Перегляд за Автор "Овсянніков, Олександр Сергійович"
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументCANVA як інструмент ефективної візуалізації навчального матеріалу з мовної та літературної освіти(Tampere, Finland : Scholarly Publisher ICSSH, 2024) Непейпиво, Валерія; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Овсянніков, Олександр СергійовичВикористання програм для створення презентацій в процесі ефективної візуалізації навчального матеріалу з мовної та літературної освіти становить важливу частину сучасного професійного та навчального середовища. У зв’язку з швидким розвитком технологій та зростанням вимог до професійного навчання програма Canva стає дедалі популярнішою серед користувачів, зокрема здобувачів факультету філології та соціальних комунікацій.
- ДокументВикористання blender 3d у освітньому середовищі(Cognum Publishing House, London, United Kingdom, 2025) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Овсянніков, Олександр Сергійович; Ягодкін, ДмитроУ дослідженні розглянуто використання програми Blender у навчальному процесі, її функціональні можливості, переваги для розвитку математичних і творчих навичок, а також перспективи впровадження в освітнє середовище.
- ДокументВикористання мультимедійних технологій у викладанні стретчингу для здобувачів вищої та професійної освіти в умовах дістанційної освіти(Молодь і ринок, 2025) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Кулікова, Ганна; Антоненко, Олександр Володимирович; Овсянніков, Олександр Сергійович; Горбатюк, Лариса ВасилівнаУ статті досліджено можливості використання мультимедійних технологій та цифрових фітнес-додатків у викладанні стретчингу для здобувачів вищої та професійної освіти в умовах дистанційного навчання. Використано методи аналізу наукової літератури, порівняння функціональних характеристик мультимедійних додатків, систематизації способів їх інтеграції у тренувальний процес і вивчення можливостей для розвитку фізичних навичок. Установлено, що мультимедійні технології сприяють удосконаленню навчального процесу через інтерактивність, адаптивність і доступність. Зокрема, додатки InShot та Snapseed дозволяють створювати та редагувати якісний контент для тренувань, забезпечуючи професійну візуалізацію відео і зображень. Платформи MyFitnessPal, Apple Health та Google Fit забезпечують моніторинг фізичної активності, контролюють показники здоров’я, включаючи пульс, витрату калорій, якість сну, що дає змогу індивідуалізувати тренувальний процес. Додатки Strava та StretchIt надають можливість як для соціальної взаємодії та організації змагань, так і для персоналізованих програм розтяжки й розвитку гнучкості.
- ДокументВикористання онлайн-дошки clevermaths на уроках природничо-математичного циклу під час дистанційного та змішаного навчання(Research Europe, 2024) Півень, Надія; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Овсянніков, Олександр СергійовичЗ 2019 року, під час пандемії COVID-19, популярність дистанційного та змішаного навчання в українських закладах освіти різко зросла, а з 24 лютого 2022 року коли російська федерація безжалісно вторглася на територію України почавши так звану військову спецоперацію проти суверенітету і територіальної цілісності України, що триває з 2014 року, змусило переглянути всі аспекти і технології викладання у сфері освіти в навчальних закладах. Викладачі, які не мають змоги із за небезпекової ситуації працювати офлайн, працюють дистанційно або ж за змішаною формою навчання, виходять на свої уроки за допомогою платформах, таких як: Classroom, Prosvita, Moodle, Zoom, та інші.
- ДокументВикористання сучасних комп'ютерних технологій у процесі підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури та спорту(БДПУ, 2023) Самойленко, Євген; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Антоненко, Олександр Володимирович; Овсянніков, Олександр СергійовичВсесвітньо відомі події 2022 року в Україні дали виклик всім галузям промисловості, науки, техніки та навчання. З початку поширення відомого захворювання COVID-19 у 2020 р. постало питання проведення занять здобувачів освіти та школярів в умовах дистанційного навчання. Відповідний наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про дистанційне навчання», регламентував переведення майже всіх навчальних закладів освіти на дистанційну або змішану форми навчання.
