Перегляд за Автор "Синиця, Аліна Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАктуальність логопедичного супроводу дітей раннього віку з церебральним паралічем(Камянець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2016) Синиця, Аліна ОлександрівнаУ статті проаналізовано багатовекторність проблеми дітей з церебральним паралічем. Теоретико-емпіричний аналіз літератури дозволив виявити протиріччя між вимогами сучасного суспільства та можливостями таких дітей в умовах сучасного освітнього простору. Аналіз існуючих підходів до корекційно-розвивальної роботи з дітьми з церебральним паралічем засвідчив, що вони базуючись на формуванні одного або декількох складових психофізичного розвитку, не до кінця вирішують широкий спектр проблем таких дітей. Тим самим залишають не вирішеною проблему комунікації, і як наслідок можливі проблеми у майбутній гармонійній інтеграції у сучасний освітній простір. Проаналізовано поняття «допомога», «супровід» та визначено автономне місце супроводу у ряді цих понять у загальній педагогіці та логодидактиці. Виявлено слабкі місця в організації логопедичної допомоги, які між собою переплітаються та ускладнюють розвиток дитини з церебральним паралічем, унеможливлюючи її гармонійну інтеграцію у сучасне суспільство. Обґрунтовано необхідність логопедичного супроводу дітей з дитячим церебральним паралічем та родини, починаючи з раннього віку у сучасному соціумі.
- ДокументАлгоритм реалізації логопедичного супроводу дітей раннього віку з церебральним паралічем(Київ Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова 2024, 2024) Синиця, Аліна Олександрівна; Конопляста, С. Ю.У статті розглянуто сучасний алгоритм реалізації логопедичного супроводу дітей раннього віку з церебральним паралічем. Проаналізовано науково-емпіричні дані, що стосуються проблематики стану та особливостей розвитку дітей з церебральним паралічем з раннього віку, зокрема складності та багатовекторності проблеми домовленнєвого та раннього мовленнєвого розвитку. Представлено зміст та базові складові компоненти логопедичного супроводу. Ключовим змістовим компонентом логопедичного супроводу є авторська методика ранньої логоінтервенції «У ритмі Метелика». Науково обґрунтовано склад міжгалузевої команди, що бере учать у забезпечені неперервного логопедичному супроводі такої дитини, підкреслено ключову роль логопеда та батьків. Представлено алгоритм здійснення міжгалузевого логопедичного супроводу як систему послідовних етапів, наповнених змістом та інструментарієм, що забезпечує успішну індивідуальну траєкторію розвитку дитини.
- ДокументДеякі аспекти логопедичного супроводу дитини з церебральним паралічем раннього віку(European science, 2022-06) Синиця, Аліна ОлександрівнаУ монографії представлено деякі аспекти логопедичного супроводу дітей раннього віку з церебральним паралічем.
- ДокументДизартрія у систематиці мовленнєвих порушень (сучасний погляд)(Наук. часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019) Конопляста, Світлана; Синиця, Аліна ОлександрівнаСкладність та важливість вивчення дизартрії як клініко-психолого-логопедичної проблеми полягає в тому, що дизартрія – багатовекторна проблема, не до кінця вивчена і знаходиться у полі зору медицини, логопатології, психолінгвістики, нейролінгвістики, логопедії, логопсихології та ін. У статті проаналізовано наукові підходи до проблеми систематики мовленнєвих порушень, зокрема місця дизартрії серед вад мовлення. Системний аналіз різних підходів (клінічний, психолого-педагогічний, лінгвістичний, клінікопсихолого-педагогічний та нейропсихологічний) до класифікацій мовленнєвих порушень забезпечив сучасне уявлення про місце дизартрії як тяжкого порушення мовлення у систематиці мовленнєвих вад. Наголошується на актуальності проблеми місця дизартрії у систематиці мовленнєвих порушень, оскільки з кожним роком кількість дітей із цієї мовленнєвою патологією неухильно зростає.
