Перегляд за Автор "Хатунцева Світлана"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАктуальність впровадження програми «Лікувальна фізична культура для дітей молодшого шкільного віку з функціональними порушеннями постави в умовах загальноосвітніх навчальних закладів»(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Єфімова Анастасія; Хатунцева Світлана; Расторгуєва Ірина; Пшенична НаталяУ статті актуалізовано та досліджено першорядність корекційних занять у школах для дітей з порушеннями постави. Лікувальна фізична культура (ЛФК) – це не тільки медична дисципліна, яка застосовує засоби фізичної культури (в основному вправи) з метою лікування та реабілітації учнів та профілактики захворювань. Для підвищення ефективності вправ до завдань ЛФК входить використання педагогічних засобів впливу: вироблення впевненості у своїх силах, свідоме ставлення до занять і необхідності брати у них активну участь. Форма лікувальної фізичної культури – це та організаційна форма, у межах якої застосовуються засоби лікувальної фізкультури та здійснюються методи ЛФК. Методи (методики) ЛФК насправді є завданнями ЛФК. У найменуванні методики ЛФК вказують те захворювання чи патологічний стан, у якому цей метод застосовується. Засоби ЛФК – це діючі лікувальні фактори, такі, як гімнастичні фізичні вправи, фізичні вправи у воді, ходьба, заняття на тренажерах тощо. У статті досліджено теоретичні питання підготовки викладачів фізичного виховання до впровадження програми «Лікувальна фізична культура для дітей молодшого шкільного віку з функціональними порушеннями постави в умовах загальноосвітніх навчальних закладів», розкрито вікові анатомо-фізіологічні особливості розвитку молодших школярів, основні причини функціональних порушень постави в молодших школярів в умовах закладів загальної середньої освіти та вдома, описано завдання програми, перспективи формування знань, умінь, навичок та компетентностей у процесі вивчення програми.
- ДокументЗабезпечення безбар’єрного доступу до здоров’язбережувального освітнього середовища(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Хатунцева Світлана; Глазкова Ірина; Ляхова ІннаУ статті розкрито основні результати дослідження актуальних питань забезпечення безбар’єрного доступу учасників освітнього процесу до здоров’язбережувального освітнього середовища з урахуванням сучасних міграційних процесів. Зауважено: на законодавчому рівні акцентовано увагу на тому, що необхідним є пошук шляхів удосконалення процесу збереження, зміцнення й формування здоров’я. Наголошено, що одним з таких шляхів є забезпечення безбар’єрного доступу учасників освітнього процесу до здоров’язбережувального освітнього середовища. Встановлено, що на формування здоров’язбережувального освітнього середовища впливають групи чинників: по-перше, соціально-політичні, психолого-педагогічні, культурні, організаційні, управлінські; по-друге, медичні, гігієнічні, валеологічні, реабілітаційні; по-третє, природні та антропогенні. Доведено, що процес створення здоров’язбережувального освітнього середовища базується на принципах зміцнення, примноження та відновлення здоров’я учасників освітнього процесу, що передбачає комплекс заходів, спрямованих на перебудову традиційної системи освіти та формування культури здоров’я студентської молоді. Зауважено, що створення здоров’язбережувального середовища передбачає з одного боку – реалізацію діагностично-профілактичних, оздоровчих, реабілітаційних, коригувальних заходів, з іншого – вимагає від фахівців розроблення й упровадження в освітній процес спеціальних методик та сучасних оздоровчих освітніх технологій, які б забезпечили безбар’єрний доступ учасників освітнього процесу до здоров’язбережувального освітнього середовища. Вказано, що одним з механізмів забезпечення безбар’єрного доступу учасникам освітнього процесу до здоров’язбережувального середовища є створення освітнього хабу «Безбар’єрний доступ до здоров’язбережувального освітнього середовища», з використанням сучасних інформаційних технологій. Пріоритетними напрямами роботи освітнього хабу є розширення уявлень про безбар’єрне середовище, політику безбар’єрності в світі, передові практики інклюзивності. Окреслено деякі принципи забезпечення роботи освітнього хабу: партнерства, співробітництва та діяльності. Наголошено, що важливим чинником розвитку та імплементації державної політики щодо забезпечення безперешкодного доступу населення до різних сфер життєдіяльності, є безбар’єрний доступ українцям – вимушеним мігрантам до здоров’язбережувального освітнього середовища.
- ДокументСучасні реабілітаційні технології у сфері здоров’я(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Расторгуєва Ірина; Єфімова Анастасія; Хатунцева Світлана; Кара СвітланаУ статті проаналізовані основні результати дослідження особливостей професійної підготовки майбутнього помічника реабілітолога та ерготерапевта на заняттях з сучасних реабілітаційних технологій у сфері здоров’я. Розвиток реабілітаційних і інформаційних технологій, електроніки, радіотехніки, робототехніки та інших галузей науки і техніки сприяє появі новітніх діагностичних, лікувальних і реабілітаційних комплексів і систем. Механотерапія завжди була важливим компонентом у реабілітації з відновлення рухових функцій пацієнта. Роботизована механотерапія – це новий метод реабілітації. При цьому застосовують спеціальні роботизовані конструкції для тренування функцій верхніх і нижніх кінцівок з наявністю зворотного зв’язку. При порівнянні якості тренувань робототерапії з традиційними заняттями ЛФК, можна акцентувати увагу на таких перевагах першої: подовжена тривалість занять, точність циклічних багаторазово повторюваних рухів; незмінна рівномірна програма тренувань; наявність оцінки ефективності певних фізичних вправ, що виконуються, і можливість показати її пацієнтові. Сучасні роботизовані комплекси, системи та пристрої значно підвищують ефективність проведення діагностики, лікування та заходів з фізичної реабілітації. У той же час відсутність навчальної літератури, яка б поєднувала в собі інформацію про відомі типи комплексів, системи пристроїв, знижує ефективність освітнього процесу та ускладнює адаптацію випускників до реабілітаційної виробничої діяльності після закінчення ЗВО. Наявність у програмі навчання освітньої компоненти «Сучасні реабілітаційні технології у сфері здоров’я» дає змогу поглибленню знань і практичних вмінь здобувачів, спрямованих на ефективну реалізацію сучасних технологій у системі фізичної реабілітації та набути компетентостей, відповідних освітній програмі. Результатом підготовки майбутніх фахівців-реабілітологів до професійної діяльності у сфері реабілітації є знайомство та опанування сучасних методів і засобів, алгоритмів їх дії, що дасть можливість їм швидше адаптуватися в майбутньому у сферах експлуатації закордонних роботехнічних та комп’ютеризованих засобів, що постійно поступають в Україну, при проведенні процедур з фізичної реабілітації у лікувальних і реабілітаційних установах.