- ДокументВикористання інтерактивних засобів навчання: ONLINE PADLET(LIU, 2023) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Овсянніков, Олександр Сергійович; Антоненко, Олександр ВолодимировичУ статті розкрито практичний аспект використання інформаційних технологій, які надають широкі можливості індивідуалізації і диференціації навчання, зокрема для забезпечення процесу комунікації та створення, поширення, збереження та управління інформацією. Для ефективної роботи вчителю потрібно заздалегідь самостійно розробити та підготовити потрібні для навчального процесу дидактичні матеріали, веб ресурси, здійснити їх аналіз, підготувати навчальний коментар до роботи у тому чи іншому сервісі. Авторами описано практичні аспекти використання віртуальної дошки Padlet, яка являється зручним та простим у використанні веб-сервісом для зберігання, організації та спільної роботи з різним контентом (документи, матеріали).
- ДокументВикористання інтерактивних ресурсів у викладанні англійської мови в онлайн-форматі(Молодь і ринок, 2024) Дімітрова, Анастасія; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Антоненко, Олександр Володимирович; Овсянніков, Олександр Сергійович; Матвійчук-Юдіна, ОленаУ статті досліджуються можливості використання інтерактивних ресурсів у викладанні англійської мови в онлайн-форматі. З огляду на стрімкий розвиток цифрових технологій та зростання потреби на дистанційне навчання, інтерактивні інструменти, такі як віртуальні дошки, навчальні платформи та онлайн-ігри, відіграють ключову роль у підвищенні ефективності навчального процесу та зацікавленості серед здобувачів освіти. Автори, спираючись на власний досвід викладання в умовах діджиталізації освітнього процесу та гейміфікації основних елементів уроків, аналізують переваги та виклики інтеграції таких ресурсів. Зокрема, інтерактивні технології покращують увагу здобувачів освіти, сприяють розвитку комунікативних навичок та надають можливість персоналізації навчання. Вони допомагають створити навчальне середовище, яке активно залучає учнів у процес навчання, роблячи його більш привабливим та результативним. У статті детально розглядаються популярні освітні сайти та платформи, такі як Story Dice, Wordwall, Babadum, LyricsGaps, Quizizz, з їхніми функціями та можливостями використання. Наприклад, Story Dice може бути використаний для розвитку креативності здобувачів освіти через створення історій, тоді як Quizizz дозволяє організувати інтерактивні вікторини, що підвищує зацікавленість учнів та стимулює їхню активність. Окрема увага приділяється способам інтеграції цих ресурсів у навчальний процес, їх перевагам і недолікам. Наприклад, інтерактивні дошки можуть сприяти візуалізації інформації та активному обговоренню, проте їхнє використання може бути обмежене технічними умовами. Стаття націлена на викладачів англійської мови, які шукають ефективні інструменти для вдосконалення онлайн-викладання та підвищення мотивації здобувачів освіти. З огляду на виклики, з якими стикаються педагоги у цифрову епоху, інтерактивні ресурси можуть стати важливим елементом сучасного навчання, дозволяючи створити гнучкі та адаптивні навчальні програми, які відповідатимуть потребам здобувачів освіти. Зрештою, застосування інтерактивних технологій не лише підвищує якість навчання, але й готує здобувачів освіти до використання сучасних цифрових інструментів у їхній професійній діяльності.
- ДокументВикористання інформаційних технологій у підготовці учнів до міжнародного математичного конкурсу "КЕНГУРУ"(Херсон: Книжкове видавництво ФОП Вишемирський В. С., 2024) Плаксійчук, Анна; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Антоненко, Олександр Володимирович; Овсянніков, Олександр СергійовичАктуальність нашої теми підготовки учнів до міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» та використання інформаційних технологій у цьому процесі визначається кількома ключовими аспектами. По-перше, сучасні освітні тенденції акцентують увагу на інтеграції технологій у навчальний процес, що дозволяє підвищити рівень математичної компетентності учнів і підготувати їх до успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Це важливо, оскільки ЗНО є ключовим етапом у вступі до вищих навчальних закладів в Україні, і успішна підготовка може суттєво вплинути на подальшу освіту та кар'єру [1]. По-друге, участь у конкурсі «Кенгуру» сприяє розвитку не лише математичних навичок, але й психологічної стійкості учнів, що є критично важливим у умовах сучасної освітньої системи, де стресові ситуації, пов’язані з тестуванням, стають звичними. Використання інформаційних технологій у підготовці до конкурсу дозволяє учням адаптуватися до умов змагання, розвивати навички роботи з сучасними ресурсами та формувати критичне мислення. З огляду на вищезазначене, актуальність наших тез підтверджується не лише педагогічною необхідністю, а й суспільним запитом на якісну освіту, що враховує сучасні виклики та можливості.
