Перегляд за Автор "Гончар, Галина"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументМотиваційний фактор як невід’ємна складова під час вибору майбутньої професії у сфері фізичної культури і спорту(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Гончар, ГалинаУ статті розглядається мотиваційний фактор як невід’ємна складова під час вибору майбутньої професії у сфері фізичної культури і спорту. Дано характеристику найбільш важливому мотиваційному чиннику, якими є потреби (біологічні, соціальні та ідеальні). Діяльність людини, яка може бути спрямована і на формування самої людини як частини світу, розглядається фізична культура. Основа будь-якої діяльності людини – це потреби, мотиви, інтереси, цілі, які характеризують поняттям «мотивація». Розглядаючи мотивацію професійного самовизначення, охарактеризовано її як складну систему зовнішніх і внутрішніх факторів і механізмів, що спонукають, направляють і регулюють діяльність особистості щодо підготовки та здійснення вибору свого професійного і освітнього шляху: постановки та досягнення професійних цілей, вибору засобів їх досягнення, а також діяльність по саморозвитку та самовдосконалення в професійній сфері. Для особистості з мотивацією досягнення характерна реалістична оцінка своїх можливостей при постановці цілей і завдань, прагнення до подолання труднощів, досягнення високих результатів діяльності. Пропонується також типологизация студентів в залежності від розвитку професійної спрямованості, яка стосується спеціальностей в сфері фізичної культури і спорту. Встановлено, що шляхи становлення та особливості мотивації кожного студента індивідуальні, стан професійної мотивації залежить від того, наскільки адекватно студенти оцінюють навчальну діяльність в порівнянні з особистими, реальними можливостями і рівнем домагань. Ситуація вибору має ту перевагу, що мотиви не тільки усвідомлені, але вони і реально діють. Підготовка фахівця в галузі фізичної культури і спорту забезпечується за допомогою трьох основних компонентів: мотиваційно-морального (стимулюючого діяльність майбутнього фахівця), пізнавального (забезпечує всю повноту оволодіння змістом освіти), рухового (відображає специфіку професії і забезпечує механізм пізнання). Усі компоненти спрямовані на оволодіння формування культури особистості фахівця.
- ДокументОсобливості формування у студентів мотивації в освітній сфері фізичної культури та спорту(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Гончар, Галина; Затуливітер, АнастасіяУ статті розглянуто тему впливу мотивації на студентів у сфері фізичної культури та спорту. Основою будь-якої діяльності є мотивація, адже саме від неї залежать зацікавленість людини, її активність, цілеспрямованість, направленість на задоволення своїх потреб, визначення життєвої орієнтації. Під мотивацією зазвичай розуміється процес спонукання до діяльності задля досягнення поставленої мети. У зв'язку з тим, що метою вищої професійної освіти є підготовка висококваліфікованих фахівців, конкурентоспроможних на ринку праці, які працюють за спеціальністю, підвищуються вимоги до високої якості освіти, як до системи загалом , так і до рівня викладацької діяльності зокрема. Отримані дані розкривають структуру мотивації студентів і свідчать про необхідність втручання у процес її формування. Фізичне виховання – це особливий процес, який стосується біологічної, соціальної, психологічної діяльності особистості. Традиційний шлях освоєння цінностей фізичної культури із пріоритетом фізичної підготовки, спрямований на виконання уніфікованих програмних залікових нормативів, – це лише базис для формування всієї системи цінностей фізичної культури, які далеко не вичерпуються тільки фізичними кондиціями молодої людини і є єдністю у розвитку духовної й фізичної сфер. Мотивація до фізичної активності – особливий стан особистості, спрямований на досягнення оптимального рівня фізичної підготовленості та працездатності. Процес формування інтересу до занять з фізичної культури і спорту – це багаторівневий процес: від перших елементарних гігієнічних знань та навичок до глибоких психофізіологічних знань теорії і методики фізичного виховання та інтенсивних занять спортом. Успіх роботи студентів з фізичного виховання у ЗВО залежить від ефективності організованих занять, починаючи з 1-го курсу. З огляду на це можна стверджувати, що мотивація для студентів є найефективнішим способом покращити процес навчання, мотиви – його рушійними силами в засвоєнні матеріалу.