Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Зараз показуємо 1 - 5 з 99
- ДокументЛего-технології у системі логопедичної роботи з дітьми старшого дошкільного віку з дизартрією(БДПУ, 2023) Мамич, АннаМета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність впливу використання Lego-технологій в діагностико-корекційній роботі з дітьми з дизартрією в системі логопедичної роботи. Працюючи з дітьми з дизартрією і стикаючись з проблемами в їхньому навчанні, вихованні та корекції, доводиться шукати допоміжні засоби, що полегшують, систематизують і спрямовують процес засвоєння дітьми знань. Застосування Lego на логопедичних заняттях позитивно відбивається на якості корекції та навчання, оскільки сприяє: ● розвитку лексико-граматичних засобів мовлення в рамках певних тем; ● формування граматичної складової мови (обробки навичок узгодження числівників з іменниками, прикметників з іменниками в роді, числі і відмінку, формоутворенню іменників з прийменниками і без, словотвору дієслів з використанням різних приставок, а також утворення складних слів); ● формування та розвитку правильного тривалого видиху. Причому чим химерніші декорації для даного етапу роботи, побудовані самим дитиною, тим швидше проходить ця робота. ● постановці та автоматизації звуків під час гри (вибудовування «чарівних» сходинок, драбинок, доріжок, якими дитина «проходить», називаючи відповідні склади та слова); ● формування графічного образу букв під час навчання грамоті, а також розвитку тактильних відчуттів, граючи із заплющеними очима на навпомацки; ● оволодіння звуко-літерним аналізом та складно-звуковим складом слів (застосовуються кубики з традиційним колірним позначенням голосних, твердих та м'яких приголосних); ● формування просторової орієнтації та схеми власного тіла – це класична профілактика порушень письма; ● розвитку та вдосконаленню вищих психічних функцій (пам'яті, уваги, мислення); ● тренування тонких диференційованих рухів пальців та кистей рук (Lego надає стимулюючий вплив на розвиток мовленнєво-рухових зон кори головного мозку, що у свою чергу стимулює розвиток мови).
- ДокументІгрові технології як засіб розвитку зв'язного мовлення у дітей із загальним недорозвитком мовлення(БДПУ, 2023) Кітаєва, ГаннаМетою дослідження є розробка та впровадження системи лого-корекційної роботи з розвитку зв’язного мовлення у дітей дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення засобами ігрових технологій. Ігрові технології є складовою частиною педагогічних технологій. Проблема застосування ігрових технологій в освітньому процесі викликає величезний інтерес у роботі з дітьми дошкільного віку, особливо з дітьми з мовленнєвими порушеннями. Ігрова форма піднесення матеріалу найбільше відповідає психологічним можливостям цієї категорії дітей. Вправи, які репрезентують дітям під час гри, не втомлюють їх, не викликають негативних реакцій та відмову від виконання у разі невдачі. Ігрові технології допомагають довго утримувати інтерес дитини, підвищує мотиваційну готовність дітей, підтримує позитивний емоційний настрій дитини. Методичні рекомендації, дозволяють логопеду організувати логопедичну роботу з розвитку зв’язного мовлення у дітей із ЗНМ набагато краще та досягти максимально можливого розвитку таких дітей.
- ДокументОрганізація логопедичної роботи з дітьми різновікової інклюзивної групи в сучасних освітніх умовах (воєнний період)(БДПУ, 2023) Бикова, ЮліяІнклюзивна форма навчання є філософія розуміння участі людини у житті суспільства, розуміння того, що усі діти є цінними членами суспільства і мають рівні права незважаючи на особливості їхнього психофізичного розвитку. У першому розділі магістерської роботи виконано теоретико-емпіричне вивчення організації логопедичної роботи з дітьми різновікової інклюзивної групи в сучасних освітніх умовах, вивчено поняття інклюзивної освіті контексті сучасного освітнього простору, визначено особливості організації логопедичної роботи з дітьми в інклюзивній групи, зроблені висновки. Згідно теоретико-методичного аналізу наукових джерел з означеної теми констатували, що у нашій країні багато зроблено для забезпечення дітей з ООП спеціальними послугами, проте, з початком війни постали нові виклики перед усією країною, зокрема організацією логопедичної роботи з дітьми різновікової інклюзивної групи в сучасних освітніх умовах (воєнний період). У другому розділі магістерської роботи досліджено сучасний стан організації логопедичної роботи у різновіковій інклюзивній групі в сучасних умовах (воєнний період), особливості організації роботи логопеда з дітьми різновікової інклюзивної групи в період війни, запропоновано рекомендації щодо організації логопедичної роботи з дітьми різновікової інклюзивної групи в освітніх умовах.
- ДокументЕлементи кондуктивної педагогіки у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами(БДПУ, 2023) Кулик, ЄвгеніяУ даному дослідженні було розглянуто кондуктивну педагогіку як ефективний підхід у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Були досліджені основні методологічні засади кондуктивної педагогіки, такі як індивідуальний підхід, розвиток моторної активності, розвиток комунікації та взаємодії з навколишнім середовищем. Також було проаналізовано елементи кондуктивної педагогіки, такі як техніки стимулювання, робота зі спеціальними засобами та обладнанням, планування та організація занять, техніки взаємодії з батьками та іншими фахівцями. Застосування елементів кондуктивної педагогіки у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами дозволяє забезпечити комплексний розвиток дитини та покращити її якість життя. Крім того, кондуктивна педагогіка дозволяє стимулювати розвиток не тільки фізичних, а й когнітивних та соціально-емоційних функцій дитини.
- ДокументСоціально-педагогічна профілактика ігрової залежності у дітей молодшого шкільного віку(БДПУ, 2024) Проценко, КостянтинУ кваліфікаційній роботі проаналізовано наукову літературу з проблеми комп'ютерної залежності, розкрити поняття «комп'ютерна залежність» у соціально-педагогічній літературі; виявлено основні фактори та причини виникнення комп'ютерної залежності у дітей молодшого шкільного віку; обгрунтовано соціально-педагогічні підходи до профілактики комп'ютерної залежності серед дітей молодшого шкільного віку; проведено соціально-педагогічну діагностику рівня комп'ютерної залежності серед молодших школярів; розроблено та апробувати соціально-педагогічну програму з профілактики комп'ютерної залежності у дітей молодшого шкільного віку, спрямовану на залучення їх до активної дозвільної діяльності, та оцінити її ефективність.