Звіти, нормативні документи, інструкції
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Звіти, нормативні документи, інструкції за Ключові слова "моніторингу наукової ефективності"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументІнформація про наукову та науково-технічну діяльність Бердянського державного педагогічного університету за 2022 рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Сичікова, Яна ОлександрівнаНаука є одним із найбільш вразливих аспектів діяльності університету, оскільки потребує значних ресурсів, натхнення та внутрішньої мотивації від науково-педагогічного персоналу. Бердянський державний педагогічний університет відновив свою діяльність у форматі «Університет без стін» після 53 днів роботи в окупації в статусі тимчасово переміщеного до м. Запоріжжя. Важливою передумовою стабілізації діяльності переміщеного Бердянського державного педагогічного університету стало оновлення стратегії його розвитку, заснованої на якісному аналізі нових умов управління університетом через трифазову реакцію: первинна реакція, прийняття управлінських рішень та планування нової реальності. Основними заходами цих управлінських рішень були прямота та прозорість управління університетом, що створювало відчуття присутності та безпеки для всієї університетської спільноти, незалежно від того, наскільки складною була ситуація; збільшення інструментів внутрішньої та зовнішньої комунікації; підтримка університетської спільноти, всієї громади та суспільства шляхом постійного спілкування, інформаційно-роз’яснювальної роботи, а також поширення інформації. Для моніторингу наукової ефективності професорсько-викладацького складу університету було проведено три пули опитування у квітні, липні та грудні 2022 року та визначено основні перешкоди для активізації наукової діяльності та розроблено план дій у надзвичайних ситуаціях. Очікувалося, що місяці окупації, втрата матеріально-технічної бази, переїзд університету на нову локацію та активна міграція професорсько-викладацького складу суттєво вплинуть на видавничу активність викладачів. Для активізації видавничої діяльності професорсько-викладацького складу університетське фахове видання видавалось безплатно, а для подальшої активізації грантової та проєктної діяльності викладачів і студентів було організовано та проведено низку наукових семінарів та тренінгів. Крім того, було запущено проєкт OpenDoors «ProScopus», а Центр педагогічної майстерності «ArsDosendi» запровадив новий модуль «Наукометрія. Перші кроки». Для оперативного інформування викладачів університету про наявні наукові можливості було створено Telegram-канал «Наука. Перезавантаження». Така підтримка дозволила науково-педагогічному складу університету швидко відновити наукову діяльність. Професорсько-викладацький склад університету залишався ініціативним та відповідальним, що дозволило йому шукати нові можливості під час війни. Зокрема аналіз баз даних Scopus і Web of Science показав зниження публікаційної активності науково-педагогічного персоналу лише на 9 %. За звітний рік університет втратив 15 % від загальної кількості студентів, 13 % співробітників, а його фінансування зменшилося на 17 % порівняно з 2021 роком. За загальним фондом фінансування науки у 2022 році зросло вдвічі (на 210 %). У 2023 році – на 180 % порівняно з 2022 роком, і на 379 % – порівняно з 2021 роком. Проте відбулося зменшення за спецфондом на 45 % порівняно з 2021 роком. Це зрозуміло, адже більшість грантових програм були заморожені. Виконання наукових послуг і сільськогосподарських контрактів було ускладнено, а то й неможливо в наявних умовах. Проте, для відновлення наукової діяльності співробітників університету у 2023 році було залучено 1 млн. 172 тис. грн. грантових коштів. Вісім викладачів підтвердили наукове звання доцента, двоє – стали професорами. Оскільки університет не міг використовувати власні лабораторії, науковці проводили дослідження в лабораторіях і наукових центрах по всьому світу. Отже, підсумовуючи наукову та науково-технічну діяльність переміщеного Бердянського державного педагогічного університету за 2022 рік, можна зазначити, що університет гідно продовжує виконувати свої задачі та реалізує їх на достатньому рівні. Зокрема університет продовжує активно працювати над розвитком наукових напрямків, залучаючи до цього процесу як власних науковців, так і відомих фахівців з інших установ. Здійснюються важливі наукові дослідження, які мають практичне значення для розвитку різних галузей науки та техніки. Університет також активно співпрацює з іншими установами у реалізації спільних наукових проєктів. Завдяки антикризовим управлінським рішенням під час війни та в умовах дистанційної роботи переміщений Бердянський державний педагогічний університет зміг зберегти автономію, відновити всі види діяльності та згуртувати громаду, що дає змогу йому залишатись затребуваним серед абітурієнтів та займати гідне місце в рейтингах серед провідних наукових установ та закладів вищої освіти України.