- ДокументВплив педагогічних наук на розвиток професійної освіти(Prešovská univerzita v Prešove vo Vydavateľstve Prešovskej univerzity, 2024) Семененко, Анастасія; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Овсянніков, Олександр СергійовичРозглянуто вплив педагогічних наук на розвиток професійної освіти, їх значення для формування компетентностей та навичок, необхідних для успішної кар'єри. Аналізується роль педагогічних наук в підвищенні ефективності освітнього процесу, забезпеченні інтерактивності та доступності навчання. Описано основні методи та підходи, які застосовуються у професійній освіті для створення сприятливого навчального середовища, розвитку критичного мислення та творчих здібностей студентів. Зроблені пропозиції щодо подальшого використання педагогічних наук для адаптації навчальних програм до сучасних вимог ринку праці та технологічного прогресу.
- ДокументВпровадження дистанційних технологій навчання: проблеми та рішення(Херсон : Книжкове видавництво ФОП Вишемирський В. С, 2023) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Овсянніков, Олександр СергійовичЕпідемію можна однозначно вважати головним викликом XXI століття як для економік різних країн, так і для суспільства в цілому. COVID-19 та заходи, вжиті для протидії його поширенню, мали сильний негативний вплив на нормальне функціонування організацій, які здійснюють свою діяльність у різних сферах та галузях. Самоізоляція, періоди оплачуваних неробочих днів, повне закриття установ та підприємств сфер культури, туризму та громадського харчування, дистанційна форма роботи, обмеження доступу третім особам на різні підприємства та виробничі майданчики, скасування робочих нарад та партнерських зустрічей – все це нові умови, до яких багатьом необхідно було пристосуватися в максимально короткі терміни. Сфера освіти не стала винятком. І хоча дистанційні форми навчання динамічно розвивалися та активно використовувалися до епідемії коронавірусної інфекції, події останніх років змушують освітні заклади всіх країн різних рівнів масово переходити на дистанційний формат навчання та впроваджувати у свою діяльність відповідні інструменти.
- ДокументЕфективна таргетована реклама: маркетинг сучасності для освітнього сектору(Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна, Комун. закл. "Харків. гуманіт.-пед. акад." Харків. обл. ради. – Харків: Основа, 2023) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Остенда, Александер; Кравченко, Наталья Володимирівна; Антоненко, Олександр Володимирович; Овсянніков, Олександр СергійовичУ 21-му столітті, епоху заглибленого цифрового проникнення в усі сфери життя, таргетована реклама стає необхідним та впливовим інструментом маркетингу. Мета дослідження полягає в ретельному аналізі та оцінці ефективності впровадження таргетованої реклами в умовах пандемій та воєнного стану в Україні та спрямована на визначення оптимальних стратегій використання цього маркетингового інструменту для привертання та утримання цільової аудиторії в онлайн навчальному середовищі, а також на аналіз впливу на якість навчання та загальну ефективність освітнього процесу. Стаття розглядає роль та важливість таргетованої реклами в сучасному маркетингу з фокусом на освітній сектор. Вона пропонує детальний огляд особливостей маркетингу в сфері освіти та розкриває, як таргетована реклама допомагає університетам привертати студентів. Також розглядаються методи визначення та аналізу цільової аудиторії, а також вибір оптимальних платформ та інструментів для проведення рекламних кампаній. Наведено основні переваги таргетованої реклами: підвищення ймовірності конверсії (від перегляду до дії); оптимізацію витрат на рекламу; покращення актуальності повідомлень для цільової аудиторії. У статті надаються стратегії розробки ефективних таргетованих рекламних кампаній, а також методи оцінки їхньої ефективності та важливі метрики для університетів. Крім того, розглядається успішний кейс-стаді конкретної рекламної кампанії університету, а також надаються рекомендації