Логотип репозиторію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
Логотип репозиторію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Щербакова, Надія Миколаївна"

Зараз показуємо 1 - 20 з 30
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Вступ до педагогічної професії : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. (для освітньо-професійної програми "Початкова освіта. Практична психологія")
    (БДПУ, 2023) Щербакова, Надія Миколаївна
    Метою викладання навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» є ознайомлення студентів з особливостями вищої освіти, педагогічної професії, змістом педагогічної діяльності, її сутності та ролі в сучасному суспільстві; визначення перспектив і шляхів оволодіння професійною діяльністю вчителя початкових класів, формування системного педагогічного мислення, професійної самосвідомості. Предметом навчальної дисципліни є державна політика щодо розвитку освіти в Україні, розкриття структури, організації освітнього процесу закладу вищої освіти; опанування знаннями й розуміння мети та особливостей педагогічної діяльності вчителя початкової школи.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Вступ до педагогічної професії : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. (для освітньо-професійної програми "Початкова освіта. Інформатика")
    (БДПУ, 2023) Щербакова, Надія Миколаївна
    Метою викладання навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» є ознайомлення студентів з особливостями вищої освіти, педагогічної професії, змістом педагогічної діяльності, її сутності та ролі в сучасному суспільстві; визначення перспектив і шляхів оволодіння професійною діяльністю вчителя початкових класів, формування системного педагогічного мислення, професійної самосвідомості. Предметом навчальної дисципліни є державна політика щодо розвитку освіти в Україні, розкриття структури, організації освітнього процесу закладу вищої освіти; опанування знаннями й розуміння мети та особливостей педагогічної діяльності вчителя початкової школи.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Вступ до спеціальності : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОПП «Початкова освіта»
    (БДПУ, 2024) Щербакова, Надія Миколаївна
    Метою викладання навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» є ознайомлення студентів з особливостями вищої освіти, педагогічної професії, змістом педагогічної діяльності, її сутності та ролі в сучасному суспільстві; визначення перспектив і шляхів оволодіння професійною діяльністю вчителя початкових класів, формування системного педагогічного мислення, професійної самосвідомості. Предметом навчальної дисципліни є державна політика щодо розвитку освіти в Україні, розкриття структури, організації освітнього процесу закладу вищої освіти; опанування знаннями й розуміння мети та особливостей педагогічної діяльності вчителя початкової школи.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Готовність учнів початкової школи до гуманних взаємин із однолітками
    (Рівне : РДГУ, 2021) Щербакова, Надія Миколаївна
    У статті висвітлюється одна з актуальних проблем сучасної педагогіки – проблема готовності учнів початкової школи до створення й підтримки гуманних взаємин з учасниками освітнього процесу, а саме з дорослими і однолітками. Розкривається сутність ключових понять: гуманність, гуманізм, гуманні взаємини. Автор наголошує, що гуманні взаємини між людьми були предметом досліджень філософів, психологів, педагогів. Але ця проблема і дотепер потребує детального вивчення, особливо на етапі розвитку особистості дитини початкової школи. На основі ретроспективного аналізу психолого-педагогічної літератури обґрунтовується структура взаємин між людьми, зокрема між учнями початкової школи. Особлива увага відводиться методиці вивчення готовності школярів до взаємодії з однолітками. Визначено показники та рівні цієї готовності. Діагностичні дані засвідчили, що для підвищення рівня готовності дитини до створення гуманних взаємин й накопичення практичного досвіду спілкування в шкільному середовищі необхідно створити відповідні педагогічні умови, які закладатимуть основу для формування гуманних взаємин його учасників, зокрема в контексті «вчитель-учень», «учень-учень». Аналізується навчально-педагогічна взаємодія як взаємопов’язаний процес обміну інформацією про спілкування людей у суспільстві, як джерело комфортного перебування дитини в шкільному колективі.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Ергономічна компетентність у системі професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Щербакова, Надія Миколаївна
    Стаття присвячена дослідженню надзвичайно актуальної проблеми в сучасній системі вищої педагогічної освіти України – необхідності переосмислення підходів до професійної підготовки майбутніх учителів. Авторка підкреслює, що глобальні зміни у науці, техніці та соціокультурному середовищі вимагають від педагогів не лише оволодіння знаннями, але й здатності створювати безпечне, комфортне та продуктивне освітнє середовище, орієнтоване на потреби дитини. У цьому контексті особливої значущості набуває компетентнісний підхід, спрямований на формування професійної компетентності та досягнення освітніх результатів, необхідних для ефективної педагогічної діяльності. Для формування ергономічної компетентності майбутніх учителів початкових класів було розроблено та впроваджено спеціальний навчальний курс «Педагогічна ергономіка» для студентів магістерського рівня. Курс включав два блоки: інформаційно-аналітичний та практико-орієнтований. Мета інформаційно-аналітичного блоку ‒ надання студентам знань про ключові поняття педагогічної ергономіки, методологічні засади ергономізації освітнього процесу, а також взаємозв`язок усіх його аспектів. Практико-орієнтований блок базувався на діяльнісному підході та передбачав активне залучення студентів до моделювання ергономічних ситуацій, проєктування класного простору, аналізу навчального обладнання, використання кейс-методів, створення чек-листів та ергономічних рекомендацій. Застосовувалися також професійно орієнтовані ігри. Така форма роботи сприяла кращому засвоєнню матеріалу, пробуджувала інтерес, викликала дискусію та активізувала навчально-пізнавальну діяльність студентівю. Це дозволяло формувати їхню готовність до побудови й удосконалення освітнього середовища. Результати впровадження курсу продемонстрували його ефективність. Так, майбутні вчителі стали більш чутливими до потреб дітей, навчились бачити деталі, що впливають на добробут учнів та усвідомлювати власну роль у формуванні здоров'язбережувального освітнього середовища.