Наукові видання
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Наукові видання за Ключові слова "academician Olexandra Savchenko"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПедагогічна теорія розвитку пізнавальної самостійності молодших школярів академіка Олександри Савченко в реаліях сьогодення(Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Івано-Франківськ : Видавничий дім «Гельветика», 2023) Мухіна, Тетяна ЄвгеніївнаМета статті – довести, що педагогічна система розвитку пізнавальної самостійності молодших шко-лярів, розроблена академіком Олександрою Яківною Савченко, є підґрунтям оновлення сучасних мето-дик початкового навчання.Для досягнення поставленої мети використано такі методи дослідження: аналіз наукових праць ака-деміка О. Савченко, синтез, систематизація, порівняння та узагальнення представленого матеріалу.Результати. У статті розкрито педагогічну теорію розвитку пізнавальної самостійності молодших школярів, засновану на дослідженнях відомої української вченої Олександри Савченко, а саме: наго-лошено на значущості та актуальності основних ідей та концепцій академіка для поліпшення якості освіти та розвитку пізнавальної самостійної діяльності молодших школярів у сучасних реаліях.На основі аналізу наукових праць академіка О. Савченко визначено поняття, мету та зміст пізнаваль-ної самостійності; висвітлено дидактичні умови та способи її розвитку, що активно використовуються у роботі зі здобувачами початкової освіти в умовах сьогодення. Окреслено компоненти (мотиваційний, змістовий та організаційно-процесуальний), які відіграють важливу роль у розвитку пізнавальної само-стійності учнів початкової школи.Розглянуто оригінальну педагогічну систему розвитку пізнавальної самостійності молодших шко-лярів ученої О. Савченко, яка суттєво вплинула на вдосконалення змісту, форм, засобів і методів нав-чання у сучасній початковій освіті та є одним із ключових векторів розвитку пізнавальних здібностей і самостійності здобувачів на сучасному етапі навчання.Проаналізовано зміст системи пізнавальних завдань академіка О. Савченко, що побудована на змістовій та процесуальній основі, реалізовує пізнавальну, розвиваючу та виховну функції навчання й містить завдання на порівняння; завдання на аналогію; завдання на визначення головного; на уза-гальнення і конкретизацію знань; на визначення образної та смислової ролі слова і словосполучень; завдання на визначення і пояснення причинно-наслідкових зав’язків; на формування оцінних суджень, що сприяють розвитку пізнавальних навичок, критичного мислення та самостійності учнів.Загальним результатом дослідження є висновок, що педагогічна теорія відомої української вченої Олександри Савченко має велике значення для розвитку пізнавальної самостійності здобувачів почат-кової освіти. Аналіз ідей та системи поглядів Олександри Яківни може бути використаний сучасними вчителями-практиками початкової школи для поліпшення освітнього процесу та розвитку у молодших школярів уміння самостійно вчитися в умовах зміненої реальності.