Кафедра української та зарубіжної літератури і порівняльного літературознавства
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
- ДокументІсторія української літератури 70-90 рр. ХІХ ст. : силабус навчальної дисципліни для ОП «Середня освіта (Українська мова та література). Англійська мова.» на 2024–2025 н.р.(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Школа, Валентина МиколаївнаМета та предмет курсу: ознайомити студентів із особливостями літературного процесу 70-90-х рр. ХІХ ст., з’ясувати особливості мистецької індивідуальності визначних письменників, їх внеску в розвиток національної та світової літератури; встановити естетичну та етичну специфіку художніх текстів цього періоду, їх зв’язок із творами інших видів мистецтва.
- ДокументТеорія і практика літературознавчого аналізу : силабус навчальної дисципліни для ОП «Середня освіта. Англійська мова і зарубіжна література» на 2024–2025 н.р.(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Школа, Валентина МиколаївнаМета та предмет курсу: формування у студентів уміння аналізувати зразки вітчизняного та зарубіжного письменства. Ознайомити зі специфікою аналізу знакових творів найрепрезентативніших постатей українських і зарубіжних митців слова.
- ДокументІсторія української літератури кінця ХІХ- поч. ХХ ст. : силабус навчальної дисципліни для ОП «Середня освіта (Українська мова та література). Англійська мова.» на 2024–2025 н.р.(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Школа, Валентина МиколаївнаМета та предмет курсу: осмислити особливості українського літературного процесу періоду зламу віків, з’ясувати естетичну та етичну специфіку творів письменників епохи раннього модернізму.
- ДокументУкраїнський фольклор : силабус навчальної дисципліни для ОП «Середня освіта (Українська мова та література). Англійська мова» на 2024–2025 н. р.(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Школа, Валентина МиколаївнаМета та предмет курсу: ознайомити студентів із феноменом усної народної творчості, її специфікою, побутуванням, жанровою системою, поетикою жанрів. Основним завданням вивчення навчальної дисципліни «Український фольклор» є формувати у студентів цілісне уявлення про усну народну творчість, її своєрідність; з’ясувати особливості фольклорних жанрів, їх зв’язок з національною літературою; розкрити модель фольклорно-літературних взаємин; домогтися розуміння студентами специфіки фольклорного процесу; домогтися глибокого усвідомлення основних тенденцій розвитку фольклору; домогтися самостійного опрацювання студентами фольклорних текстів; навчити студентів аналізувати фольклорні тексти, засвоївши їх специфіку; у лекційному курсі, на практичних заняттях всебічно розглядати твори, передбачені програмою загальноосвітньої школи. Ключові слова: усна народна творчість, фольклор, казка, легенда, переказ, дума, пісня, паремія, вертеп
- ДокументІсторія української літератури (ХІ–ХVIII ст.) : силабус навчальної дисципліни для ОП «Середня освіта (Українська мова та література). Психологія» на 2024–2025 н. р. (1 курс)(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Новик, Ольга ПетрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Історія української літератури ХІ–ХVIII ст.» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти є засвоєння студентами поняття «українська література» в її географічних та часових межах, ознайомлення студентів з основними тенденціями українського літературного процесу ХІ-ХVІІІ століть, із кращими зразками художньої літератури означеного періоду та розгляд і осмислення їх зв’язку зі світовими надбаннями. Основним завданням вивчення дисципліни є розкрити загальні закономірності розвитку української літератури ХІ-ХVІІІ ст.; ознайомити студентів з історичними та культурними особливостями формування давньої української літератури; Окрім цього потрібно сформувати уявлення про характерні проблемно-тематичні і стилістичні риси літературних пам’яток та художніх творів від часів Київської Русі до кінця ХVІІІ ст., формувати самостійний погляд на художні явища; навчити студентів читати та аналізувати твори давньої української літератури, а також користуватися відповідними історико-літературними джерелами.