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Бальоха, Альона; Візавер, Вiкторiя; Кузьмінський, Анатолій; Біда, Олена; Чичук, Антоніна; Гуттерер, Єва; Кучай, Олександр; Лінтварьова, Анна; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Сугейко, Любов; Дегтярьова, Любов; Кабанова, Дар’я; Кравцова, Тетяна; Олійник, Олена; Павлусь, Ольга; Пістряк, Світлана; Семенюк, Наталія; Червяковська, Наталія; Бєдунова, Олена; Дрозд, Лідія; Коробова, Ольга; Кузнецов, Микита; Горецька, Олена Віталіївна; Рига, Галина; Федорик, Вікторія Володимирівна; Беспалько, Лариса; Бідзіля, Валерія; Бойко, Дарія; Бородін, Олексій; Варданян, Сєда; Щербакова, Надія Миколаївна; Галушкова, Марія; Гладиш, Ганна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Губанова, Олена; Дорошенко, Вікторія; Дудка, Артем; Коваль, Карина Валентинівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Кучерява, Катерина; Малиш, Яна; Матюк, Аліна; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Неклеса, Руслана; Нємцева, Наталія; Патика, Вікторія; Пруська, Анастасія; Садовникова, Юлія; Сапранкова, Катерина; Сукова, Марія; Тімченко, Карина; Чемоніна, Лада В’ячеславівна ; Трушлякова, Вікторія; Удовенко, Анна; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федюк, Валентина; Чайка, Анжела; Швед, Ольга; Школа, Ірина Вікторівна; Григор'єв, Ігор; Гоменюк, Дар’я; Малиш, Яна; Качерова, Ольга Георгіївна; Джураєва, Яніна; Дзюба, Світлана; Іванова, Ганна; Маджарова, Софія; Мартинюк, Леся
    У збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Збірка тез присвячена розкриттю проблем професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в умовах змінненої реальності. Основі положення стануть в нагоді майбутнім педагогам, вчителям початкової школи та всім, хто цікавиться окресленою проблемою.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Організація самостійної роботи студентів магістратури
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Щербакова, Катерина Йосипівна; Щербакова, Надія Миколаївна
    Характеризуються особливості організації навчального процесу студентів магістратури в контексті опанування ними навичками самостійної роботи. Процес навчання розглядається як структурно-функціональна модель, що включає такі елементи: мета, особливості організації навчального процесу, зміст і форма самостійної роботи та результат.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Основи етикету та методика нвчання школярів етикетним нормам : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік (для освітньо-професійної програми «Початкова освіта»)
    (БДПУ, 2024) Щербакова, Надія Миколаївна
    Метою викладання навчальної дисципліни «Основи етикету та методика навчання школярів етикетним нормам» є розширення й поглиблення знань здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти про особливості етикетної поведінки в сучасному суспільстві й формування компетентностей, необхідних для використання отриманих знань у різних ситуаціях повсякденної професійної та особистісної самореалізації. Предметом навчальної дисципліни є теоретичні засади виховання, навчання і розвитку етикетної поведінки особистості.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Основи етикету та методика формування етикетних норм школярів : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 навчальний рік спец. 013 Початкова освіта
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Щербакова, Надія Миколаївна
    Предмет навчальної дисципліни ‒ теоретичні засади виховання, навчання і розвитку етикетної поведінки особистості. Мета - розширення й поглиблення знань здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти про особливості етикетної поведінки в сучасному суспільстві й формування компетентностей, необхідних для використання отриманих знань у різних ситуаціях повсякденної професійної та особистісної самореалізації.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік
    (БДПУ, 2023) Щербакова, Надія Миколаївна
    Метою курсу є опанування теоретичними знаннями із загальної педагогіки; формування вмінь моделювати освітній процес у закладах загальної середньої освіти згідно з сучасними вимогами, формування системного педагогічного мислення, професійної самосвідомості. Предметом навчальної дисципліни є теоретичні засади виховання, навчання і розвитку особистості.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік (для освітньо-професійної програми «Хореографія»)
    (БДПУ, 2023) Щербакова, Надія Миколаївна
    Метою викладання навчальної дисципліни «Педагогіка» є опанування здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти теоретичними знаннями із загальної педагогіки; формування вмінь моделювати освітній процес відповідно до сучасних вимог, формування системного педагогічного мислення, професійної самосвідомості. Предметом навчальної дисципліни є теоретичні засади виховання, навчання і розвитку особистості.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для освітньо-професійної програми «Середня освіта (музичне мистецтво та англійська мова)»
    (БДПУ, 2023) Щербакова, Надія Миколаївна