щодо оптимізації таргетованих рекламних кампаній. Наведено практичні рекомендації щодо налаштування таргету через додаток АдсМенеджер. Описано необхідність використання соціальних мереж, які стали неодмінною складовою нашого повсякденного життя. Таргетована реклама, як ефективний інструмент маркетингу, надає можливість точного визначення цільової аудиторії за різними параметрами. Завдяки аналітичним інструментам цифрового маркетингу компанії мають можливість вимірювати ефективність своїх рекламних кампаній та отримувати звіти. Таким чином, таргетована реклама виступає ключовим інструментом цифрового маркетингу, що дозволяє максимально використовувати потенціал Інтернету для просування продуктів та послуг у 21-му столітті. Авторами доведено, що таргетована реклама використовує штучний інтелект для точного наведення на потенційних клієнтів. Це сприяє підвищенню конверсії, оптимізації рекламних витрат та покращенню актуальності повідомлень для аудиторії
- ДокументЗастосування аудіовізуальних засобів навчання для активізації пізнавальної активності учнів у ПТНЗ(Рівне : РВВ РДГУ, 2023) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Антоненко, Олександр Володимирович; Овсянніков, Олександр СергійовичСтаття розглядає важливість використання аудіовізуальних засобів в професійно технічних навчальних закладах (ПТНЗ) з метою активізації навчального процесу та поліпшення засвоєння матеріалу. Зазначається, що аудіовізуальні засоби надають можливість візуалізувати інформацію, стимулювати мотивацію до навчання та покращувати комунікацію між викладачами та учнями. Досліджено завдання використання цих засобів в ПТНЗ, такі як забезпечення візуалізації інформації, підвищення мотивації до навчання, поліпшення комунікації та розвиток творчих здібностей студентів. Підкреслено, що аудіовізуальні засоби є невід’ємною частиною ефективної професійної освіти, які сприяють полегшенню процесу навчання та засвоєнню нових знань і навичок.
- ДокументКомп'ютерна анімація : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Овсянніков, Олександр СергійовичМета та предмет курсу: оволодіння навичками по створенню цифрових відео ефектів для інтерактивних уроків, рекламних роликів, по створенню динамічних зображень для мобільних телефонів та анімації для веб-сайтів.
- ДокументКомп'ютерна графіка : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для спеціальності 015.39 Цифрові технології(БДПУ, 2024) Овсянніков, Олександр СергійовичМетою вивчення дисципліни «Комп’ютерна графіка» є ознайомлення здобувачів з сучасним станом та перспективами розвитку комп’ютерної графіки; застосування комп’ютерного графічного забезпечення в процесі створення ілюстрованої продукції; набуття необхідних компетентностей для розв’язування типових задач в професійній діяльності майбутніх фахівців зі спеціальності 015.39 Цифрові технології.
- ДокументКомп'ютерне середовище науково-дослідної роботи студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю як об’єкт проектування(Молодь і ринок : щомісячний науково-педагогічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2019) Овсянніков, Олександр Сергійович; Алєксєєва, Ганна МиколаївнаУ статті розглянуто окремі аспекти проектування комп’ютерного середовища науково-дослідної роботи студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю, аналізується саме комп’ютерне середовище як об’єкт проектування. Виявлено протиріччя між типовою системою підготовки майбутнього фахівця та індивідуально-творчим характером його майбутньої діяльності. Досліджено поняття “комп’ютерне середовище”, проведено аналіз літературних джерел, на основі якого виявлено, що питання організації навчально-дослідницької діяльності студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю за допомогою комп’ютерного середовища потребують подальшого дослідження. Обґрунтовано використання моделі представлення знань в процесі проектування комп’ютерного середовища, розглянуті інтелектуальні властивості комп’ютерного середовища, як реакція на певні дії з боку користувача.
