Перегляд за Автор "Коваль, Карина Валентинівна"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВикористання інноваційних методів навчання в системі розвитку фізичних якостей здобувачів початкової освіти(Перспективи та інновації науки, 2024) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Коваль, Карина ВалентинівнаУ статті обґрунтовано актуальність проблеми використання інноваційних методів навчання в системі освіти, проаналізовано вимоги Державного стандарту початкової освіти щодо реалізації фізкультурної освітньої галузі, визначено провідну мету організації освітнього процесу в Новій українській школі, описано психологічні та фізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку.Проаналізувавши науково-педагогічну літературу нам вдалось визначити провідні тенденції сучасної освіти, окреслити ряд проблем, що постають перед педагогами, зокрема: низька мотивація здобувачів початкової осв іти до навчання, надання переваги спілкування в мережі Інтернет, інформатизація суспільства тощо.Обґрунтовані поняття «метод» та «методичний прийом», визначено класифікацію загальноприйнятих методів, що застосовуються на уроках фізичної культури. Зокрема,вони об’єднуються у три взаємопов’язані групи методів: словесні (розповідь, бесіда, озвучування команди та рахунку тощо), наочні (демонстрація виконання практичної вправи вчителем, перегляд відео, ознайомлення з плакатами та іншим дидактичним матеріалом тощо) та практичні (колективне та індивідуальне розучування вправ, інтервальні тренування, змагання та естафети, вивчення вправи в цілісній системі та за частинами тощо). Схарактеризовано поняття «інноваційні методи навчання», визначена відмінність традиційного навчання від освітньої діяльності, що ґрунтується на основі інновацій у сфері освіти. Спираючись на результати наукової діяльності інших вчених та власний життєвий досвід визначили, що до сучасних інновацій, що застосовуються в рамках реалізації фізкультурної освітньої галузі, належать ігрові та сюжетно-рольові, інтерактивні та проєктні методи, використання інформаційно-комунікативних технологій (штучного інтелекту, онлайн-сервіси та дистанційні платформи), а також досліджено особливості модернізації системи загальноприйнятих розвивальних вправ практичного характеру.
- ДокументВиховний потенціал позаурочної діяльності здобувачів початкової освіти(Global And Regional Aspects Of Sustainable Development : Copenhagen, Denmark, 2024-12) Коваль, Карина ВалентинівнаУ тезах проаналізовано значення позаурочної діяльності в системі початкової освіти як важливого чинника гармонійного розвитку особистості учня. Окреслено виховний потенціал позаурочної активності, яка сприяє формуванню ключових компетентностей, зокрема соціальної взаємодії, емоційного розвитку, лідерських якостей і моральних цінностей.
- ДокументЗагальні підходи до визначення поняття «толерантність» в сучасній системі освіти(Запорізький національний університет, 2024-10) Коваль, Карина ВалентинівнаУ тезах проаналізовано різні підходи до трактування поняття «толерантність», охоплюючи психологічні, соціальні, педагогічні та етичні аспекти. Узагальнено погляди науковців щодо толерантності як особистісної якості, соціального явища та принципу організації освітнього процесу.