Перегляд за Автор "Григор’єва, Вікторія"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументЗміст диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у педагогічних закладах вищої освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2021) Григор’єва, ВікторіяУ статті розглянуто проблему диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва та її місце в системі професійного навчання у педагогічних закладах вищої освіти. Зазначається, що дисципліна «Хорове диригування», яка входить до складу «Практикуму диригентсько-хорової підготовки», є складовою фахового блоку професійної системи підготовки фахівців спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво). Вона включає у себе знання, вміння й навички диригентської діяльності та організації хорового колективу. Обґрунтовано ефективність індивідуальної форми навчання диригуванню, яка обумовлена специфікою хорового диригування як виконавського мистецтва та сприяє формуванню особистісної професіограми кожного студента. Автором виділено міжпредметні зв’язки курсу «Хорове диригування» з іншими дисциплінами, що забезпечують у комплексі фахову підготовку студента, а також посилюють його професійно-педагогічну спрямованість. У статті проаналізовано теоретичні погляди та педагогічні принципи представників українських диригентсько-хорових шкіл, якими створено унікальні наукові та педагогічні системи формування диригента. Спираючись на основні положення цих систем автором було розроблено зміст диригентсько-хорової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва у педагогічних закладах вищої освіти з урахуванням регіонального компоненту (Запорізький край, Північне Приазов’я), що представлений творами відповідних композиторів. У статті представлено поетапне становлення вчителя музичного мистецтва як фахівця-хормейстера. Поданий докладний зміст диригентсько-хорової підготовки здобувачів освітнього ступеню «бакалавр» за курсами. Висвітлено основні навички, що ускладнюються та удосконалюються в процесі диригентської діяльності. Визначено роль регіонального компоненту в змісті навчальних програм та його сприяння збереженню культурних традицій регіону.
- ДокументФормування дистанційно-освітньої компетентності студентів-музикантів у педагогічних закладах вищої освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Григор’єва, ВікторіяУ статті розглянуто проблему формування дистанційно-освітньої компетентності студентів-музикантів педагогічних закладів вищої освіти. Актуальність означеної проблеми для вищої освіти пов’язана із запровадженням в освітній процес електронних освітніх ресурсів, інформаційно-комунікативних технологій та формування фахівців, здатних ефективно використовувати засоби інформаційно-освітнього середовища, дистанційного навчання для власного професійного вдосконалення. Зазначається, що внаслідок пандемії, яка призвела до вимушеної самоізоляції та обмеження особистого контакту, заклади вищої освіти вжили необхідних заходів для соціального дистанціювання, що спонукало здобувачів освіти займатися професійною діяльністю, навчатися та навіть планувати дозвілля, не виходячи з дому. Особливо складним завданням це стало для студентів-музикантів, адаптуючи практичні та індивідуальні заняття до системи дистанційної освіти з врахуванням звукової природи музичного мистецтва та вимог до учасників освітнього процесу щодо контролю, у першу чергу, якості інструментального та вокального звучання. Встановлено, що для забезпечення якісних умов набуття майбутніми фахівцями професійних компетентностей для подальшого здійснення інструментально-виконавської, вокально-хорової, диригентської або музично-педагогічної діяльності потрібний підготовлений викладач, який володіє відповідними компетенціями в області дистанційного навчання та інформаційно-комунікативними технологіями. У статті виділено такі канали зв’язку як соціальні мережі, месенджери або програми для відеозв’язку до яких у першу чергу звертаються викладачі під час реалізації педагогічної діяльності у дистанційному режимі. За допомогою зазначених каналів зв’язку можна організовувати освітній процес як в індивідуальному, так і груповому форматах. Висвітлено ефективні інформаційні технології та програми, що забезпечують можливість реалізації практико-орієнтованого навчання студента-музиканта в умовах дистанційної форми.