Перегляд за Автор "Розман, Ірина"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПроблема визначення предметного поля педагогічної біографістики(Бердянський державний педагогічний університет, 2019) Розман, ІринаОбґрунтовується потреба уконституювання педагогічної біографістики як окремої галузі (напряму; субдисципліни) історико-педагогічної науки. Через призму наукового дискурсу з’ясовується її предметне поле, статус, основні компоненти й атрибути, пізнавальні можливості, інші характеристики. Показано, що об’єктом педагогічної біографістики є педагогічна персоналія в розмаїтті її зв’язків із соціокультурним середовищем певної історичної доби, єдності її індивідуального і соціального, відображених у життєвому шляху та процесі і результатах суспільної діяльності і творчому доробку. Визначено і схарактеризовано основні структурні компоненти цього об’єкта: комплекс зовнішніх суспільно-політичних і соціокультурних чинників; психофізіологічні риси і якості особи; її життєвий шлях у всій повноті і унікальності; сфери і напрями суспільної діяльності; роль і значення діяча в історії освіти, педагогічної думки, реалізації суспільних проектів. Стверджено, що предмет педагогічної біографістики окреслюють науково-теоретичні засади та процес організації дослідження педагогічних персоналій. Його визначення має дати відповіді на три базові питання: “кого досліджувати?”; “як досліджувати?”; “де межі біографічного пізнання?”. Запропоновано визначення педагогічної біографістики як окремої галузі (історико педагогічної науки, яка, спираючись на спеціальний поняттєво категорійний апарат, науково дослідницький інструментарій та відповідні джерельну базу і науково історіографічний доробок, вивчає педагогічні персоналії як цілісні феномени з акцентом н а їхньому життєвому шляху, творчій спадщині, професійно освітній і громадсько просвітницькій діяльності та з’ясуванні ролі і значення у розвитку педагогічної думки. Наголошено на тому, що домінантним у вивченні історії педагогіки є історико культурний процес у всебічному його вивченні: співвідношення різного рівня педагогічних феноменів із сьогоденням у контексті суспільних умов їхнього існування та закономірностей розвитку людини, взаємозв’язок гуманітарних дисциплін для глибшого порозуміння персоналії.