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Бальоха, Альона; Візавер, Вiкторiя; Кузьмінський, Анатолій; Біда, Олена; Чичук, Антоніна; Гуттерер, Єва; Кучай, Олександр; Лінтварьова, Анна; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Сугейко, Любов; Дегтярьова, Любов; Кабанова, Дар’я; Кравцова, Тетяна; Олійник, Олена; Павлусь, Ольга; Пістряк, Світлана; Семенюк, Наталія; Червяковська, Наталія; Бєдунова, Олена; Дрозд, Лідія; Коробова, Ольга; Кузнецов, Микита; Горецька, Олена Віталіївна; Рига, Галина; Федорик, Вікторія Володимирівна; Беспалько, Лариса; Бідзіля, Валерія; Бойко, Дарія; Бородін, Олексій; Варданян, Сєда; Щербакова, Надія Миколаївна; Галушкова, Марія; Гладиш, Ганна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Губанова, Олена; Дорошенко, Вікторія; Дудка, Артем; Коваль, Карина Валентинівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Кучерява, Катерина; Малиш, Яна; Матюк, Аліна; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Неклеса, Руслана; Нємцева, Наталія; Патика, Вікторія; Пруська, Анастасія; Садовникова, Юлія; Сапранкова, Катерина; Сукова, Марія; Тімченко, Карина; Чемоніна, Лада В’ячеславівна ; Трушлякова, Вікторія; Удовенко, Анна; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федюк, Валентина; Чайка, Анжела; Швед, Ольга; Школа, Ірина Вікторівна; Григор'єв, Ігор; Гоменюк, Дар’я; Малиш, Яна; Качерова, Ольга Георгіївна; Джураєва, Яніна; Дзюба, Світлана; Іванова, Ганна; Маджарова, Софія; Мартинюк, ЛесяУ збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Збірка тез присвячена розкриттю проблем професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в умовах змінненої реальності. Основі положення стануть в нагоді майбутнім педагогам, вчителям початкової школи та всім, хто цікавиться окресленою проблемою.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2024-11) Чемоніна, Лада В'ячеславівна; Бородін, Олексій; Верьовка, Наталя; Войтко, Єва; Сергієнко, Наталія; Яковенко, Георгій; Коробов, Михайло; Коробова, Ольга; Мачинська, Наталія; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Попова, Ольга Іванівна; Рудчик, Ольга; Гогоц, Дарина; Горбань, Катерина; Грунтківський, Анатолій; Завгородня, Наталя; Кочерга, Євгенія Володимирівна; Мельник, Ольга; Некіга, Лариса; Сапранкова, Катерина; Співак, Любов Миколаївна; Стрільчук, Оксана Володимирівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Боршош, Євгенія; Бублікова, Софія; Головата, Ксенія; Голубовська, Ірина; Горяніна, Вероніка; Демещик, Олена; Дорошенко, Данііл; Дьоріна, Ангеліна; Жижема, Анастасія; Захарчук, Аліна; Захарчук, Марина; Кандибка, Анжеліка; Нестеренко, Марина Миколаївна; Кобець, Аліна; Козлова, Катерина; Коваль, Карина Валентинівна; Кириленко, Олександра; Коркошко, Вадим; Красовська, Валентина; Куза, Андріан; Куза, Андріан; Кульбач, Лариса; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Лопан, Сергій; Лупир, Діана; Максютенко, Діана; Малиш, Яна; Пальчикова, Олександра; Мосюк, Дарія; Павленко, Олена; Петрик, Крістіна Юріївна; Поліщук, Катерина; Поліщук, Катерина; Пушкар, Надія; Рубцова, Ангеліна; Сапранкова, Катерина; Скорих, Ксенія; Соколенко, Анастасія; Стефанишин, Тетяна; Ткаченко, Марина; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федорченко, Анастасія; Чернецова, Валерія; Чмельова, Наталія; Швед, Ольга; Швидка, Людмила; Шило, Анжела; Ярема, Олена; Алієва, Емілія; Барболін, Микола; Бузова, Олена Дмитрівна; Григорович, Ольга; Грищенко, Любов; Землякова, Настасія; Ісланкіна, Євгенія; Ковалевська, Світлана; Костєвіч, Сергій; Михайлишин, Оксана; Некіга, Лариса; Очеретенко, Поліна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Панченко, Дар’я; Пивоваров, Сергій, Григор'єва Вікторія; Проценко, Дарина; Сидорук, Антон; Фімушкін, Владислав; Хомишак, Юлія; Шпирко, Сніжана; Крижко, Василь Васильович; Федорик, Вікторія Володимирівна; Буткова, Ольга; Недзведовська, Ольга; Крючкова, Юлія Вячеславівна; Романова, Оксана; Васьків, Сільвія; Підгурська, Валентина; Качерова, Ольга Георгіївна; Омельченко, Анетта Іванівна; Перетяга, Людмила; Кіт, Галина; Малінка, ОленаУ збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено актуальним питанням здійснення освітнього процесу в умовах зміненої реальності. Матеріали конференції стануть у нагоді майбутнім педагогам та вчителям початкової школи.