- ДокументНаукові засади підготовки фахівців інженерно-педагогічного та технологічного напрямків(БДПУ, 2024-05-15) Онищенко, Сергій Вікторович; Бєлова-Олейник, Юлія Юріївна; Бабченко, Інна Григорівна; Буянов, Павло Георгійович; Василинець, Крістіна Арпадівна; Перегудова, Валентина Іванівна; Вікторова, Поліна Євгенівна; Цина, Андрій Юрійович; Вовк, Надія Валентинівна; Мерзляков, Юрій Юрійович; Горбатюк, Ілля Анатолійович; Кривильова, Олена Анатоліївна; Жигірь, Вікторія Іванівна; Картіннік, Анна Сергіївна; Даннік, Людмила Анатоліївна; Климович, Аліна Віталіївна; Масюк, Георгій Ігорович; Масюк, Олена Маратівна; Махиня, Оксана Олексіївна; Оршанський, Леонід Володимирович; Тангірберганова, Ганна Олександрівна; Ткач, Катерина Валеріївна; Пелагейченко, Микола Леонідович; Бєлоконь, Олексій Олександрович; Школа, Олекcандр Васильович; Бондаренко, Вікторія Володимирівна; Бутенко, Артем Володимирович; Євстратова, Анна Анатоліївна; Заяц, Валерій Валерійович; Філатов, Сергій Валентинович; Осіння, Аліна Сергіївна; Плінокос, Ірина Юріївна; Рябець, Сергій Іванович; Андріященко, Каріна Андріївна; Трегуб, Ганна Ігорівна; Астапов, Микита Олександрович; Курило, Ольга Юріївна; Дмитренко, Дмитро Миколайович; Крупій, Наталія Володимирівна; Маклаков, Костянтин Олександрович; Чистякова, Людмила Олександрівна; Твердохліб, Анатолій Юрійович; Валєнкова, Марія Андріївна; Жук, Ірина Володимирівна; Мушкет, Юлій Володимирович; Овсянніков, Олександр Сергійович; Погребняк, Маргарита Геннадіївна; Тінькова, Дар'я Сергіївна; Чечета, Олексій Володимирович; Бежан, Максим Віталійович; Хацько, Ганна МихайлівнаДо збірника увійшли матеріали V Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Наукові засади підготовки фахівців інженерно-педагогічного та технологічного напрямків». Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукувачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументПроблеми розробки програмно забезпечення комп’ютерної системи керування сонячним трекером(Херсон : Видавництво ФОП Вишемирський В. С., 2022) Мержевський, Руслан; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Овсянніков, Олександр СергійовичЧерез погіршення екологічного стану у світі відслідковується стрімка позитивна динаміка зростання частки електроенергії здобутої за допомогою використання технології відновленої енергетики, що позитивно впливає на стан навколишнього середовища. Це призвело до зростання потреб в ефективному використані технології сонячної енергії, її комп’ютеризації та автоматизації, що супроводжується вдосконаленням наявного чи впровадженням інноваційного програмного забезпечення.
- ДокументПідходи до проектування комп’ютерного середовища науково-дослідної роботи студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю(Інноваційна педагогіка, 2019) Овсянніков, Олександр Сергійович; Алєксєєва, Ганна МиколаївнаУ статті розглянуто проблему підготовки студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю у педагогічному виші, зокрема, питання наявних підходів до проектування комп’ютерного середовища науково-дослідної роботи майбутніх інженерів-педагогів. Виявлено, що є об’єктивна отреба у створенні спеціального програмного забезпечення, яке враховує особливості типології особистості студентів, методичні підходи до використання проблемних, творчих методів навчання з опорою на різноманітні форми самостійної роботи, включаючи сучасні можливості інформаційно-комунікаційних технологій. З’ясовано, що під проектуванням педагогічних технологій, у тому числі комп’ютерного навчального середовища розуміється сукупність прийомів і способів вирішення педагогічних проблем, які, з одного боку, забезпечують технологічний складник педагогічного процесу, що піддається раціональному осмисленню і алгоритмізації, тобто площину професійних знань і умінь, з іншого боку – особистісно-орієнтований складник, за допомогою якого здійснюється вибір оптимальних стратегій взаємодії суб’єктів навчального процесу, з урахуванням індивідуальних особливостей особистості та вихідного рівня підготовленості студентів. Проаналізовано різні підходи до проектування комп’ютерного середовища (методологічний, інформаційно-технологічний, системний, психолого-педагогічний, діяльнісний), навчально-методичне, інформаційне й інженерно-технічне забезпечення та програмні засоби моделювання комп’ютерних мереж. Доведено використання методологічного підходу, який дозволяє скоротити терміни проектування і підвищити якість розробки проектів за рахунок застосування спеціалізованого програмного забезпечення на етапі аналізу можливих топологічних структур та вибору програмно-апаратного забезпечення. Показано приклад реалізації адаптивних систем, що дозволяють будувати підмножину сайтів в одному медіа-освітньому просторі, що забезпечує єдність інформаційних потоків організацій, дозволяє вести єдиний облік користувачів, стандартизує інформаційні та освітні ресурси.
