Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Зараз показуємо 1 - 5 з 155
- ДокументПедагогічні умови становлення гуманних взаємин дітей старшого дошкільного віку(БДПУ, 2023) Гусак, ЯнаУ кваліфікаційній роботі досліджено педагогічні умови становлення гуманних взаємин дітей старшого дошкільного віку. Розкрито сутність поняття «гуманні взаємини» та визначено його місце у системі морального виховання дошкільників. Проаналізовано психологічні особливості дітей старшого дошкільного віку та специфіку їх міжособистісних стосунків у дитячому колективі. Проведено емпіричне дослідження рівня сформованості гуманних взаємин у різностатевих і одностатевих групах, визначено провідні стилі спілкування та характер взаємодії. Обґрунтовано педагогічні умови, що сприяють формуванню гуманних взаємин: створення гуманного виховного середовища, розвиток емоційної сфери дитини, організація партнерської взаємодії та активної колективної діяльності. Практичне значення роботи полягає у розробці рекомендацій щодо вдосконалення педагогічних умов формування гуманних взаємин, які можуть бути використані у діяльності вихователів, практичних психологів та соціальних педагогів закладів дошкільної освіти.
- ДокументВиховання емпатійності дітей шостого року життя засобами гри(БДПУ, 2023) Іванова, Р.Магістерська робота присвячена проблемі виховання емпатійності у дітей шостого року життя засобами гри. Проаналізовано поняття емпатії та її роль у соціальному, емоційному та моральному розвитку дитини. Розглянуто психологічні особливості емоційного розвитку дошкільників та їх взаємодію з іншими. Проведено емпіричне дослідження, яке передбачало визначення початкового рівня емпатії дітей, впровадження програми виховання емпатії за допомогою ігрових методик та оцінку результатів. Дослідження підтвердило, що гра є ефективним засобом розвитку емпатії, оскільки дозволяє дітям відчувати різні емоції, розуміти почуття інших та практикувати співпрацю. Обґрунтовано педагогічні умови виховання емпатії, включаючи рольові ігри, драматизацію та колективні ігрові заняття. Практичне значення роботи полягає у розробці методичних рекомендацій для вихователів та батьків щодо використання ігрових методик для формування емпатійності у дітей. Результати дослідження демонструють, що впровадження програми сприяє розвитку емоційного інтелекту, соціальної компетентності та вміння будувати позитивні міжособистісні взаємини у дітей.
- ДокументРозвиток пізнавальної активності дітей середнього дошкільного віку(БДПУ, 2023) Мазепа, АнастасіяУ магістерській роботі досліджено проблему розвитку пізнавальної активності дітей середнього дошкільного віку. Визначено сутність поняття «пізнавальна активність» та охарактеризовано її значення у становленні особистості дитини. Проаналізовано психологічні особливості розвитку пізнавальної активності дошкільників у навчально-ігровій діяльності. Представлено результати емпіричного дослідження рівня пізнавальної активності дітей середнього дошкільного віку, проведеного із застосуванням психодіагностичних методик, зокрема методики Торренса. Виявлено сильні та слабкі сторони у розвитку креативності та пізнавальної зацікавленості дітей. Розроблено рекомендації для вихователів закладів дошкільної освіти щодо створення педагогічних умов, які сприяють активізації пізнавальної діяльності: використання ігор-драматизацій, театралізованих вправ, художніх та музичних ігор. Практична значущість роботи полягає у можливості застосування запропонованих методичних рекомендацій у практиці роботи з дітьми середнього дошкільного віку для формування їхньої пізнавальної активності та творчого потенціалу.
- ДокументПедагогічні умови розвитку креативності дітей старшого дошкільного віку(БДПУ, 2023) Чугунова, ТетянаМагістерська робота присвячена дослідженню педагогічних умов розвитку креативності дітей старшого дошкільного віку. Актуальність проблеми обумовлена сучасними вимогами суспільства до розвитку творчого потенціалу особистості та необхідністю підготовки дітей до нестандартного мислення і самостійного вирішення проблемних ситуацій. Метою дослідження є визначення ефективних педагогічних умов і методів, що сприяють розвитку креативності у старших дошкільників. Об’єктом дослідження є процес креативного розвитку дітей старшого дошкільного віку, а предметом — педагогічні умови застосування творчих ігор як засобу стимулювання креативного розвитку. У роботі використано комплекс теоретичних і емпіричних методів: аналіз педагогічної та психологічної літератури, спостереження, бесіди, аналіз продуктів ігрової діяльності дітей та обробку результатів експериментальної роботи. Результати дослідження підтверджують, що системне використання творчих ігор у педагогічній практиці сприяє формуванню у дітей старшого дошкільного віку гнучкого мислення, здатності до самостійного пошуку рішень та прояву ініціативи у різних видах діяльності. Розроблені педагогічні умови та рекомендації можуть бути використані вихователями та методистами дошкільних закладів для ефективного розвитку креативності дітей.
- ДокументПедагогічний супровід батьків у період адаптації дитини раннього віку до ЗДО(БДПУ, 2023) Одарущенко, СофіяМагістерська робота присвячена дослідженню педагогічного супроводу батьків у період адаптації дитини раннього віку до закладу дошкільної освіти (ЗДО). Актуальність теми зумовлена важливістю підтримки батьків у процесі адаптації дітей до нових соціальних, емоційних та навчальних умов. Метою дослідження є визначення ефективних методів і засобів освітньої підтримки батьків для оптимізації адаптаційного процесу дитини. У роботі використано комплекс теоретичних і емпіричних методів: аналіз наукової літератури, спостереження, анкетування батьків, експериментальне впровадження педагогічних заходів. Дослідження підтвердило, що педагогічний супровід батьків сприяє більш успішній адаптації дітей раннього віку, розвитку їх соціально-емоційних компетентностей та формуванню позитивного психологічного клімату у ЗДО. Практична значущість роботи полягає у розробці системи педагогічного супроводу батьків, що може бути використана вихователями, психологами та методистами дошкільних закладів.