- ДокументОрганізація безпечного освітнього простору в початковій школі в умовах воєнного стану: тенденції та перспективи розвитку(Перспективи та інновації науки, 2024) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Попова, Ольга Іванівна; Коваль, Карина ВалентинівнаУ статті обґрунтовано актуальність потреби організації безпечного освітнього простору в початковій школі в умовах воєнного стану; встановлено низку проблем, що постали перед адміністрацією закладів загальної середньої освіти в невизначених умовах. Проаналізовано загальний підхід до розуміння поняття «безпечний освітній простір», констатовано, що в умовах сьогодення воно потребує переосмислення та розширення.Досліджено особливості трактування поняття «безпечне освітнє середовище» в нормативно-правових документах, зокрема в Законі України «Про повну загальну середню освіту» та Указі Президента України «Про національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середо-вища у новій українській школі». Визначено ключові завдання модернізації управлінського аспекту з метою організації комфортного та безпечного простору для всіх учасників освітнього процесу, що спонукає до навчання, всебічного розвитку та пізнавальної активності. Спираючись на досвід управлінців у сфері освіти, актуалізовановажливість систематичного контролю за рівнем безпеки освітнього простору незалежно від форми організації навчання. Проаналізувавши науково-педагогічну літературу, вдалось визначити три основні взаємопов’язані компоненти безпечного освітнього середовища: фізична безпека – система умов, що створює стан захищеності освітнього закладу та учасників освітнього процесу від загроз соціального, техногенного та природного характеру (облаштування укриттів,розробка планів евакуації, організація превентивних заходів, зміна форми навчання тощо); психологічна безпека – стан освітнього простору, вільного від психологічного насильства та негативних впливів (заходи щодо адаптації дітей у школі, протидія булінгу, розвиток міжособистісної взаємодії тощо); інформаційна безпека – система дій, спрямована на захист особистої інформації від неправомірного використання (розвиток критичного мислення, формування вміння працювати з інформацією, реагування на дезінформацію тощо).
- ДокументОрганізація роботи асистента вчителя початкових класів: силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Коваль, Карина ВалентинівнаПредмет навчальної дисципліни: теоретико-методичні засади професійної діяльності асистента вчителя початкових класів. Метою навчальної дисципліни є удосконалення професійних компетентностей здобувачів вищої освіти в системі планування освітнього процесу в інклюзивному класі, супроводі та підтримці учнів з особливими освітніми потребами, з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей розвитку, вимог до безбар’єрного освітнього середовища та ефективної взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу.
- ДокументОсобливості партнерської взаємодії вчителя початкової школи з батьками в системі Нової української школи(Запорізький національний університет, 2024-10) Коваль, Карина Валентинівна; Кононенко, Марина ОлегівнаУ тезах проаналізовані особливості партнерської взаємодії вчителя початкової школи з батьками в контексті реформування сучасної освіти, зокрема в рамках реалізації концепції Нової української школи.
- ДокументПедагогіка партнерства: особливості співпраці адміністрації закладу освіти та батьків(Бердянський державний педагогічний університет, 2024-11) Коваль, Карина Валентинівна; Горяніна, Вероніка СергіївнаУ тезах схарактеризовано значення педагогіки партнерства в сучасній системі освіти як ключового фактора успішного розвитку дитини та ефективного освітнього процесу. Окреслено основні напрями співпраці між адміністрацією закладу освіти, вчителями та батьками, які сприяють створенню комфортного освітнього середовища.
