Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 5 з 136
  • Документ
    Діяльність соціального педагога з профілактики схильності підлітків до вживання наркотичних речовин
    (БДПУ, 2025) Болдаєва, Ольга
    У кваліфікаційній роботі з'ясовано стан дослідженості профілактики проблеми підліткової наркоманії в соціально-педагогічній теорії та практиці; визначено характерні особливості явища підліткової наркоманії; визначено ризик схильності підлітків до вживання наркотичних речовин; розроблено соціально-педагогічну програму з профілактики схильності до наркозалежності у підлітковому середовищі.
  • Документ
    Емоційна гімнастика як засіб психокорекційної тренінгової роботи з підлітками з заїкання
    (БДПУ, 2023) Шмакова, Дар'я
    У магістерській роботі розглядається емоційна гімнастика як ефективний засіб психокорекційної тренінгової роботи з підлітками, які заїкаються. Висвітлено актуальність проблеми заїкання як комплексного порушення мовленнєвої та емоційної сфери, що ускладнює соціалізацію та знижує рівень комунікативної впевненості підлітків. Здійснено аналіз наукових джерел, охарактеризовано особливості психокорекційної допомоги, розроблено авторську систему тренінгів із використанням емоційної гімнастики. Представлені результати експериментальної перевірки ефективності системи, яка спрямована на зниження тривожності, покращення саморегуляції, розвиток вербальних засобів спілкування та підвищення комунікативної впевненості. Практична значущість дослідження полягає у можливості використання запропонованої системи у діяльності вчителів спеціальної освіти, психологів та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів.
  • Документ
    Безробіття як соціальна проблема у контексті поствоєнної відбудови суспільства
    (БДПУ, 2025) Демеденко, Анастасія
    У кваліфікаційній роботі охарактеризовано безробіття як соціальну проблему; визначено значення та можливості соціальної роботи у подоланні безробіття; здійснено аналіз ролі соціальних служб/установа/закладів у подоланні безробіття у контексті порівняння специфіки воєнного та післявоєнного періоду; розроблено модель соціальної роботи з безробітними особами в поствоєнний період.
  • Документ
    Соціально-психологічні аспекти надання допомоги жінкам, які постраждали від домашнього насильства
    (БДПУ, 2025) Черепко, Аліна
    У кваліфікаційній роботі досліджено теоретичні засади проблеми домашнього насильства, зокрема його сутність, класифікацію видів, чинники виникнення та наслідки з урахуванням гендерної вразливості жінок як основної групи ризику; проаналізовано нормативно-правове забезпечення у сфері запобігання та протидії домашньому насильству; охарактеризовано державну політику у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, діяльність державних та спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб, зокрема жінок; оцінено практики соціально-психологічної допомоги, зокрема технології кризового втручання та реабілітації; розроблено рекомендації щодо вдосконалення системи соціально-психологічної допомоги жінкам, які постраждали від домашнього насильства.
  • Документ
    Формування звуко-складової структури слова у дітей дошкільного віку з моторною алалією
    (БДПУ, 2024) Турченюк, Олена
    У магістерській роботі проаналізовано особливості формування звуко-складової структури слова у дітей старшого дошкільного віку з моторною алалією. Обґрунтовано необхідність впровадження дидактичних ігор та вправ як ефективного засобу логопедичної роботи з даною категорією дітей. Здійснено аналіз наукових джерел щодо механізмів порушення звукової та складової структури мовлення при моторній алалії. На основі результатів педагогічного експерименту розроблено та апробовано авторський «Комплекс дидактичних ігор та вправ для формування звуко-складової структури слова», який передбачає індивідуалізацію, сенсорну стимуляцію та поетапне ускладнення мовленнєвого матеріалу. Комплекс може застосовуватись як у груповій, так і в індивідуальній роботі в умовах закладу дошкільної освіти та вдома. Практичне значення дослідження полягає у створенні методично обґрунтованого інструментарію для вчителя-логопеда, спрямованого на розвиток мовленнєвої активності та подолання ключових симптомів моторної алалії.