Впровадження елементів дуальної освіти в професійну підготовку майбутніх фахівців із соціальної роботи
Вантажиться...
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Бердянський державний педагогічний університет
Анотація
У статті розглянуто особливості впровадження елементів дуальної освіти в професійну підготовку майбутніх фахівців із соціальної роботи на прикладі діяльності кафедри соціології та соціальної роботи ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет». Зазначено, що дуальна освіта була запроваджена як форма та метод навчання ще в середині 20 століття і зараз активно використовується в країнах Європейського Союзу. Для вітчизняної теорії та практики педагогіки вищої освіти така модель підготовки майбутніх працівників також є не новою. Але в умовах сучасного розвитку суспільства впровадження елементів дуальної освіти набуває нових, актуальних рис. Це передусім пов’язано із застосуванням елементів дуальної освіти при підготовці майбутніх фахівців із соціальної роботи. У статті проаналізовано особливості розвитку спеціальності Соціальна робота в умовах складної соціально-економічної ситуації. Відзначено інноваційний характер, міждисциплінарність та практико-орієнтованість підготовки майбутніх соціальних працівників в умовах закладів вищої освіти. Акцентується увага на важливість упровадження елементів дуальної освіти під час підготовки майбутніх соціальних працівників. Описано досвід упровадження на кафедрі соціології та соціальної роботи нової форми роботи зі студентами – волонтерської практики. Аналізуються перші два роки діяльності професійного науково-практичного гуртка «Соціальна робота в дії» та наведено результати опитування студентів, які навчаються на ОПП «Соціальна робота» за першим (бакалаврським) та другим (магістерським) рівнями вищої освіти. Зазначено, що участь у діяльності гуртка у позанавчальний час сприяє підвищенню рівня зацікавленості студентів майбутньою спеціальністю та підвищує рівень успішності при засвоєнні професійно-орієнтованих дисциплін. Отже, в умовах сучасного розвитку суспільства важливо зробити підготовку майбутніх соціальних працівників практико-орієнтованою, у тому числі, і за допомогою впровадження елементів дуальної освіти.
Опис
The article deals with the peculiarities of introducing the elements of dual education into the professional training of future specialists in social work on the example of the activity of the Department of Sociology and Social Work of the State Technical University of Azov. It is stated that dual education was introduced as a form and method of education in the middle of the 20th century and is now actively used in the countries of the European Union. For domestic theory and practice of higher education pedagogy, this model of training future employees is also not new. But, in the modern society, the introduction of elements of dual education is acquiring new, relevant features. This is primarily due to the use of dual education elements in the preparation of future social work professionals. In the article the peculiarities of development of the specialty Social work in the conditions of difficult socio-economic situation are analyzed. The innovative character, interdisciplinarity and practical orientation of training of future social workers in the conditions of higher education institutions were noted. Emphasis is placed on the importance of introducing dual education elements in the preparation of future social workers. As an example, the experience of introducing a new form of work with students at the Department of Sociology and Social Work at the Azov State Technical University – volunteer practice. The first two years of the activity of the professional scientific-practical group "Social work in action" are analyzed and the results of the survey of students studying at the OPP "Social work" at the first (bachelor's) and second (master's) levels of higher education are presented. It is noted that participation in the activity of the group during the school hours helps to increase the level of interest of students in the future specialty and increase the level of success in mastering vocationally-oriented disciplines. Therefore, in the modern society it is important to make the training of future social workers more practical, including through the introduction of elements of dual education.
Ключові слова
Бібліографічний опис
Ташкінова О. Впровадження елементів дуальної освіти в професійну підготовку майбутніх фахівців із соціальної роботи / Оксана Ташкінова, Ірина Марченко, Галина Корсунська // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. – Бердянськ : БДПУ, 2020. – Вип.1. – С. 444-451.