- ДокументПедагогічні умови формування толерантності у здобувачів початкової освіти в умовах воєнного стану(Перспективи та інновації науки, 2024-12) Коваль, Карина ВалентинівнаУ статті розглянута проблема формування толерантності у здобувачів початкової освіти під час воєнного стану. В умовах змін, які відбуваються в Україні, освіта набуває значення не лише як засіб передачі знань, а і як інструмент формування моральних цінностей, що сприяють соціальній стабільності, допомагають дітям долати труднощі, зміцнюють взаємини та забезпечують мирне співіснування. Визначено основні педагогічні умови, що сприяють формуванню толерантності, зокрема, створення емоційно безпечного освітнього середовища, застосування інтерактивних методів навчання, педагогічна підтримка, активна участь батьків у вихованні дітей, а також врахування соціокультурного контексту. Психологічна безпека є критично важливою для формування толерантності, оскільки вона сприяє розвитку емоційної стабільності учнів, дозволяє їм вільно виражати думки та переживання. Особлива увага приділяється необхідності інтеграції соціальних та культурних аспектів в освітній процес, що дозволяє учням адаптуватися до багатокультурного середовища. Окреслено, що формування толерантності є ключовим для розвитку майбутніх громадян, здатних до мирного співіснування в умовах соціальної та культурної різноманітності. Виховання у дітей цінностей толерантності, взаємоповаги та готовності до співпраці є стратегічним завданням, яке забезпечить соціальну гармонію навіть в умовах воєнного стану. У статті також проаналізовано наукові дослідження з окресленої проблеми. Визначено, що важливу роль у формуванні толерантності відіграє компетентність педагогів, готовність до співпраці вчителів, батьків і громади, а також використання сучасних методів і форм навчання. Ефективне виховання толерантності можливе лише за умови комплексного підходу, який включає всі рівні освітнього процесу та взаємодію усіх учасників.
- ДокументПереваги використання LEGO-технологій в освітньому процесі(Бердянський державний педагогічний університет, 2024-11) Коваль, Карина Валентинівна; Демещик, Олена АндріївнаУ тезах проаналізовано особливості використання LEGO-технологій в освітньому процесі Нової української школи. Розглянуто вплив LEGO-конструювання на розвиток ключових компетентностей учнів, зокрема критичного мислення, креативності, комунікативних і соціальних навичок. Проаналізовано роль LEGO у формуванні навичок командної співпраці, розвитку дрібної моторики, просторового мислення та пам'яті.
- ДокументПолікультурна толерантність: як навчити молодших школярів поваги до інших культур і традицій(Бердянський державний педагогічний університет, 2024-11) Коваль, Карина ВалентинівнаУ тезах проаналізована проблема формування толерантного ставлення молодших школярів до представників інших культур і традицій. Окреслено основні підходи до розвитку полікультурної толерантності в освітньому процесі, зокрема використання літератури, музики, мистецтва, кіно, рольових ігор, тематичних заходів та екскурсій.
- ДокументПідготовка майбутніх педагогів у контексті впровадження Концепції Нової української школи(Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2021) Коваль, Людмила Вікторівна; Качерова, Ольга Георгіївна; Харебіна, Ольга; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Попова, Ольга Іванівна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Муращенко, Вікторія; Павленко, Юлія Сергіївна; Стельмах, Марина; Ячменьова, Олександра; Подмаска, Віктор; Спіріна, Ірина; Чорна, Єлизавета; Гуркова, Тетяна; Сальнікова, Марія; Коштовна, Ганна; Замятіна, Вікторія; Коваль, Карина Валентинівна; Фатьянова, Тетяна; Шатило, Олена; Бальоха, Альона; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Горецька, Олена Віталіївна; Колпакчи, Олена Сергіївна; Лісіна, Лариса Олександрівна; Толмачова, Ірина; Чередник, Лідія; Черезова, Ірина Олександрівна; Щербакова, Надія Миколаївна; Ярощук, Лілія Григорівна; Голуб, Олена; Канішевська, Любов; Карпець, Надія; Кравченко, Дар’я; Ситникова, Лариса; Стахєєва, Олена; Волик, Ірина; Крячко, Марія; Шатіло, Дар’я; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Чернявська, Вікторія; Косенко, Павло Борисович; Беліцька, Асія; Забіяка, Владислав; Діхтеренко, Юлія; Івлєва, Олена; Мартиненко, Олена Володимирівна; Пасько, Оксана; Петруха, Надія; Рись, Анастасія; Сергієнко, Світлана; Тараненко, Юлія Петрівна; Шовкун, Анастасія; Омельченко, Анетта ІвнівнаЗбірка тез присвячена розкриттю проблем підготовки майбутніх педагогів у контексті впровадження Конценції Нової української школи.