- ДокументДіяльнісний підхід в розвитку дітей з недорозвиненням мовлення(Київ : ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2015) Синиця, Аліна ОлександрівнаУ статті представлені наукові розвідки стосовно застосування діяльнісного підходу у роботі з дітьми з недорозвиненням мовлення. У процесі діяльності стає можливим засвоєння певної системи знань, формування навичок з їх використання та розвиток загальних здібностей дитини з недорозвиненням мовлення. Усе це сприяє гармонійному розвитку всіх сторін особистості, що стане підґрунтям для подальшої соціалізації дитини з недорозвиненням мовлення
- ДокументЕтіологія дитячого церебрального паралічу у теорії та практиці наукових досліджень(Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2023) Синиця, Аліна ОлександрівнаУ статті розглянуто проблему етіології дитячого церебрального паралічу у теорії та практиці наукових досліджень. Здійснений аналіз вітчизняної та зарубіжної наукової літератури з проблем етіології дитячого церебрального паралічу, що доводить актуальність даного питання. Подано сучасний дизайн класифікації причин дитячого церебрального паралічу. Описано основні фактори ризику та їх комбінації, які можуть сприяти виникненню дитячого церебрального паралічу. Зазначено, що однією з умов ефективної організації корекційно-реабілітаційного процесу є знання етіології даного порушення з позиції міжгалузевості.
- ДокументКлініко-психо-логопедичне дослідження мовленнєвого розвитку дітей раннього віку з церебральним паралічем(Херсон, 2023) Синиця, Аліна ОлександрівнаУ статті розглянуто особливості клініко-психо-логопедичного дослідження мовлення дитини раннього віку з церебральним паралічем. Окреслено основні напрями вивчення мовлення дитини з позиції нейропсихолонгвістики.
- ДокументКомунікативно-мовленнєвий онтогенез дітей раннього віку з церебральним паралічем(Одеса : Видавничий дім «Гельветика, 2023) Синиця, Аліна ОлександрівнаУ статті представлено наукові розвідки стосовно комунікативно-мовленнєвого онтогенезу дітей раннього віку з церебральним паралічем.
- ДокументКорекція мовленнєвих порушень у дітей старшого дошкільного віку за допомогою нейроігор та вправ(International Science Group, 2023) Синиця, Аліна Олександрівна; Кухлова, Світлана
- ДокументЛогопедична ритміка як засіб корекційно-розвиткової роботи з дітьми старшого дошкільного віку із заїканням(MDPC Publishing, Munich, Germany., 2023) Синиця, Аліна Олександрівна; Ясинська, ІринаУ статті представлено особливості застосування логоритміки у корекціно-розвитковій роботі з дітьми старшого дошкільного віку із заїканням. Визначено основні етапи корекції заїкання дітей із заїкання. Окреслено основні умови корекційно-розвиткової роботи.
- ДокументЛогопедичний супровід дитини раннього віку з коморбідними порушеннями : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 навчальний рік, спеціальність 016 Спеціальна освіта(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Синиця, Аліна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Логопедичний супровід дитини раннього віку з коморбідними порушеннями» є формування у здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня глибокого розуміння теоретико-методичних основ забезпечення логопедичного супроводу дитини раннього віку з коморбідними порушеннями, озброєння їх ефективними методами вивчення особливостей дитини з коморбідними порушенням, визначення рівня логокорекційно-просвітницької культури батьків цих дітей, та встановлення рівня взаємодії фахівців з різних галузей. Ознайомлення та опанування здобувачами методами та прийомами для створення логопедизованого простору розвитку дитини раннього віку з коморбідними порушеннями використовуючи сучасні форми, методи та прийоми роботи з такою дитиною.
- ДокументЛогопедичний супровід дітей у закладах дошкільної освіти(International Humanitarian Research Center, 2024) Синиця, Аліна ОлександрівнаЛогопедичний супровід це не примха, а критична необхідність сьогодення, що покращить не лише стан розвитку мовлення дітей, а й забезпечить підтримку та супровід батьків у формування мовленнєвого простору для своєї дитини. Окреслена інформація не вичерпує усіх аспектів проблеми логопедичного супроводу дитини у ЗДО, подальшим є наповнення та розширення змісту впровадження логопедичного супроводу у закладі дошкільної освіти.
