Випуск 2 (2023)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Випуск 2 (2023) за Автор "Григор’єва, Вікторія Вікторівна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументТехніка диригування як важливий елемент диригентсько-хорової підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва: методичний аспект(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Григор’єва, Вікторія ВікторівнаУ статті порушено питання ролі диригентсько-хорової підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва педагогічних закладів вищої освіти як необхідної складової процесу підготовки вчителя-хормейстера, керівника шкільного хору. Актуальність означеної проблеми обумовлюється необхідністю формування у здобувачів вмінь та навичок управління дитячим хоровим співом, а також їх підготовкою до практичної роботи з хоровим колективом. У статті доведена значущість роботи над технікою диригування зі здобувачами у рамках дисципліни «Практикум вокально-хорової підготовки». Зазначено, що техніка диригування входить у технологічну підготовку майбутнього вчителя музики як важливий засіб управління хоровим виконавством та проаналізовано різні підходи до визначення цього поняття у роботах українських вчених. У процесі аналізу обґрунтовано, що в оволодіння технікою диригування включається цілий комплекс умінь і навичок, які отримують студенти – майбутні вчителі музичного мистецтва. У статті виділено етапи роботи над технікою диригування та висвітлено зміст зазначеної роботи на кожному з етапів навчання. У роботі пропонуються різноманітні вправи, спрямовані на вдосконалення техніки диригування студентів, подається їх зміст та методика виконання. Наголошується, що руки є найважливішою частиною диригентського апарату і вимагають особливої уваги та низки спеціальних вправ. Рекомендується розпочинати роботу саме із вправ на звільнення цієї частини диригентського апарату. Акцентується увага на вправах для загального звільнення, розвитку відчуття цілісності рук і взаємозв’язку їх окремих частин (кисті, передпліччя, плече), для вироблення м’язового напруження та розслаблення, а також групі вправ, що дозволять зменшити або зовсім усунути скутість рук під час диригування. У статті детально окреслюються найкорисніші й найцікавіші методи та прийоми диригентської підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва, що сприятимуть ефективній роботі у класі хорового диригування та розвитку виконавської майстерності педагога-музиканта.