Перегляд за Автор "Вєнцева, Надія Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДержавно-громадське управління освітою за часів Центральної Ради(Бердянський державний педагогічний університет, 2020) Вєнцева, Надія ОлександрівнаАвторка дослідження, ґрунтуючись на аналізі широкого кола джерел, визначає особливості формування державно-громадське управління освітою за часів Центральної Ради. У дослідженні проаналізовано архівні матеріали та виявлено значення перших всеукраїнських з’їздів вчителів як органів громадського управління освітою. Визначено роль у цьому процесі політичних, суспільних та громадських організацій, зокрема «Товариства шкільної освіти». Авторка публікації доводить, що за часів Центральної Ради в Україні було сформовано перший державний орган управління освітою – Генеральний секретаріат освіти, робота якого базувалася на принципі децентралізації управління. Основним змістом діяльності цього керівного органу стало не адміністрування, а об’єднання зусиль усіх національних культурно-просвітніх інституцій Української Народної Республіки в справі розбудови освітньої галузі. Особлива увага при цьому надавалася забезпеченню функціонування школи та створенню системи підготовки педагогічних кадрів. У дослідженні з’ясовано, що за ініціативи керівництва Генерального секретаріату освіти розроблялися й запроваджувалися основні принципи державно-громадського управління, а саме: затвердження колегіального складу органів управління на всіх рівнях його реалізації, надання земському й міському самоврядуванню широких прав щодо відкриття та завідування навчальними закладами, розширення повноважень педагогічних рад, надання навчальним закладам автономії тощо.
- ДокументМетодика викладання у ЗВО : силабус освітнього компоненту на 2023-2024 н. р.(2023) Вєнцева, Надія ОлександрівнаМетою курсу є є: формування вміння розробляти і викладати освітні курси в закладах вищої освіти, використовуючи форми, методи та види роботи, необхідні для досягнення поставлених цілей; розвиток інтересу до викладацької діяльності, спонукання майбутніх викладачів до педагогічної творчості, партнерської міжособистісної взаємодії та ділової комунікації
- ДокументМетодика національно-патріотичного виховання молоді : силабус освітнього компоненту(БДПУ, 2023) Вєнцева, Надія ОлександрівнаМетою курсу є : розвиток національно-патріотичного виховання засобами конкретних навчальних предметів, що здійснюється на різних етапах уроку з використанням сучасних адекватних виховним завданням організаційних форм, методів, прийомів і засобів
- ДокументМетодологія науково-педагогічних досліджень : силабус навчальної дисципліни(БДПУ, 2023) Вєнцева, Надія ОлександрівнаМета курсу «Методологія науково-педагогічних досліджень» полягає у розвитку інтересу до науково-педагогічних проблем у сфері освіти, формуванні умінь аналізувати, інтерпретувати науково-педагогічні явища, причинно-наслідкові зв’язки між ними на основі узагальнення і систематизації знань з освітніх/педагогічних наук; розвитку ціннісної мотивації на рівні новітніх досягнень знати концепції розвитку освіти і педагогіки, методології науково-педагогічних досліджень; формування готовності до педагогічно доцільної партнерської міжособистісної взаємодії; розвиток уміння здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки, вести проблемно-тематичну дискусію з питань управління в освіті.
- ДокументНові підходи до історичної освіти в умовах багатокультурного середовища : силабус освітнього компоненту на 2023-2024 н. р.(БДПУ, 2023) Вєнцева, Надія ОлександрівнаМетою курсу є : сприяння становленню полікультурної компетентності майбутніх учителів історії шляхом формування у них готовності до навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів історії в умовах багатокультурного середовища, спираючись на нові підходи до сучасної історичної освіти
- ДокументПедагогіка вищої та профільної школи : силабус освітнього компоненту на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Вєнцева, Надія ОлександрівнаМета курсу «Педагогіка вищої та профільної школи» полягає у формуванні системи теоретичних знань і практичних умінь організації освітнього процесу, професійної спрямованості й особистісної концепції викладацької діяльності у закладі вищої освіти
- ДокументПедагогіка вищої школи : силабус навчальної дисципліни(БДПУ, 2023) Вєнцева, Надія ОлександрівнаМета освітньогокомпоненту «Педагогіка вищої школи» полягає у формуванні системи теоретичних знань і практичних умінь організації освітнього процесу, професійної спрямованості й особистісної концепції викладацької діяльності у закладі вищої освіти
- ДокументРозвиток вищої історичної педагогічної освіти України в першій половині ХХ століття(2017-05) Вєнцева, Надія ОлександрівнаУ роботі досліджено становлення й розвиток вищої історичної педагогічної освіти України (перша половина ХХ століття) як підсистеми вищої педагогічної освіти, що мала власну організацію, зміст, форми й методи з точки зору сучасних методологічних позицій, аксіологічного, парадигмального, системного, структурно-функціонального й історико-хронологічного підходів.