- ДокументЛогопедія : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 навчальний рік, спеціальність 016 Спеціальна освіта(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Синиця, Аліна ОлександрівнаМета та предмет курсу: Метою викладання навчальної дисципліни «Логопедія» є озброєння здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти системою загальнодидактичних та спеціальних професійних знань, уявлень про структуру порушеного психофізичного розвитку, про засоби попередження, виявлення та усунення різних мовленнєвих порушень у дітей та дорослих, що забезпечують повноцінний загальний особистісний розвиток дітей, їх подальше успішне навчання та освіту.
- ДокументЛогопедія : силабус освітнього компонента за освітньою прогрмамою "Логопедія. Спеціальна психологія" на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Синиця, Аліна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Логопедія» є озброєння здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти системою загальнодидактичних та спеціальних професійних знань, уявлень про структуру порушеного психофізичного розвитку, про засоби попередження, виявлення та усунення різних мовленнєвих порушень у дітей та дорослих, що забезпечують повноцінний загальний особистісний розвиток дітей, їх подальше успішне навчання та освіту.
- ДокументЛогопедія та планування логопедичної роботи : силабус освітнього компонента за освітньою програмою "Дошкільна освіта" на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Синиця, Аліна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Логопедія та планування логопедичної роботи» є озброєння здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти системою загальнодидактичних та спеціальних професійних знань, уявлень про структуру порушеного психофізичного розвитку, про засоби попередження, виявлення та усунення різних мовленнєвих порушень у дітей та дорослих, що забезпечують повноцінний загальний особистісний розвиток дітей, їх подальше успішне навчання та освіту.
- ДокументМетодика роботи з дітьми з порушенями опорно-рухових функцій : силабус освітнього компонента за освітньою програмою "Логопедія. Спеціальна психологія" на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Синиця, Аліна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Методика роботи з дітьми з порушеннями опорно-рухових функцій» є формування у здобувачів вищої освіти першого рівня глибокого розуміння логодидактичних і психофізіологічних основ спеціального навчання, виховання, розвитку дітей з порушеннями опорно-рухових функцій, а також озброєння їх ефективними методами та прийомами роботи з дітьми з порушеннями опорно-рухових функцій враховуючи їх вікові та типологічні відмінності
- ДокументМетодологія організації логопедичного супроводу дітей раннього віку з церебральним паралічем.(Київ., 2023) Синиця, Аліна ОлександрівнаУ статті визначено методологію організації логопедичного супроводу дітей раннього віку з церебральним паралічем. Згідно даних системного теоретико-емпіричного аналізу актуального стану клініко-педагогічного супроводу дітей з церебральним паралічем в Україні у ретроспективі нашого дослідження, підтвердили наявність суттєвих рганізаційних та змістових проблем щодо супроводу дітей з церебральним паралічем. Визначили методологічні засади змісту новітньої моделі логопедичного супроводу дітей саме раннього віку. Окреслили основні сучасні компоненти новітньої моделі логопедичного супроводу дітей раннього віку з церебральним паралічем.