- ДокументРеалізація технологічного підходу у навчанні математики в 6 класі(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025) Уманець, Світлана; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Кравченко, Наталія Володимирівна; Овсянніков, Олександр СергійовичУ статті висвітлено теоретичні засади та практичні аспекти реалізації технологічного підходу у навчанні математики учнів 6 класу. Розглянуто переваги використання сучасних педагогічних технологій, включаючи інструменти Geogebra, OnlineMSchool та інтерактивні мультимедійні засоби, які сприяють формуванню математичної компетентності, пізнавальної активності та критичного мислення школярів. На основі авторських розробок представлено приклади інтеграції комп'ютерних технологій у структуру уроків, що дозволяють урізноманітнити форми подання матеріалу, зробити його більш доступним для учнів із різними рівнями підготовки та навчальних можливостей. У роботі наведено три приклади авторських уроків: «Розв’язання геометричних задач з використанням графічних калькуляторів», «Розв’язання рівнянь з використанням комп’ютерних технологій» та «Дроби та їх застосування з використанням комп’ютерних технологій». Уроки демонструють ефективність використання графічних калькуляторів, онлайн-інструментів та мультимедійних технологій для активізації навчального процесу. Зокрема, розглянуто використання Geogebra для побудови геометричних об’єктів, розв’язання рівнянь із застосуванням Wolfram Alpha і OnlineMSchool, а також вивчення дробів за допомогою інтерактивних онлайн-калькуляторів. У статті підкреслено, що технологічний підхід сприяє розвитку творчих та самостійних навичок учнів, забезпечує можливість вивчення складних тем у зручному темпі та допомагає створити інтерактивне освітнє середовище, яке відповідає сучасним викликам у галузі освіти. Запропоновані рекомендації щодо впровадження технологічного підходу можуть бути корисними для вчителів математики, які прагнуть підвищити якість навчання, мотивацію учнів і адаптувати навчальний процес до вимог сучасної цифрової епохи.
- ДокументРегулювання авторського права у кіберпросторі на основі соціальних мереж при викладанні комп’ютерних дисциплін(Молодь і ринок, 2023) Антоненко, Анастасія; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Антоненко, Олександр Володимирович; Овсянніков, Олександр СергійовичУ статті проаналізовано нормативно-правові акти регулювання міжнародного авторського права зокрема в мережі Інтернет. Поява всесвітньої мережі Інтернет призвела до зростання питань про те, як захистити автору власні права в Інтернеті, тому окремий наголос зроблено на проблемах охорони й захисту прав інтелектуальної власності в сучасних умовах розвитку інформаційного суспільства. Наведено основні способи порушення авторських прав в кіберпросторі (літературні твори; музичні твори; драматичні твори; живописні, графічні та скульптурні твори; кіно та інші аудіовізуальні твори; звукозаписи) та надано рекомендації щодо запобігання порушенням авторських прав. Встановлено, що чинне законодавство України не регулює захист авторських прав у мережі Інтернет. Описано деякі ефективні стратегії запобігання порушенням прав авторів та зазначено правові інструменти, доступні для захисту захищеного авторським правом контенту в Інтернеті. Проаналізовано найпопулярніші соціальні мережі в світі за станом на квітень 2023 рок, які ранжирувані за кількістю активних користувачів та розглянуто їх можливості, переваги та недоліки саме в сфері захисту авторських прав в мережі Інтернет. Проаналізовано користувацькі угоди трьох обраних соціальних мереж Facebook, Instagram, LinkedIn та визначено їх переваги та недоліки в сфері охорони та захисту авторського права. Доведено, що в процесі професійної освіти IТ-фахівців необхідно вивчати саме основи регулювання авторського права у кіберпросторі на основі соціальних мереж при викладанні комп’ютерних дисциплін. Аналіз користувацьких угод соціальних мереж надав чіткий перелік того, що вони можуть запропонувати авторам, митцям, інфлуенсерам тощо, стосовно їхньої творчої діяльності, яка супроводжується створенням авторського контенту. І звідси можна дійти до висновку, що найсприятливішою соціальною мережею став LinkedIn, а найгіршою – Instagram.