАктивізація мовленнєвої діяльності школярів на уроках словесності за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій(Бердянський державний педагогічний університет, 2020) Алєксєєва, Лариса ОлександрівнаПерехід України до інформаційної моделі побудови суспільства вимагає від педагога бути обізнаним у галузі інформаційно-комунікаційних технологій, вільно орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти й оперувати інформацією, застосовувати інформаційно-комунікаційні технології в професійній діяльності. Сучасна освітня парадигма налаштовує на перехід від пасивних до активних технологій у навчальному процесі.
- ДокументМовні одиниці в українському науково-педагогічному дискурсі(Мелітополь, 2022) Загороднова, Вікторія Федорівна; Алєксєєва, Лариса Олександрівна; Вусик, Ганна Леонідівна; Глазова, Світлана Миколаївна; Крижко, Олена Анатоліївна; Ліпич, Вікторія Миколаївна; Олійник, Еліна Вікторівна; Павлик, Неля Віленівна; Рула, Наталія Володимирівна; Юносова, Валентина ОлександрівнаКолективну монографію присвячено дискурсології як окремому мовознавчому напряму. У ній комплексно досліджено основні риси сучасного наукового дискурсу, проаналізовано функціювання мовних одиниць та схарактеризовано науково педагогічний дискурс як об’єкт сучасної лінгводидактики. Для науковців, викладачів, аспірантів, студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів.
- ДокументЩодо дотримання орфографічних норм української літературної мови під час самопрезентації в мережі "Instagram": вимога часу чи данина моді?(Закарпатські філологічні студії, 2023) Глазова, Світлана Миколаївна; Алєксєєва, Лариса ОлександрівнаПоширеним додатком під час здійснення комунікації, самопрезентації, самоствердження є соціальна мережа “Instagram”. Багато років користувачі соціальних мереж у всіх сферах життя послуговувались російською мовою, так само, як українською. Це зумовило розвиток двомовності на території України. Повномасштабна війна внесла корективи у функціонування української мови. Все більше громадян починають спілкуватись державною мовою, пов’язуючи її використання з національною приналежністю та вбачаючи в ній засіб боротьби з росією. Проте вини- кає проблема: не всі здатні швидко оволодіти українською літературною мовою через недостатнє знання мови, відсутність досвіду, непристосований до правильної артикуляції мовленнєвий апарат. Мета дослідження поля- гала у виявленні дотримання/порушення орфоепічних норм української літературної мови під час самопрезентації в мережі “Instagram”. Були використані загальнонаукові методи: аналіз та синтез, індукція, дедукція, порівняння, функціональний метод. У результаті дослідження було надано відповідь на питання: «Орфоепічна культура корис- тувачів соціальної мережі “Instagram”: вимога часу чи данина моді». Визначено три категорії мовного матеріалу. Проаналізовано види орфоепічних помилок: акцентуаційні, фонологічні, фонетичні, інтонаційні. Досліджено норми літературної вимови голосних і приголосних звуків та їх порушення. Розглянуто вимову абревіатур. З’ясовано, що українські користувачі припускаються багатьох помилок у наголосі, вимові слів, що спричиняє неправильне розу- міння повідомлення. Виокремлено чинники, що дозволяють підвищити рівень оволодіння орфоепічною культурою української літературної мови в соціальній мережі “Instagram”. Практична цінність роботи полягає в тому, що наве- дено поширені орфоепічні помилки, яких припускаються користувачі в соціальній мережі “Instagram”. Отримані результати читачі можуть використовувати для вдосконалення мовлення.