- ДокументРозвиток вольових зусиль у здобувачів початкової освіти в умовах НУШ(Бердянський державний педагогічний університет, 2024-11) Коваль, Карина Валентинівна; Лопан, Сергій ПетровичУ тезах проаналізовано значення вольових зусиль у процесі навчання молодших школярів у контексті концепції Нової української школи. Визначено роль педагогіки партнерства у створенні сприятливого освітнього середовища для розвитку саморегуляції, мотивації та відповідальності учнів.
- ДокументСоціальна педагогіка: силабус навчальної дисципліни на 2024–2025 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Коваль, Карина ВалентинівнаПредмет навчальної дисципліни: закономірності, принципи, форми та методи соціально-педагогічного впливу на особистість у процесі її виховання, соціалізації та адаптації в соціальному середовищі. Метою навчальної дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти професійних знань, умінь та компетентностей, необхідних для здійснення соціально-педагогічної діяльності, спрямованої на соціалізацію, підтримку, адаптацію та інтеграцію особистості в суспільство; формування розуміння особливостей соціального виховання, профілактики та розв’язання соціальних проблем, а також забезпечення готовності до роботи з різними соціальними групами, особливо з вразливими категоріями населення.
- ДокументТеоретичні засади формування рефлексивно прогностичної компетентності у майбутніх бакалаврів з географії вітчизняний та закордонний досвід(«Перспективи та інновації науки», 2025) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Коваль, Карина ВалентинівнаУ статті розглядається проблема формування рефлексивно прогностичної компетентності у майбутніх бакалаврів з географії як одного з ключових завдань сучасної вищої освіти. Визначено, що географія як інтегрована наука вимагає від фахівців гнучкого мислення, аналітичних здібностей, уміння адаптуватися до змінних умов середовища, критично осмислювати інформацію та прогнозувати розвиток складних процесів. У контексті глобальних викликів та швидких змін у соціальній, політичній, економічній та екологічній сферах, особлива увага приділяється розвитку у студентів здатності до критичного мислення, комплексного аналізу ситуацій, прогнозування майбутніх змін і прийняття обґрунтованих рішень. Проаналізовано вітчизняний та міжнародний досвід щодо формування цієї компетентності, зокрема акцент зроблено на інтеграцію інноваційних педагогічних технологій, таких як проблемно орієнтоване навчання, проєктна діяльність, моделювання, використання геоінформаційних систем (ГІС) і цифрових платформ. Визначено, що студентоцентричний підхід, створення рефлексивного освітнього середовища та залучення студентів до групової роботи й аналізу кейсів сприяють розвитку рефлексивно-прогностичних умінь. Визначено, що в Україні існує потреба в оновленні змісту освітніх програм, які переважно зосереджені на передачі знань, без належної уваги до розвитку навичок аналізу, прогнозування та стратегічного мислення. Стаття підкреслює необхідність комплексного підходу до формування рефлексивно-прогностичної компетентності, що поєднує теоретичні знання, практичний досвід і використання сучасних технологій. Врахування міжнародного досвіду та адаптація кращих освітніх практик до українських реалій сприятимуть підвищенню якості підготовки конкурентоспроможних фахівців, здатних ефективно реагувати на глобальні й локальні виклики.
- ДокументУправління освітнім процесом в початковій школі: силабус навчальної дисципліни на 2024–2025 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Коваль, Карина ВалентинівнаМетою навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з організацією, змістом, принципами й методами управління початковою школою. Предмет навчальної дисципліни: теоретичні засади організації процесу навчання в закладах загальної середньої освіти.