Перегляд за Автор "Канішевська, Любов Вікторівна"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПедагогічні умови національно-патріотичного виховання молодших підлітків у позаурочній діяльності(Перспективи та інновації науки, 2025) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Канішевська, Любов ВікторівнаУ статті теоретично обґрунтовано педагогічні умови національно-патріотичного виховання молодших підлітків у позаурочній діяльності.У дослідженні використано теоретичні методи: аналіз, синтез, порівняння, класифікація, узагальнення – для визначення та теоретичного обґрунтування педагогічних умов національно-патріотичного виховання молодших підлітків у позаурочній діяльності.Проаналізовано праці, що висвітлюють проблему національно-патріотич-ного виховання дітей та учнівської молоді.Сучасні українські вчені-педагоги досліджують такі аспекти проблеми національно-патріотичного виховання молоді: теоретичні і методичні засади національно-патріотичного виховання; періодизація змісту національно-патріотичного виховання учнівської молоді; використання інтернет-ресурсів як засобу формування національно-патріотичного світогляду молоді; педагогічні умови формування національно-патріотичної вихованості дітейта учнівської молоді; національно-патріотичне виховання молоді в умовах викликів сучасності; виховання патріотизму учнівської молоді засобами кобзарства тощо.Визначено, теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування національно-патріотичного виховання молодших підлітків у позаурочній діяльності: використання доцільних форм і методів роботи з національно-патріотичного виховання молодших підлітків; залучення учнів молодшого підліткового віку до патріотично спрямованої діяльності; партнерська взаємодія сім’ї і школи у національно-патріотичному вихованні школярів; організація і проведення занять з педагогами з проблеми національно-патріотичного виховання молодших підлітків.Проведене дослідження не претендує на остаточне розв’язання проблеми національно-патріотичного виховання молодших підлітків у позаурочній діяльності. Подальші наукові пошуки можуть бути спрямовані на активізацію учнівського самоврядування як засобу національно-патріотичного виховання підлітків; підвищення ефективності післядипломної освіти педагогічних кадрів з цієї проблеми.
- ДокументТеоретичні аспекти формування лідерських якостей у підлітків(Перспективи та інновації науки, 2025) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Канішевська, Любов ВікторівнаУ статті розглянуто теоретичні аспекти проблеми формування лідерських якостей у підлітків. Підлітковий вік – сенситивний період до формування лідерських якостей, оскільки характеризується інтенсивним розвитком формально логічного та абстрактного мислення; посиленням інтересу до соціальних та особистісних питань; розвитком почуття дорослості; потребою у соціальному визнанні; розширенням кола спілкування з однолітками; послабленням зв’язку із дорослими та залежністю поведінки від ровесників. Здійснено контент-аналіз дефініції «лідерські якості» у вітчизняних педагогічних дослідженнях. Уточнено сутність поняття «лідерські якості» як комплексні особистісні утворення, що зумовлюють її стійку лідерську позицію й поведінку; здатність здійснювати помітний вплив на формування групових інтересів та поведінку членів групи; приймати рішення для досягнення групових цілей та брати відповідальність за власні дії та діяльність всієї групи; створювати сприятливу психологічну атмосферу в колективі. Проаналізовано погляди деяких вітчизняних дослідників щодо переліку визначення лідерських якостей дітей та молоді. Результати аналізу висновків вітчизняних вчених щодо переліку лідерських якостей, опитування підлітків і педагогів дало змогу виокремити ключові лідерські якості підлітків: комунікабельність, відповідальність, емпатія, критичність мислення, чесність, рішучість, ініціативність. Окреслено шляхи формування лідерських якостей у підлітків закладів загальної середньої освіти. Проведене дослідження не вичерпує багатогранності проблеми формування лідерських якостей у підлітків. Перспективу подальших досліджень убачаємо в теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці педагогічних умов формування лідерських якостей у підлітків.
- ДокументФорми і методи виховання безпечної поведінки майбутніх вчителів в умовах надзвичайних ситуацій(Вісник науки та освіти, 2024) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Канішевська, Любов ВікторівнаМета статті – схарактеризувати форми і методи виховання безпечної поведінки майбутніх вчителів в умовах надзвичайних ситуацій, які використовують куратори студентських груп у позааудиторній діяльності. З метою досягнення поставленої мети були використані теоретичні методи: аналіз, синтез, систематизація й узагальнення – для характеристики ефективних форм і методів виховання безпечної поведінки майбутніх вчителів в умовах надзвичайних ситуацій. У статті проаналізовано праці, що висвітлюють проблеми виховання безпечної поведінки студентської молоді. Схарактеризовано форми і методи виховання безпечної поведінки майбутніх вчителів в умовах надзвичайних ситуацій, які використовують куратори студентських груп у позааудиторній діяльності. Ефективними методами роботи з майбутніми вчителями з виховання безпечної поведінки в позааудиторній діяльності виявилися: методи формування свідомості (розповідь, бесіда, лекція, переконання, диспут, приклад); методи організації діяльності та поведінки (педагогічна вимога, суспільна думка, привчання, вправи, створення виховуючих ситуацій); методи стимулювання поведінки і діяльності; активні методи соціально-педагогічного розвитку (групова дискусія, рольові, імітаційні ігри, метод генерування ідей тощо). До ефективних форм роботи з майбутніми вчителями належать: кураторські години, флешмоби, акції, круглі столи, тренінгові заняття, конкурси, тематичні зустрічі, проєктна діяльність, індивідуальні консультації тощо. Проведене дослідження не вичерпує багатогранності теоретичних і практичних пошуків розв’язання проблеми формування безпечної поведінки майбутніх вчителів в умовах надзвичайних ситуацій. Перспективним вважаємо: вивчення взаємозв’язку аудиторної та позааудиторної діяльності у вихованні культури безпечної професійної поведінки майбутніх вчителів в умовах надзвичайних ситуацій; розроблення та апробацію структурно-функціональної моделі виховання безпечної поведінки майбутніх вчителів в умовах надзвичайних ситуацій: підвищення ефективності післядипломної освіти педагогічних працівників щодо виховання безпечної поведінки молодого покоління в умовах воєнного стану.