Перегляд за Автор "Фролова, Ольга Василівна"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВплив етнічних стереотипів на структурування комунікативного поля особистості(Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015) Фролова, Ольга ВасилівнаВ статті розкрито поняття «комунікативне поле особистості» – як система відносно стійких суб’єктивно значущих та взаємно спрямованих ставлень і стосунків особистості з партнерами по спілкуванню в різних сферах життєдіяльності, у результаті яких реалізуються мотиви, потреби та ціннісні орієнтації учасників спілкування. Запропоновано його теоретичну модель, яка складається з трьох рівнів, які відображають основні сфери спілкування та діяльності людини і в яких реалізуються її основні мотиви й потреби. Інтимно-особистісний рівень характеризує особлива психологічна близькість і співпереживання партнерів. На професійно-діловому рівні партнерами по спілкуванню є колеги по роботі, керівники або підлеглі, люди, що мають спільні захоплення, належать до тих самих соціальних груп. На соціально-рольовому рівні спілкування контакти обмежено ситуативною необхідністю. Зафіксовано вплив стереотипів, об’єднаних у категорію «ефективність – неефективність», на структурування комунікативного поля особистості на інтимноособистісному, професійно-діловому та соціально-рольовому рівнях. Стереотипи «доброзичливість – недоброзичливість» діють переважно на інтимно-особистісному, а «порядність – непорядність» – на професійно-діловому рівні.
- ДокументОсобливості дослідження проявів етнічних стереотипів у процесі спілкування(Молодий вчений, 2014) Фролова, Ольга ВасилівнаВ статті описано процедуру емпіричного дослідження особливостей проявів етнічних стереотипів в спілкуванні жителів етнічно мішаних регіонів, що проживають в Запорізькій та Донецькій областях. Розкрито процедуру дослідження, обґрунтовано комплекс застосованих методів та прийомів.
- ДокументПсихологічні чинники збереження ментального здоров’я викладачів закладів вищої освіти в умовах війни(Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти, 2024) Черезова, Ірина Олександрівна; Фролова, Ольга Василівна; Сердюк, Наталія ІванівнаМета статті – аналіз та дослідження психологічних чинників збереження ментального здоров’я викладачів закладів вищої освіти в умовах війни. Установлено, що умови сьогодення створюють складні виклики для психічного здоров’я викладачів закладів вищої освіти. Разом із тим психічне благополуччя визначається якістю життя, здатністю до адаптації у стресових ситуаціях та відновлення особистісного потенціалу. Методологія дослідження ґрунтується на аналітичному методі через аналіз наукової літератури з проблеми дослідження та експериментальному методі через проведення дослідження психоемоційного стану викладачів закладів вищої освіти в умовах війни. Зазначено, що шляхи збереження ментального здоров’я включають у себе підтримку соціальних зв’язків, розвиток стресостійкості, використання методів саморегуляції та позитивних стратегій мислення. Наукова новизна полягає у тому, що, використовуючи метод аналізу наукових джерел та результати моніторингового дослідження, вивчено важливі психологічні аспекти ментального здоров’я викладачів закладів вищої освіти, такі як стрес, моральний стан, рівень виснаження. Установлено, що для збереження ментального здоров’я важливо навчитися ефективно долати стрес, розвивати позитивний спосіб мислення та керувати своїми емоціями. Отримані результати дослідження свідчать про необхідність психологічної підтримки та допомоги, серед яких – консультація психолога, відпочинок, конструктивне включення в освітній процес, командна наукова робота, спілкування з колегами, зниження навантаження, збільшення зустрічей із рідними та друзями, вільний час для себе, мотиваційна бесіда. Тому розвиток умінь ефективного керування стресом та підтримка позитивного емоційного стану допомагають створити стійку основу для ментального благополуччя викладачів закладів вищої освіти. Результати дослідження надають важливі висновки щодо покращення психологічної підтримки та забезпечення ментального здоров’я викладачів закладів вищої освіти в умовах війни.
- ДокументПсихологія спілкування з практикумом : силабус навчальної дисципліни для ОПП Хореографія на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Фролова, Ольга ВасилівнаМетою навчальної дисципліни «Психологія спілкування з практикумом» є ознайомлення студентів з основними соціальними та психологічними теоріями та технологіями спілкування, основними механізмами та закономірностями комунікації, дати можливість студентам навчитися найбільш ефективно використовувати комунікативні засоби, пізнати, розуміти і використовувати закономірності, секрети спілкування у всіх сферах життєдіяльності.
- ДокументРозвиток soft skills студентами спеціальності «підприємницька діяльність»(Бердянський державний педагогічний університет, 2021) Фролова, Ольга ВасилівнаВ тексті, розглянуте питання формування професійних вмінь та «soft skills» у майбутніх підприємців шляхом організації навчальної діяльності з використанням технології змішаного навчання, суть якої полягає у змішуванні методів та форм організації навчальної діяльності на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій, проєктного навчання, при організації колективної роботи над розробкою бізнес проєктів.
- ДокументСоціально-психологічний тренінг розвитку організаційних та комунікативних навичок для студентів, які проходитимуть педагогічну практику в дитячих оздоровчих таборах(Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О. Сухомлинського, 2015) Фролова, Ольга ВасилівнаУ статті подано авторську програму соціально-психологічного тренінгу, спрямованого на розвиток організаційних та комунікативних навичок студентів, які проходитимуть педагогічну практику в дитячих оздоровчих таборах. Реалізація програми сприяє розширенню знань з області практичної та вікової психології; формуванню практичних умінь і навиків з організації різноманітної діяльності дітей в умовах оздоровчого табору; розвитку лідерських якостей і комунікативних умінь; орієнтації учасників тренінгу на самостійне проектування програм організації діяльності (як індивідуальних, так і групових) з подальшою їх реалізацією.