Перегляд за Автор "Чумак, Віктор Вікторович"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументКомунікативна компетентність в системі професійної підготовки вчителя початкової школи(Технології розвитку інтелекту, 2021) Черезова, Ірина Олександрівна; Чумак, Віктор ВікторовичНа основі теоретичного аналізу в роботі уточнено зміст та структура поняття «комунікативна компетентність», комунікативних якостей вчителя, стилів взаємин вчителя й учнів, критеріїв сформованості комунікативної компетентності вчителя початкових класів. Показано вплив стилю спілкування вчителя на рівень його комунікативної компетентності. Виявлено, що комунікативна компетентність представляє собою інтегровану характеристику рівня професійної підготовленості педагога, яка базується на фундаментальних психолого-педагогічних знаннях і вміннях, що проявляються в єдності з особистісними якостями. Вона передбачає здатність педагога сприймати й адекватно пояснювати поведінку учня; помічати зміни у його емоційній сфері та поведінці, аналізувати та адекватно інтерпретувати їх; використовувати такі механізми міжособистісного пізнання, як емпатія, ідентифікація, децентрація. У роботі відзначено, що демократичний стиль спілкування сприяє розвитку активності та творчості учнів, здійснюється орієнтація на самостійне розв’язання проблем, формується впевненість, самостійність, почуття емоційної близькості, відбувається процес самоствердження, підвищується настрій, з’являється почуття задоволення і впевненості у своїх силах. Цей стиль несе в собі заклик до співробітництва і пізнавальної активності. Виявлено, що формування комунікативної компетентності доцільно здійснювати двома шляхами: 1) озброєння майбутніх педагогів знаннями з психології професійного спілкування та власних особливостей спілкування; 2) формування та корекція вмінь та навичок професійного спілкування.
- ДокументРозвиток особистості в сучасному освітньому просторі : колективна монографія(ЛАНДОН-ХХІ, 2013) Завгородня, Олена Василівна; Назаревич, Вікторія В'ячеславівна; Гордова, Олена Валер’янівна; Горецька, Олена Віталіївна; Борейчук, Ірина Олегівна; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Кашкарьова, Людмила Ромуальдівна; Жук, Наталя Валентинівна; Малихіна, Тетяна Петрівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Дорошенко, Марина Ібрагимівна; Старинська, Олена Віталіївна; Карапетрова, Олена Володимирівна; Чумак, Віктор Вікторович; Панова, Наталія Юріївна; Кідалова, Марина Миколаївна; Колпакчи, Олена Сергіївна; Сердюк, Наталія Іванівна; Ільман, Вікторія ОлександрівнаУ монографії висвітлюються традиційні та нові підходи до вирішення актуальних проблем навчання, виховання та розвитку особистості в сучасному освітньому просторі, що забезпечує збагачення інноваційного потенціалу вищої педагогічної освіти України. Розрахована на науковців у галузі психології, викладачів і студентів вищої школи, працівників системи освіти.