Перегляд за Автор "Герасименко, Юлія Андріївна"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДилеми та виклики філологічної освіти в умовах воєнного стану в Україні та підтримка з боку країн ЄС(Академічні візії, 2023) Герасименко, Юлія Андріївна; Богуславська, Лариса ГеоргіївнаСтаттю присвячено аналізу дилем та викликів філологічної освіти в умовах воєнного стану в Україні. На основі аналізу нормативних документів охарактеризовано поняття філологічної освіти як системи підготовки фахівців із мов та літератур: мовознавців, літературознавців, учителів, викладачів, методистів, перекладачів, редакторів, науковців у сфері гуманітарних наук – та окреслено її мету. Також у статті описано загальні та спеціальні фахові компетентності майбутніх фахівців‐філологів, детально проаналізовано вимоги до фахівців філологічної галузі з огляду на сучасний розвиток суспільства. Доведено, що для досягнення конкурентоспроможності на міжнародному ринку праці та успішної реалізації професійної діяльності в умовах інноваційних змін, важливими є модернізація професійної підготовки майбутніх фахівців філологічної галузі в українських закладах вищої освіти та підвищення її якості до рівня світових стандартів, приєднання до європейського освітнього простору. Водночас виявлено суттєві проблеми розвитку освіти в Україні, особливо це стосується викликів, які постали в умовах воєнного стану. Вказано, що особливістю сучасної підготовки студентів‐філологів є те, що європейсько‐орієнтовані трансформації відбуваються під час війни та складної ситуації в соціально‐економічній сфері. У статті детально класифіковано дилеми та виклики філологічної освіти в умовах воєнного стану в Україні. З’ясовано, що за рівнем охоплення вони бувають загальнопедагогічні та часткові (специфічні); за хронологічними рамками – ті, які виникли до початку повномасштабного вторгнення російської федерації, і ті, які з’явилися після 24 лютого 2022 року; за видами діяльності – інфраструктурні, фінансові, питання кадрового забезпечення, проблеми змісту та контенту. У статті проаналізовано підтримку, яку надають країни Європейського Союзу освітній галузі, зокрема й філологічній освіті в Україні. Досліджено заходи та програми, ініційовані європейськими країнами, визначено організаторів міжнародних заходів, з’ясовано їхні цілі, а також описано їх імплементацію в українських закладах вищої освіти, зайнятих підготовкою майбутніх фахівців‐філологів.
- ДокументКомунікативна спрямованість навчання діалогічного та монологічного мовлення у процесі підготовки студентів-філологів(Видавничий дім "Гельветика", 2022) Герасименко, Юлія АндріївнаУ статті обґрунтовано комунікативну спрямованість навчання діалогічного та монологічного мовлення у процесі підготовки студентів-філологів. Відповідно до впровадженого компетентнісного підходу, який реалізується в діалогічній та монологічній формах, визначено, що сьогодні важливу цінність має формування монологічного і діалогічного мовлення у студентів-філологів. Це пов’язано з тим, що діалогізація відображає природу дидактичної взаємодії, сприяє створенню сприятливих умов для здійснення діалогічного спілкування у системі відносин «науковопедагогічний працівник ‒ студент» на практичних заняттях з англійської мови, а монолог в процесі мовленнєвого спілкування знаходиться в постійній взаємодії з діалогом.
- ДокументКраїнознавство Великої Британії : силабус навчальної дисципліни за освітньої програмою «Філологія (германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська, друга – німецька)» на 2023-2024 н.р. (1 курс)(Бердянський державний педагогічний університет,, 2023) Герасименко, Юлія АндріївнаМетою курсу є формування соціокультурної обізнаності здобувачів вищої освіти щодо економіко-географічних, історичних, культурних, політичних аспектів та системи освіти Великої Британії. Предметом навчальної дисципліни є географічні, історичні, політичні, економічні, культурні особливості розвитку Великої Британії. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: основні етапи історичного розвитку Великої Британії; відомості про географічне положення, адміністративно-політичний устрій Великої Британії; стан економіки, природні багатства, грошову систему країн; розвиток культури, літератури, її найвідоміших представників; систему освіти у Великої Британії; найбільш відомі науково-культурні центри; традиції та звичаї народів, особливості національного характеру; про життя молоді (уподобання та розваги), національні види спорту.
- ДокументКраїнознавство Великої Британії і США : силабус навчальної дисципліни за освітньою програмою «Середня освіта (англійська мова та література)» на 2023-2024 н.р. (1 курс)(Бердянський державний педагогічний університет,, 2023) Герасименко, Юлія АндріївнаМетою курсу є формування соціокультурної обізнаності здобувачів вищої освіти щодо економіко-географічних, історичних, культурних, політичних аспектів та системи освіти Великої Британії та США. Предметом навчальної дисципліни є географічні, історичні, політичні, економічні, культурні особливості розвитку Великої Британії та США. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: основні етапи історичного розвитку Великої Британії і США; відомості про географічне положення, адміністративно-політичний устрій Великої Британії і США; стан економіки, природні багатства, грошову систему країн; розвиток культури, літератури, її найвідоміших представників; систему освіти у Великої Британії і США; найбільш відомі науково-культурні центри; традиції і звичаї народів, особливості національного характеру; про життя молоді (уподобання та розваги), національні види спорту.
