Випуск 1 (2019)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Випуск 1 (2019) за Ключові слова "Raspberry Pi"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАналіз можливостей використання одноплатних комп’ютерів Raspberry при викладанні розподільчих та паралельних обчислень(Бердянський державний педагогічний університет, 2019) Сіциліцин, ЮрійУ статті розглядається можливість використання одноплатних комп’ютерів при викладанні дисциплін, пов’язаних з паралельними та розподіленими обчисленнями. Для проведення практичних занять з паралельних обчислень досить персонального комп’ютера з багатоядерним процесором та відповідною операційною системою, але для проведення практичних занять з розподілених обчислень необхідно організовувати спеціальний обчислювальний кластер. Для розробки кластера необхідне специфічне налаштування програмного забезпечення, що може зробити незручним використання комп’ютерного класу для викладання інших дисциплін. Також придбання персональних комп’ютерів для обчислювального кластеру може привести до значних матеріальних витрат. Тому доцільним є вивчення можливості використання одноплатних комп’ютерів для розробки обчислювального кластеру та використання його на практичних заняттях з розподілених обчислень. Аналіз сучасних одноплатних комп’ютерів та різних джерел з розробки обчислювальних кластерів показав, що для цього підходить одноплатний комп'ютер Raspberry Pi 3 Model B+. Проведений порівняльний аналіз декількох моделей Raspberry Pi та одноплатного комп'ютера іншого виробника – ASUS Tinker Board. Виявлено, що характеристики Raspberry Pi 3 Model B+ є оптимальними у співвідношенні ціна/якість для формування навчального обчислювального кластеру для розподілених та паралельних обчислень. Такий кластер має порівняно невисоку ціну та дуже хорошу масштабованість. Виявлені проблеми, які необхідно вирішити при проектування обчислювального кластеру: стандартизованих шасі для розміщення плат, відсутність стандартних засобів відводу тепла від одноплатних комп’ютерів та необхідність розробки нестандартного захищеного блоку живлення. Організація такого кластеру дозволить значно покращити навички студентів при розробці програмного забезпечення для розподілених обчислень та навички побудови й налаштування кластерних систем, що дозволить розвити відповідні компетентності майбутніх інженерів-програмістів.