Проблеми реалізації технологій ергодизайну в закладах освіти
Вантажиться...
Дата
2019
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Бердянський державний педагогічний університет
Анотація
Відповідно до вимог сьогодення розробка нових та модернізація наявних виробів повинна здійснюватися з урахуванням новітніх досягнень ергономіки і дизайну. При цьому ергодизайнерські показники виробу стають одними з головних при оцінці споживчих якостей продукції. Володіння інструментарієм ергодизайну створює сприятливі умови вдосконалення структури та форми об’єктів проєктування, а також сприяє підвищенню їх споживчих властивостей.
Технології ергодизайну базуються на двох складових. Ергономічна складова категорії ергодизайну розкриває принципи оптимізації умов та засобів діяльності людини відповідно до закону відповідності та теорії функціонального комфорту. Дизайнерська складова категорії ергодизайну спирається на принципи проєктно-технологічної культури й визначає проєктну діяльність, спрямовану на створення предметного середовища за законами композиції, зокрема, об'єктів з високими споживчими властивостями, належним рівнем естетичної та функціональної досконалості, а також ергономічності.
Комплекс технологій ергодизайну сприяє формуванню особливого предметного світобачення, розвиває власний світогляд людини, що відображає цілісне сприйняття навколишнього середовища. Упровадження основ ергодизайну в кожний освітній процес спрямовано на продуктивну діяльність, результатом якого є матеріальне втілення задуму – важливий вектор розвитку професійної та технологічної освіти. Проблема проєктування комплексної системи технологій ергодизайну безпосередньо пов’язана із забезпеченням цілісної художньо-естетичної та проектно-технологічної підготовки молоді до здійснення висококонкурентної професійної діяльності, спрямованої на розробку та виготовлення зручних і водночас функціонально ефективних дизайн-об’єктів. Розробка та обґрунтування нових принципів і методів навчання із залученням технологій ергодизайну забезпечать майбутніх фахівців знаннями, уміннями та навичками, необхідними для самореалізації й конкурентоздатності.
Опис
Ключові слова
дизайн-освіта, ергодизайн, навчання технологій ергодизайну, підготовка фахівців з ергодизайну, професійні якості фахівців з ергодизайну
Бібліографічний опис
Борисова Т. Проблеми реалізації технологій ергодизайну в закладах освіти / Тетяна Борисова // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. – Бердянськ : БДПУ, 2019. – Вип. 3. – С. 213–220