- ДокументОсобливості інтерпретації образу Павла Полуботка в романі «Спадок» Анни Шевченко(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Герасименко, Юлія АндріївнаСтаття присвячена трактуванню образу Павла Полуботка зарубіжними письменниками. Проведено детальний аналіз авторської інтерпретації історичної особистості в романі британської письменниці українського походження Анни Шевченко “Спадок”. Зроблено висновок, що письменниця поєднала у творі два традиційні сюжети зображення гетьмана.
- ДокументФормування іншомовної лексичної компетенції у майбутніх фахівців(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Герасименко, Юлія АндріївнаСтаття присвячена актуальному питанню формування іншомовної комунікативної компетенції, яка складається з фонетичної, лексичної, граматичної й компетенцій читання та письма, у майбутніх фахівців. Виходячи із положення, що досягнення високого рівня професійної іншомовної компетентності не можливо без формування в студентів певного профілю цієї компетентності при письмовій та усній комунікації, головний акцент робиться саме на лексичній складовій. Було виокремлено структуру іншомовної лексичної компетенції, яка складається із: лексичних знань, які студенти отримують під час опанування іншомовної лексичної системи, а саме семантичних зв’язків, усної та письмової форми слів, їх відносних цінностей, правил словотвору, відмінних або схожих рис з відповідними ЛО рідної мови, тощо; лексичні вміння та навички інтуїтивно правильно утворювати, використовувати й розуміти іншомовні ЛО з опорою на мовленнєві лексичні зв’язки між графічною та мовленнєвою формою слів; мовленнєвий та мовний досвід, який забезпечує зберігання, категоризацію та отримання навичок роботи з наявною інформацією (її розуміння та переосмислення), яку студенти отримують під час вивчення іноземної мови, а також побудови в їх свідомості закономірностей використання іншомовних слів; способи здійснення когнітивної діяльності, що реалізуються під час спілкування й залежать від знання ЛО та їх семантичних значень, а також лексичних навичок, яких отримує студент під час аудиторних та самостійних занять. Формування іншомовної лексичної компетенції відбувається двома етапами. На ознайомчому етапі студенти отримують знання лексичного складу іноземної мови, правил, за якими він використовується та функціонує. На автоматизаційному етапі студенти розвивають та удосконалюють навички роботи з новими лексичними одиницями на рівні «слово-словосполучення-речення» та «монолог-діалог-текст». Крім того у роботі представлені ефективні методи та інструменти для формування іншомовної ЛК: онлайн карточки та інтерактивна робота з ними; асоціативні карти; візуалізація ЛО; використання відеохостінгу YouTube; долучення до тематичних онлайн груп; використання інтерактивних словників при читанні текстів онлайн; пасивна робота з ЛО – асоціограми, групування ЛО за категоріями, пошук семантичних зв’язків, тощо.
- ДокументІнноваційні підходи щодо модернізації філологічної освіти та науки України: відповідь на виклики воєнного часу(Академічні візії, 2023) Герасименко, Юлія Андріївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Іваненко, Надія ВікторівнаРозвиток філології як науки завжди був зумовлений глобальними викликами. Загалом наукові дослідження в філології стоять біля витоків збагачення теоретичного змісту пояснювальних і прогностичних знань у цій галузі, пошуку нових методів і процедур викладання, навчання та оцінювання, вдосконалення освітньої практики відповідно до запитів сучасного суспільства. Останніми роками було відкрито нові технології, які змінили повсякденне життя, усунувши застарілі процеси і прискоривши модернізацію всіх секторів діяльності України. Галузь філології та освітніх наукових досліджень зазнали значних інновацій, серед яких можна назвати цифровізацію та цифрову трансформацію. Поняття «цифровізація» відображає перехід від аналогових до цифрових даних, або, коротко кажучи, початок ери оцифрування. Сьогодні, в умовах війни в Україні, спостерігається експоненціальне зростання потреби в цифровізації системи освіти, яка наразі проходить визначні трансформації в надзвичайних умовах воєнного стану.
- ДокументІнноваційні технології у викладанні англійської мови у закладах вищої освіти(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2021) Герасименко, Юлія АндріївнаРозглянуто особливості організації навчального процесу викладання з використанням інноваційних освітніх технологій. Метою став розгляд розширення функцій інноваційних технологій як інструмента освітнього процесу, а також збереження і підвищення мотивації студентів до навчання. Запропоновано методику створення навчального віртуального середовища, що включає різні інтернет-джерела; використання інтеграційної моделі інтерактивної бази даних, а також комплексного підходу із застосуванням декількох ресурсів. Завдяки запропонованій моделі створюється гнучка модель навчання в різних умовах.