- ДокументСкладові авторитету керівника закладу загальної середньої освіти в сучасній Україні(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Вєнцева, Надія ОлександрівнаУ статті визначено складові авторитету керівника закладу загальної середньої освіти в сучасній Україні та виявлено особливості впливу авторитету керівника школи на ефективність управлінської діяльності. Автором застосовувалися методи аналізу, синтезу, систематизація, узагальнення, категоріальний та функціональний аналіз, опитування. В дослідженні, на основі аналізу літератури, уточнено поняття авторитет керівника, яке розглядається як загальноприйнятий неформальний вплив якої-небудь особи в різних сферах суспільного життя (вихованні,освіті, науці), заснований на знаннях, моральних якостях та досвіді. Доведено, що авторитет директора школи більшою мірою залежить від наявності у нього соціально-психологічних якостей (вміння вирішувати конфлікти у взаєминах вчителів; вміння виправляти помилки підлеглих у коректній формі; проявляти інтерес до життя вчителів поза роботою), яких, на думку педагогів, бракує найбільше, а найменшою мірою від професійно-ділових та адміністративно-розпорядчих якостей. Педагоги відзначили, потужний вплив суто людських якостей керівника на їх авторитет серед колег, що пояснюється, тим, що такі якості особистості, як такт і витримка, справедливість, уміння поважати людей сприяють згуртуванню членів колективу навколо свого керівника, пробудженню та підтримці у педагогів почуття поваги та довіри до нього. Що призводить до посилення позиції керівника в колективі, утвердження його авторитету, дозволяє директорові висувати свої вимоги. Виявлено, що динамічність та високий темп шкільного життя, несподіванки та невдачі викликають у педагогів високу чутливість, тому людяність у взаєминах підвищують емоційний статус колективу, його готовність працювати творчо, підтримати вимоги керівника, сприяє формуванню позитивного ставлення педагогів до своєї роботи.
- ДокументІнноваційні технології в освіті : силабус освітнього компоненту на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Вєнцева, Надія ОлександрівнаМетою курсу є надання майбутньому фахівцю вичерпної, систематизованої інформацію про сучасні інноваційні освітні технології, спираючись на сучасні засади особистісноорієнтованої освіти
- ДокументІнтеграція в дистанційному навчанні та перспективи її використання під час викладання суспільствознавчих дисциплін(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Вєнцева, Надія Олександрівна; Макаренко, Тамара Петрівна; Мирошниченко, Володимир ОлександровичУ статті визначено перспективи використання інтеграційних процесів у змісті суспільствознавчих дисциплін при дистанційному навчанні. Авторами застосовувалися методи аналізу, синтезу, систематизації, узагальнення; категоріальний та функціональний аналіз, опитування. У дослідженні на основі аналізу широкого кола джерел та літератури уточнено поняття інтеграція, яке розглядається як регенерація та консолідація змісту окремих дидактичних одиниць та цілих тем різних дисциплін, суспільних та природних явищ у певну цілісність, інтеграцію фактів, узагальнення ідей, об'єднання понять, формування принципів, формулювання законів та теорій, на яких базується зміст предметних компетентностей у процесі дистанційного навчання. Доведено, що оскільки система освіти є одним із соціальних інститутів, її розвиток визначається зміною потреб суспільства, обумовленим характером і досягненнями науково-технічного та соціального прогресу. Одним із перспективних напрямів такого розвитку є використання інтеграційних процесів у змісті суспільствознавчих дисциплін при дистанційному навчанні, під час якого відбувається фундаменталізація знань, відмова від вузьких тем та перехід до універсалізації, загального сприйняття світу, посилення економічної та правової підготовки. Під інтеграцією в дистанційному навчанні розуміється складний та насичений процес формування нових предметних знань, що може реалізовуватися в діалектичний єдності з протилежно спрямованою диференціацією, яка проявляється, перш за все, у появі нових напрямів в одній і тій же освітній галузі (суспільні науки). Інтеграція змісту міждисциплінарних завдань під час викладання суспільствознавчих дисциплін дає можливість сформувати структуру дистанційного навчання, яка допомагає учню розвивати предметні компетентності, універсальні знання, можливості синтезу набутих теоретичних знань, необхідних умінь та практичних навичок.