- ДокументІнформація про наукову та науково-технічну діяльність Бердянського державного педагогічного університету за 2018 рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Ліпич, Вікторія МиколаївнаНауково-дослідна та інноваційна робота в Бердянському державному педагогічному університеті є важливим аспектом формування особистості майбутнього кваліфікованого фахівця в контексті інтеграції освітньої системи України до Європейського науково-освітнього простору. Наукова робота студентів університету ґрунтується на багаторічній практиці та науковому досвіді, накопиченому за період існування вишу й розглядається як невід’ємна складова підготовки висококваліфікованих спеціалістів упродовж усього періоду навчання. Найбільш поширеними формами наукової роботи студентів є індивідуальна робота на кафедрах і в лабораторіях факультетів, участь у наукових гуртках, проблемних групах, «круглих» столах, семінарах, підготовка наукових публікацій, участь у всеукраїнських і міжнародних олімпіадах та конкурсах наукових робіт, конференціях. Активізація науково-дослідної роботи в закладах вищої освіти потребує оновлення та постійного поповнення матеріально-технічної бази. Скорочення обсягів фінансування ЗВО суттєво обмежує можливості перспективи науково-дослідної діяльності, у тому числі – щодо розвитку її матеріального забезпечення. Важливим також є підвищення статусу професії науковця в суспільстві, що може бути досягнуто шляхом збільшення рівня оплати праці науково-педагогічних працівників. Стимулювання потребує залучення молоді до дослідницької діяльності, у тому числі й у закладах вищої освіти. Фінансової підтримки потребує розвиток міжнародного науково-технічного співробітництва, зокрема, щодо покриття витрат на участь у закордонних науково- практичних конференціях, симпозіумах і семінарах, сприяння зрбільшенню кількості іноземних студентів, підготовки та публікації спільних наукових видань (монографій та інших наукових праці), у яких би висвітлювались результати кількарічної дослідницької діяльності ЗВО різних країн. У Бердянському державному педагогічному університеті є певні організаційні, фінансові й кадрові проблеми організації науково-дослідної роботи, зокрема, відсутність спеціального дослідного обладнання та устаткування для проведення наукових досліджень; велике аудиторне навантаження науково-педагогічних працівників; відсутність централізованої бази даних потреб підприємств регіону та держави в цілому щодо проблем, які виникають у виробництві, та запитів на їх вирішення; спрямованість більшості досліджень і розробок на написання дисертацій, статей, монографій, за якими власне й оцінюється робота, а не створення нових товарів, технологій та послуг. Для подолання цих недоліків в університеті: розроблено Стратегію розвитку БДПУ на період до 2021 року; активізовано роботу з міською та обласною владою, спрямовану на створення при університеті інноваційних осередків, фінансування НДР відповідно до галузевих програм тощо. Лише своїми зусиллями університет не в змозі вирішити нагальні проблеми науково-технічної діяльності. Тому задля їх розв’язання необхідно: підняти рівень бюджетного фінансування університету, зосередивши основну його частину на виконанні 3–4 наукових держбюджетних проектів; збільшити кількість прикладних досліджень та їх упровадження до виробництва за рахунок укладання госпдоговірних НДР; залучати представників підприємств регіону для участі у виставках, конференціях, круглих столах, на яких би висвітлювались проблеми підприємств та пропонувались шляхи їх вирішення науковцями університету; створити систему матеріальних заохочень для науковців університету (викладачів, докторантів, аспірантів, студентів) та залучати міську владу до створення привабливих умов для підприємств і організацій, які б інвестували наукову діяльність університету.