    Метою курсу є опанування теоретичними знаннями із загальної педагогіки; формування вмінь моделювати освітній процес у закладах загальної середньої освіти згідно з сучасними вимогами, формування системного педагогічного мислення, професійної самосвідомості. Предметом навчальної дисципліни є теоретичні засади виховання, навчання і розвитку особистості.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для освітньо-професійної програми «Середня освіта (українська мова та література, англійська мова)»
    (БДПУ, 2023) Щербакова, Надія Миколаївна
    Метою курсу є опанування теоретичними знаннями із загальної педагогіки; формування вмінь моделювати освітній процес у закладах загальної середньої освіти згідно з сучасними вимогами, формування системного педагогічного мислення, професійної самосвідомості. Предметом навчальної дисципліни є теоретичні засади виховання, навчання і розвитку особистості.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 н. р. (для освітньо-професійної програми "Середня освіта. Музичне мистецтво")
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Щербакова, Надія Миколаївна
    Предмет ‒ теоретичні засади організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Мета ‒ формування педагогічної компетентності здобувачів вищої освіти.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 навчальний рік спец. 014.01 Українська мова і література
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Щербакова, Надія Миколаївна
    Предмет ‒ теоретичні засади організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Мета ‒ формування педагогічної компетентності здобувачів вищої освіти.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 навчальний рік спец. 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (із значенням мови))
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Щербакова, Надія Миколаївна
    Предмет ‒ теоретичні засади організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Мета ‒ формування педагогічної компетентності здобувачів вищої освіти.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 навчальний рік спеціальність 053 Психологія
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2025) Щербакова, Надія Миколаївна
    Предмет ‒ теоретичні засади організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Мета ‒ формування педагогічної компетентності здобувачів вищої освіти.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2024‒2025 навчальний рік для ОП «Професійна освіта. Енергетика, енергоефективність та енергозбереження»
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Щербакова, Надія Миколаївна
    Мета та предмет курсу: предмет ‒ теоретичні засади організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти; мета ‒ формування педагогічної компетентності здобувачів вищої освіти.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2024–2025 навчальний рік спец. 024 Хореографія
    (БДПУ, 2025) Щербакова, Надія Миколаївна
    Метою курсу Метою викладання навчальної дисципліни «Педагогіка» є опанування здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти теоретичними знаннями із загальної педагогіки; формування вмінь моделювати освітній процес відповідно до сучасних вимог, формування системного педагогічного мислення, професійної самосвідомості. Предметом навчальної дисципліни є теоретичні засади виховання, навчання і розвитку особистості.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Педагогічні умови виховання гіперактивних дітей
    (Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, 2022) Голуб, Олена; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Щербакова, Надія Миколаївна
    Стаття присвячена актуальній проблемі виховання гіперактивних дітей у початковій школі. Автори переконують у тому, що ця проблема є однією з актуальних і вимагає нагального розв’язання. Гіперактивність ‒ це поведінковий розлад, що виявляється в дітей дошкільного або молодшого шкільного віку. Такий розлад частіше діагностується в учнів початкової школи. Він значною мірою впливає на навчально-пізнавальну діяльність учнів. Такі діти не можуть повноцінно опановувати навчальну програму через непосидючість, розгальмування, незібраність. Важливим при цьому є врахування того, що вони також впливають на поведінку всього класу, що часто ускладнює організацію освітнього процесу. У статті на основі аналізу теоретичних та прикладних досліджень авторами запропоновано здійснювати організацію успішного виховного впливу на гіперактивних учнів шляхом створення в освітньому процесі початкової школи відповідних педагогічних умов, а саме: забезпечення адаптації дитини до умов закладу загальної середньої освіти, створення освітнього середовища, в якому гіперактивні діти почуватимуться комфортно, спиратися на педагогіку партнерства, забезпечувати підвищення мотивації, самооцінки та зацікавленості учнів у навчанні, сприяти тісному взаємозв’язку вчителя та батьків учнів. Це дозволятиме позитивно впливати на гіперактивних школярів, організовувати їх діяльність, поступово включати дітей до ефективної взаємодії з дорослими й однолітками, вчитиме стримувати емоції, забезпечуватиме почуття власної гідності, впевненості в собі тощо. Авторами статті запропоновано конкретні навчально-методичні матеріали, які допоможуть педагогам-практикам правильно організовувати робочий простір учнів, підвищувати їх інтерес до навчання, усвідомлювати свої сильні сторони, позитивно ставитись до шкільного життя. Включення дітей в ігрову діяльність забезпечуватиме поступове формування в них уміння усвідомлювати й розуміти власну поведінку. Авторами доведено, що особливого значення в роботі з гіперактивними учнями набуває проблема взаємодії з батьками. Лише спільна діяльність вчителя й батьків дозволить отримати позитивні результати в роботі з гіперактивними дітьми.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software and Berdyansk State Pedagogical University copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • footer.link.feedback