Перегляд за Автор "Хоменко, Віктор Віталійович"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВикористання ШІ для аналізу студентських програмних рішень: оцінка якості, доброчесності та навчальних стратегій(Суспільство та національні інтереси, 2025) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Хоменко, Віктор Віталійович; Хоменко, Світлана ВалеріївнаДослідження спрямоване на вивчення можливостей використання технологій штучного інтелекту для аналізу студентських програмних рішень у процесі викладання дисципліни «Основи робототехніки» серед здобувачів другого курсу Бердянського державного педагогічного університету. Воєнний стан і вимушене переміщення закладів вищої освіти зумовили необхідність пошуку нових моделей організації освітнього процесу, що забезпечують безперервність, гнучкість і збереження академічної доброчесності. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні педагогічного спостереження та цифрової аналітики. Було проаналізовано результати виконання чотирьох лабораторних робіт, які оцінювалися за кількістю рядків коду, функцій і коментарів. Отримані дані дали змогу виокремити відмінні стилі програмування та умовні групи студентів, простежити їхню динаміку в межах курсу, а також визначити тенденцію до поступового вирівнювання підходів при зростанні складності завдань. Дослідження показало, що технології ШІ здатні не лише підвищити об’єктивність оцінювання, а й виявити індивідуальні освітні стратегії, сприяти формуванню гнучких навчальних маршрутів та забезпечити інструментарій для викладачів у прийнятті педагогічних рішень. Встановлено, що навіть за умов дистанційного формату навчання штучний інтелект може відігравати роль асистента, допомагаючи підтримувати мотивацію здобувачів та їх залученість. Практична реалізація запропонованого підходу створює підґрунтя для розроблення автоматизованих систем оцінювання, інтегрованих у професійну ІТ-освіту. Перспективи подальших досліджень пов’язані з розширенням експериментальної бази та апробацією адаптивних моделей прогнозування успішності студентів. Крім того, особливу увагу приділено питанням валідності використаних критеріїв аналізу програмного коду та їхньому потенціалу для стандартизації в освітніх аналітичних системах. Такий підхід дозволяє поєднати педагогічну рефлексію з методами data-driven evaluation, що поглиблює науково-методичну основу професійної підготовки майбутніх ІТ-фахівців.
- ДокументНауково-методичні засади підвищення якості підготовки фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти в умовах сучасності(Одеса • Олді+, 2024-03) Онищенко, Сергій Вікторович; Бєлова-Олейник, Юлія Юріївна; Буянов, Павло Георгійович; Горбатюк, Лариса Василівна; Даннік, Людмила Анатоліївна; Жигірь, Вікторія Іванівна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Курило, Ольга Юріївна; Пелагейченко, Микола Леонідович; Перегудова, Валентина Іванівна; Погребняк, Маргарита Геннадіївна; Хоменко, Світлана Валеріївна; Хоменко, Віталій Григорович; Хоменко, Віктор ВіталійовичМонографія містить узагальнені результати наукових досліджень, виконаних у межах комплексної кафедральної теми «Підвищення якості підготовки фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти в умовах сучасності». Усі представлені наукові результати було апробовано на всеукраїнських та міжнародних конференціях і опубліковано у фахових виданнях України.
- ДокументНаукові засади підготовки фахівців інженерно-педагогічного та технологічного напрямків – 2025(Бердянський державний педагогічний університет, 2025-05-15) Винославська, Олена Василівна; Жигірь, Вікторія Іванівна; Перегудова, Валентина Іванівна; Забєліна, Таїсія Віталіївна; Курило, Ольга Юріївна; Коза, Катерина Сергіївна; Козиненко, Сергій Володимирович; Савченко, Наталя Панасівна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Недоступ, Григорій Григорович; Цина, Валентина Іванівна; Пелагейченко, Микола Леонідович; Петрусенко, Валентина Павлівна; Шевченко, Ірина Вікторівна; Горідько, Руслана Володимирівна; Плаксій, Марія Михайлівна; Грошовенко, Ольга Петрівна; Строкаль, Павло Сергійович; Ткач, Катерина Валеріївна; Хоменко, Віктор Віталійович; Хоменко, Світлана Валеріївна; Шепель, Юлія Олександрівна; Щьоголєв, Максим Олегович; Василинець, Крістіна Арпадівна; Зайченко, Олена Миколаївна; Бєлова-Олейник, Юлія Юріївна; Канченко, Каріна Володимирівна; Онищенко, Сергій Вікторович; Кетков, Роман Олегович; Орищина, Дар’я; Васільєв, Віктор Ігорович; Цина, Андрій Юрійович; Джураєва, Яніна Леонідівна; Курочка, Валерія Юріївна; Пакіна, Ірина Миколаївна; Титар, Олена Андріївна; Трегуб, Ганна Ігоріна; Мельнікова, Юлія Олександрівна; Тищенко, Микола Андрійович; Ходін, Володимир Володимирович; Хрисостоміді, Олексій Олексійович; Маковій, Сергій Вікторович; Хацько, Анна МихайлівнаДо збірника увійшли матеріали VІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Наукові засади підготовки фахівців інженерно-педагогічного та технологічного напрямків». Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукувачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументПедагогічний потенціал генеративного сторітелінгу із застосуванням штучного інтелекту в навчанні історії як засіб цифрової трансформації освітнього процесу(Вісник науки та освіти. Серія: Педагогіка, 2025) Демещик, Олена; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Хоменко, Віктор Віталійович; Хоменко, Світлана ВалеріївнаУ статті досліджується педагогічний потенціал генеративного сторітелінгу із застосуванням штучного інтелекту як інноваційного інструменту цифрової трансформації навчального процесу з історії у середній школі. У контексті сучасної освітньої реальності України, що характеризується впровадженням дистанційного та гібридного навчання, а також потребою в розвитку цифрової компетентності як учнів, так і вчителів, актуальним стає використання генеративних моделей ШІ для створення навчальних наративів. Метою дослідження є вивчення впливу формулювання запитів до моделей ШІ на якість історичних наративів, а також аналіз символіки, образності й моральних акцентів, що виникають у таких історіях. Здійснено порівняльне оцінювання дев’яти історичних казок, згенерованих моделями ChatGPT, Gemini та Claude, за п’ятьма критеріями: історична точність, емоційна залученість, художня виразність, етичність, адаптація до віку учнів. Проведено емпіричне дослідження з учнями 8-го класу, яке підтвердило високий рівень засвоєння історичного матеріалу й емоційного залучення. Запропоновано педагогічно обґрунтовані підходи до оптимального формулювання запитів до ШІ, що дозволяють створювати збалансовані навчальні історії з урахуванням вікових, психологічних і дидактичних особливостей. Матеріали статті можуть бути використані викладачами сучасних інформаційних технологій, учителями історії та методистами для впровадження новітніх цифрових практик у навчальний процес. Генеративний сторітелінг із ШІ розглядається як ефективний інструмент не лише для передачі знань, а й для формування критичного мислення, історичної пам’яті та емоційної компетентності учнів.