- ДокументМультидисциплінарний підхід у вивченні дітей з церебральним паралічем раннього віку(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Синиця, Аліна ОлександрівнаУ статті доведено необхідність використання мультидисциплінарного підходу у вивченні дітей з церебральним паралічем раннього віку. Проаналізовано не лише сучасний стан проблеми, а й окреслено основні здобутки в історії вивчення цієї категорії дітей. З’ясовано, що лише такий підхід у контексті вивчення розвитку дітей з церебральним паралічем дає шанс глибше розуміти етіопатогенез таких дітей, і відповідно мати змогу в медико-психолого-логопедичній та соціальній площині організувати корекційно-абілітаційну роботу та отримувати максимальні результати. Нами обґрунтовано необхідність застосування мультидисциплінарного підходу при багатовекторному (у клініко-психолого-логопедичній та соціальній площині) вивченні дітей з церебральним паралічем раннього віку. Мультифакторна природа порушеного розвитку дітей з церебральним паралічем раннього віку розкривається результатами клінічних, психологічних, логопедичних та соціальних досліджень. Це дозволяє встановити багатоваріативність причин, проявів порушень, які характеризують клінічну сторону, психологія дає розуміння інтелектуального розвитку, особистісний статусу, особливості такої дитини, і власне однією з найтяжчих проблем це проблема мовленнєва – саме комунікація об’єднує дитину із соціумом, розкриває логопедія. У статті ми наголошуємо, що багатоваріативність проявів вимагає від нас фахових знань з усіх галузей. Окреслений мультидисциплінарний підхід ми вважаємо найбільш доцільним, оскільки ця методологія відображає тенденції сучасної професійної підготовки спеціальних педагогів, пов’язані з її інтеграцією, фундаменталізацією, поліпарадигмальністю та поліпідхідністю, що є важливим у контексті впровадження психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку з дитячим церебральним паралічем, і зокрема провідного напряму, логопедичного супроводу дітей з церебральним паралічем раннього віку. Логопедичний супровід втілює органічну ідею раннього системного неперервного паралельного супроводу дитини з церебральним паралічем та її родини.
- ДокументОснови сімейного виховання дітей з особливими освітніми потребами : силабус на 2023-2024 навч.рік для спец. 016 Спеціальна освіта(БДПУ, 2023) Синиця, Аліна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Основи сімейного виховання дітей з особливими освітніми потребами» є формування у здобувачів вищої освіти першого рівня глибокого розуміння теоретико-методичних основ сімейного виховання дітей з особливими освітніми потребами, а також озброєння їх ефективними методами вивчення особливостей сім'ї дитини з особливими освітніми потребами та ознайомлення з методами та прийомами виховання дитини з особливими освтініми потребами в сім'ї.
- ДокументОсобливості домовленнєвого та раннього мовленнєвого розвитку дитини з церебральним паралічем(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Конопляста, Світлана; Синиця, Аліна ОлександрівнаУ статті розглянуто особливості домовленнєвого та раннього мовленнєвого розвитку дітей з церебральним паралічем. Здійснено аналіз теоретико-методичної літератури, що дозволив окреслити специфіку формування та розвитку мовлення у ранньому віці. Досліджено сутність понять «мовлення» та «мовленнєва діяльність». Встановлено, що під час формування вокалізацій у дітей раннього віку виділяють сім мовленнєвих функцій, які дитина опановує у домовленнєвий період. Визначено етапи комунікативно-мовленнєвого онтогенезу. Акцентовано увагу на багатогранності мовленнєвої активності в домовленнєвий період розвитку дитини. Визначено основні умови формування мовленнєвої діяльності у дітей. Зазначено, що діти з церебральним паралічем мають суттєві відхилення в психофізичному розвитку, зокрема мовленнєвому. Сучасні дослідження пов’язують такий стан із каузальною природою цього порушення. Відповідно окреслено основні труднощі домовленнєвого та раннього мовленнєвого розвитку дітей з церебральним паралічем. Узагальнено, що у дітей з церебральним паралічем з раннього віку спостерігаються порушення усіх компонентів мовлення: фонетико-фонематичних, лексичних, граматичних. Представлено деякі результати авторського наукового дослідження щодо особливостей домовленнєвого та раннього мовленнєвого розвитку дітей з церебральним паралічем. Зокрема зазначено особливості формування та розвитку мовлення у дітей з церебральним паралічем у ранньому віці зі слів батьків. Визначено залежність розвитку мовлення від фізичних можливостей дитини. У дітей раннього віку з церебральним паралічем спостерігається затримка формування базису для розвитку мовлення та основних його передумов. Емпіричний аналіз даних авторського дослідження щодо розвитку мовлення дітей з церебральним паралічем дозволив припустити, що саме дизартрія у картині неврологічного статусу дитини з церебральним паралічем є основним мовленнєвим порушенням.